بازسازی شگفت‌انگیز چهرۀ دختر نوجوانی که ۱۳۰۰ سال قبل از دنیا رفته است



بازسازی چهره،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
دختر نوجوانی که سیزده قرن قبل بر اثر بیماری در سرزمینی غریب چشم از جهان فروبسته بود، حالا دوباره چشمانش را باز کرده و به ما خیره شده است.

به گزارش فرادید، چهرۀ یک دختر نوجوان که بیش از ۱۳۰۰ سال قبل از دنیا رفته بود، حالا توسط یک کالبدشناس هنرمند به صورت دقیقی بازسازی شده است. اسکلت این دختر در حالی که یک گردن‌آویز طلایی به شکل صلیب بر گردن داشت، در سال ۲۰۱۲ در کمبریج‌شایر انگلستان کشف شد.

 

دکتر سم لِجِت می‌گوید: «من به عنوان یک باستان‌شناس به آدم‌های بدون چهره عادت کرده‌ام و بنابراین واقعا عالی است که می‌توانم ببینم این آدمی که اسکلتش را کشف کردیم چه شکلی بوده است».

 

بازسازی چهره،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

هو موریسون که یک هنرمند کالبدشناس است، این تصویر باسازی‌شده را با اندازه‌گیری‌های دقیق از جمجمۀ دختر جوان و همینطور با استفاده از اطلاعات موجود دربارۀ ضخامت بافت‌های صورت زنان سفیدپوست خلق کرده است.

 

او می‌گوید: «چشم چپ این دختر حدود یک سانت از چشم راستش پایین‌تر بوده و این در زمان حیاتش ویژگی کاملا مشخصی بوده است».

 

به غیر از این بازسازی تصویری، بررسی‌های تازه‌ای که بر روی استخوان‌ها و دندان‌های این دختر انجام شده، جزئیات تازه‌ای از زندگی کوتاه او را آشکار کرده است.

 

بازسازی چهره،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

از جملۀ این اطلاعات تازه این است که این دختر در نزدیک کوه‌های آلپ و احتمالا در جنوب آلمان به دنیا آمده بوده و به احتمال زیاد بعد از هفت سالگی به کمبریج‌شایر مهاجرت کرده است. رژیم غذایی او نیز در همین زمان دچار تغییر شده است.

 

به گفتۀ دکتر لجت: «ما می‌دانیم که میزان پروتئین مصرفی او افت کرده و این نشان می‌دهد که او وقتی در آلمان بوده گوشت بیشتری مصرف می‌کرده است». قبلا محققان متوجه شده بودند که این دختر از یک بیماری ناشناخته رنج می‌برده است. لجت می‌گوید: «او کاملا بیمار بوده و مسیری طولانی را به جایی ناشناخته سفر کرده بود که حتی غذایش هم متفاوت بوده؛ این باید کاملا ترسناک بوده باشد».

 

بازسازی چهره،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

گردنبند طلایی صلیب‌شکلی که این دختر به گردن داشته نشان می‌دهد که او مسیحی بوده و احتمالا خانواده‌ای اشرافی یا سلطنتی داشته است.

 

دربارۀ اینکه چرا این دختر از آلمان به انگلستان مهاجرت کرده حدس‌های مختلفی می‌شود زد. یک احتمال این است که او به عنوان عروس و بعد از ازدواجش به آنجا رفته و احتمال دیگر این است که او به عنوان راهبه به صومعه‌ای در انگلستان پیوسته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------