کشف مقبرۀ ۵۰۰ سالۀ یک «کودک اشرافی» در مکزیک



مقبره در مکزیک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
فعالیت پی‌گیرانۀ باستان‌شناسی در مکزیک هر روز اطلاعات بیشتری از زندگی و فرهنگ ساکنان بومی قارۀ آمریکا را در اختیار محققان می‌گذارد.

به گزارش فرادید، گروهی از باستان‌شناسان مکزیکی در حال حاضر مشغول کاوش در شهر تاریخی تلاتلولکو (Tlatelolco) هستند که بیش از ۵۰۰ سال قبل توسط مردمان آزتک بنا شد.

 

از تازه‌ترین یافته‌های باستان‌شناسان در این سایت تاریخی، گور یک کودک به همراه پیشکش‌های تدفینی است که کنار او دفن شده بودند. بقایایی از یک تونل نیز در این کاوش‌ها کشف شده است.

 

مقبره در مکزیک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

کودکی که در اینجا دفن شده به احتمال زیاد دختر بوده است زیرا پیشکش‌های تدفینی که با او در گور قرار داده شده بودند تعدادی ظرف سفالی و همینطور دوک نخ‌ریسی بودند. این موارد در دوران پیشااسپانیایی معمولا ابزارهایی مرتبط با زنان قلمداد می‌شدند.

 

با توجه به فراوانی پیشکش‌ها و همینطور محل تدفین که در بالای یک تپه واقع شده است، باستان‌شناسان باور دارند که این کودک احتمالا به خانواده‌ای از اشراف تلاتلولکو تعلق داشته است. هنوز اسکلت کامل این کودک از زیر خاک بیرون نیامده و از آنجا که وضعیت آن بسیار شکننده است، قرار است این کار با دقت بسیار زیاد در ادامۀ کاوش‌ها انجام شود.

 

مقبره در مکزیک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

به علاوه بررسی‌های بسیار دقیق‌تری نیز قرار است بر روی ظروف انجام شود تا شاید آثاری از خوراکی‌ها یا مواد دیگری که در آن‌ها قرار داشته‌اند به دست بیاید.

 

غیر از این گور، باستان‌شناسان بقایایی از یک تونل به قطر چهل سانتیمتر را نیز یافته‌اند که در قرن ۱۶ میلادی استفاده می‌شده و احتمالا هدف از ساخت آن توزیع آب در بخش‌های جنوبی شهر بوده است.

 

مقبره در مکزیک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------