کشف «ماهی‌تابه» در مقبرۀ یک جنگجوی وایکینگ



اشیا تاریخی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
بر اساس یافته‌های تازه، باستان‌شناسان احتمال می‌دهند که این گور متعلق به دو نفر یعنی یک مرد و یک زن بوده باشد.

به گزارش فرادید، تقریبا دو هفتۀ قبل بود که یک زوج نروژی، در حیاط پشتی خانه‌شان در شهر ستسدال، مقبره‌ای کشف کردند که به نظر می‌رسید متعلق به یک جنگجوی وایکینگ باشد. این زوج علاوه بر یک سنگ قبر مستطیلی، یک شمشیر وایکینگی، چند مهرۀ شیشه‌ای و چند شیء تزئینی مثل قلاب کمربند و سنجاق را نیز در این گور کشف کرده بودند.

 

باستان‌شناسان موزۀ اسلو وقتی برای کاوش بیشتر این گور اعزام شدند، انتظار   نداشتند که چیز بیشتری در آنجا پیدا کنند اما حالا معلوم شده که در این گور لوازم و اشیاء تدفینی دیگری نیز وجود دارد.

 

اشیا تاریخی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

در طی این کاوش دوهفته‌ای، یک تبر، یک سپر و چند خنجر در این گور کشف شده‌اند؛ به نظر می‌رسد که این جنگجوی وایکینگ را با مجموعۀ کاملی از سلاح‌ها به خاک سپرده بودند.

 

اشیا تاریخی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

در ضمن، صدها مهرۀ دیگر نیز در گور کشف شده که متعلق به گردنبندهای متعدد بوده‌اند. علاوه بر این یک داس، دو دوک نخ‌ریسی و چند سنجاق فلزی دیگر نیز در کاوش‌های تازه به دست آمده‌اند.

 

اشیا تاریخی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

اما شاید یکی از جالب‌ترین یافته‌ها یک صفحۀ فلزی بیضی شکل باشد که یک دستۀ فلزی نیز به آن متصل است. باستان‌شناسان حدس می‌زنند که این نوعی تابه برای پخت و پز بوده باشد.

 

از آنجایی که برخی از اشیاء این گور مانند سنجاق‌های تزئینی از وسایلی بوده‌اند که زنان از آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند، این احتمال به وجود آمده که این گور متعلق به دو نفر یعنی یک مرد و یک زن بوده باشد.

 

اشیا تاریخی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------