کشف ردپای سربازانی که ۲ هزار سال قبل از آلمان عبور کردند



ردپا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان قطعات سفالی ۲۰۰۰ساله را در پادربورن و ویرانه‌های یک اردوگاه نظامی رومی را کشف کردند.

به گزارش فرادید، بسیاری از کسانی که در طبیعت چادر می‌زنند با این گفته مشهور آشنا هستند که: «هیچ چیزی با خود نبرید جز عکس و هیچ چیزی به جا نگذارید جز ردپا».

 

اما برای گروهی از رومیان باستان که هزاران سال پیش در حومه آلمان چادر زده بودند، اینطور نبود. اردوگاه آن‌ها چیزهای زیادی از خود به جا گذاشته و باستان‌شناسان هنوز در حال یافتن این بقایا هستند. 

 

انجمن منطقه‌ای وستفالیا-لیپ در یک بیانیه‌ی خبری در ۲۳ ژوئن اعلام کرد نخستین آثار این اردوگاه به شکل قطعات کوچک سفال کشف شده است. 

 

باستان‌شناسان حین حفاری‌هایشان در منطقه‌ی مرکزی پادربورن، این سفال‌های شکسته را کشف کردند. مایکل ریندِ باستان‌شناس گفته است این قطعات هلویی رنگ متعلق به پنج کوزه‌ی شراب رومی هستند؛ نوعی خاصی از سفال که با ارتش روم باستان مرتبط است. 

 

قطعات کوزه‌های شراب بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت داشتند و نخستین نشانه از عبور ارتش رومی از منطقه پادربورن هستند. 

 

ردپا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

باستان‌شناسان کنجکاو شروع به جستجوی ویرانه‌های رومی بیشتری کردند و دو تنور صحرایی را کشف کردند. این تنورهای صحرایی به شکل عدد هشت بودند و منحصراً توسط ارتش رومی در کمپ‌های موقتی، معروف به اردوگاه‌های راهپیمایی استفاده می‌شدند. 

 

به گفته‌ی باستان‌شناسان، سربازان روم باستان برای ساخت این اجاق‌ها، زمین را حدود دو فوت حفر می‌کردند. آن‌ها شاخه‌ها و چمن‌ها را گرم می‌کردند و آن‌ها را در یک بخش از شکل هشت قرار می‌دادند تا یک سطح پخت داغ ایجاد کنند. سرباز در طرف دیگر شکل هشت می‌نشست، تکه‌های نان‌های را اضافه می‌کرد، خاکستر را جارو می‌کرد و حواسش به اجاق بود.

 

عکس‌های زیر خرابه‌های این کوره‌های موقت را نشان می‌دهند. 

 

ردپا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

باستان‌شناسان ویرانه‌های فراموش‌شده را به اردوگاه راهپیمایی نظامی رومی نسبت می‌دهند. ارتش در حالی که به کمپ‌های دائمی لشکرکشی می‌کرد در این اردوگاه‌های موقت می‌ماند. 

 

به گفته بریتانیکا، امپراتوری روم باستان هرگز تمام آلمان امروزی را فتح نکرد. در عوض، قبایل ژرمنی و رومی‌ها قرن‌ها با یکدیگر جنگیدند و با انزجار همزیستی کردند. 

 

Sveva Gai باستان‌شناس گفته است اردوگاه پادربورن شاید با لشکرکشی‌های نظامی سزار آگوستوس در امتداد آلمان مرتبط باشد. 

 

شاید ویرانه‌های بیشتری از اردوگاهی که زمانی فراموش‌شده بود در پادربورن وجود داشته باشد، اما شهر قدیمی متراکم منطقه، حفاری را دشوار می‌کند. با این حال، باستان‌شناسان انتظار دارند که در نهایت شواهد بیشتری پیدا کنند. 

 

پادربورن در ۲۶۰ مایلی جنوب غربی برلین قرار دارد.

 

ردپا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
ردپا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------