گورستانی عجیب برای آویزان کردن مردگان!



گورستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
تصور ما از «گورستان» معمولا قطعه زمینی است که اجساد در آنجا زیر خاک دفن شده‌اند؛ اما همۀ گورستان‌ها چنین شکل و شمایلی ندارند؛ مردمان ساگا در فیلیپین بنا بر اعتقادات خاصی که دارند، در طی دو هزار سال، مردگانشان را در گورستان‌هایی کاملا متفاوت «آویزان» کرده‌اند!

به گزارش فراردید، مردمان ساگادا (Sagada) در شمال کشور فیلیپین یک رسم بسیار ویژه در تدفین مردگانشان دارند؛ البته اگر بشود اسمش را «تدفین» گذاشت! در واقع بهتر است بگوییم آن‌ها رسم ویژه‌ای در «آویزان» کردن مردگانشان دارند.

 

گورستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

افراد مسن این قبیله، پیش از مرگ، تابوت‌های خودشان را از تنه‌های درخت می‌سازند. البته اگر آن‌ها برای این کار ناتوان شده باشند، خانواده‌هایشان این کار را برایشان انجام می‌دهند.

 

بعد از مرگ، جسد درون این تابوتِ از قبل آماده شده قرار داده می‌شود و به یک غار برده می‌شود. اما به جای اینکه تابوت را درون خاک دفن کنند، آن را در درون غار و یا به دیوارۀ صخره‌های اطراف آن آویزان می‌کنند؛ همانجایی که تابوت‌های اجدادشان نیز هنوز آویزان است.

 

گورستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

این شیوۀ تدفین بیش از دو هزار سال است که در میان مردمان ساگا رواج دارد و برخی از تابوت‌های آویزان از صخره در حال حاضر بیش از یک قرن قدمت دارند. البته در نهایت تابوت‌ها می‌پوسند و از جایگاهشان فرومی‌افتند.

 

علت اصلی آویزان کردن مردگان این است که بر طبق اعتقاد مردمان ساگان، هرچقدر که جایگاه مرده ارتفاع بیشتری داشته باشد، شانس روح او برای رسیدن به مراتب بالاتر در زندگی بعد از مرگ بیشتر است. بسیاری از قبرستان‌های ساگاها واقعا بلند و دور از دسترس هستند.

 

گورستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------