داستان مادری که در ۵۷ سالگی در حضور فرزندانش با خودش ازدواج کرد



ازدواج های عجیب،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

روزیاتو | رابی فینچام ۵۷ ساله، اهل ملبورن استرالیا، در سال ۲۰۱۵ پس از جدایی از مردی که ۲۰ سال با او زندگی می کرد با افراد مختلف برای شروع رابطه ای جدید ملاقات کرد، اما در این آشنایی ها، کسی را که نظر او را جلب کند، پیدا نکرد. او به مرور زمان نگران شد که دیگر هرگز در زندگی عشق را تجربه نکند. اما رابی که سه فرزند دارد، ناگهان متوجه شد که به هیچ کس دیگری نیاز ندارد. بنابراین به ازدواج با خودش فکر کرد و در نهایت جشن عروسی ای برای خود گرفت.

 

رابی فینچام که مادر رولند ۲۴ ساله و دوقلوهایش اریکا و آلیس ۲۱ ساله است، گفت: «نمی‌دانم آیا هرگز در آینده با شخص دیگری ازدواج خواهم کرد یا نه، اما علاقه خاصی به آن ندارم، اگرچه ارتباط انسانی مهم است. دیگر دنبال آشنا شدم با مرد جدیدی نیستم، اما اگر قرار شد کسی وارد زندگی ام شود، باید بسیار خاص باشد، زیرا من به تنهایی بسیار خوشحال هستم.»

 

ازدواج های عجیب،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

پس از فروپاشی رابطه او با پدر فرزندانش، به این فکر افتاد که شریک زندگی کاملی برای او وجود ندارد. رابی تعریف کرد: «من به دنبال شخص خاصی بودم که بتوانم با او ارتباط عاطفی برقرار کنم؛ پس از چند رابطه ناموفق و کوتاه، ناگهان متوجه شدم که ممکن است هرگز آن شخص خاص را پیدا نکنم. این فکر، من را به شدت غمگین کرد و غم به افسردگی تبدیل شد، بنابراین سراغ مشاور رفتم و یک سال طول کشید تا دوباره احساس بهتری داشته باشم».

 

پس از اینکه رابی غم و اندوه را کنار گذاشت، به اهمیت عشق ورزیدن به خود پی برد. او گفت: «از طریق درمان و مدیتیشن متوجه شدم چیزی که در زندگی من از دست رفته، عشق به خودم است، قبلاً واقعاً فکر می کردم که بدون یک مرد در زندگی ام چیزی کم دارد، اما آنچه واقعاً نیاز داشتم این بود که یاد بگیرم خودم را دوست داشته باشم.»

 

ازدواج های عجیب،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

او ادامه داد: «بنابراین، شروع به احترام گذاشتن به خودم و احساساتم کردم، شروع به مراقبت از خودم کردم، کارهایی را انجام دادم که واقعاً دوست داشتم و از معاشرت با خودم خوشحال شدم. آن تمایل بسیار شدید برای ملاقات با کسی و داشتن رابطه با مردی از بین رفت.»

 

در تابستان ۲۰۲۰، رابی تصمیم گرفت که با خودش ازدواج کند. او توضیح داد: «در سال ۲۰۲۰ یک رابطه خیلی کوتاه داشتم و نتیجه ای نداشت. یک روز داشتم با خواهرم در مورد آن تلفنی صحبت می کردم و همینجوری گفتم: می دانی چیست؟ من باید با خودم ازدواج کنم. خواهرم مکثی کرد و گفت که این یک ایده عالی است، و از آن روز این فکر رشد کرد.»

 

ازدواج های عجیب،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

رابی تصمیم گرفت این مراسم را در روز تولد ۵۵ سالگی خود، در ۷ فوریه ۲۰۲۱، در باغ جلویی خانه اش در مقابل چهار دوست صمیمی خود، دو دخترش که ساقدوش بودند و خواهرش، برگزار کند. او گفت: «لباس عروس سفید که آنلاین خریده بودم پوشیدم، کیک مراسم را خودم آماده کردم، روز قبل از یک بازار گل نزدیکم گل خریدم و دسته گل خودم و دو دسته گل دیگر برای دخترانم درست کردم. سوگند ازدواجم را رو به آینه گفتم. یک قطعه موسیقی زیبا پخش شد و حلقه ای در دستم کردم. »

 

رابی در توضیح احساسات عزیزانش در آن روز گفت: «حمایت دوستان و دخترانم فوق العاده بود. یکی از دوستانم کمی غافلگیر شده بود و تصمیم مرا درک نمی کرد، اما به مراسم آمد. مادرم و پسرم هم به مراسم عروسی نیامدند، اما بعد از آن هر دو به جشن آمدند. مادر ۸۰ ساله ام در ابتدا فکر می کرد که همه چیز عجیب است، اما اکنون بزرگترین طرفدار من است».

 

ازدواج های عجیب،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

در استرالیا، ازدواج با خود توسط قانون به رسمیت شناخته نمی شود، بنابراین مراسم رابی صرفاً نمادین بود. او گفت: «من نام خود را به عنوان متاهل در فرم ها یا هر چیز دیگری نمی نویسم، زیرا ازدواج من قانونی نیست. نمی دانم قانونی بودن آن واقعا چقدر اهمیت دارد، زیرا تعهد ازدواج بیش از هرچیز قراردادی بین دو نفر است.»

 

رابی در همان روز مراسم خود، کسب و کاری به نام ازدواج با من راه اندازی کرد تا به دیگران کمک کند تا با خودشان ازدواج کنند. او می‌گوید: «زمانی که داشتم برای مراسم عروسی خودم برنامه‌ریزی می‌کردم ایده‌ی این کسب و کار به ذهنم رسید. زیرا هیچ جشنی برای افرادی که زندگی انفرادی را انتخاب می‌کنند وجود ندارد.»

 

رابی تاکنون تمام مراسم های خود را به صورت آنلاین از طریق زوم برای افراد خارج از کشور از جمله یک مرد در سوئد و یک زن در سنگاپور انجام داده است. او با نگاهی به آینده، امیدوار است که مراسم های بیشتری را به خصوص به صورت حضوری در استرالیا انجام دهد و گفت: «ازدواج با خودم تأثیر زیادی بر زندگی ام داشته است و مشتاقم که دیگران هم آن را تجربه کنند و به آنها کمک کنم تا سوگندی قدرتمند سرشار از عشق به خود و پذیرش خود بنویسند و در مراسم خود به زبان بیاورند.»

 

ازدواج های عجیب،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------