زنان ماقبل تاریخ همانند مردها به شکار می‌رفتند



انسان اولیه،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
هنگام صحبت درباره زندگی انسان‌های ماقبل تاریخ همیشه به ما گفته‌اند که در فرهنگ شکار و جمع‌آوری آذوقه، مردها شکارچی و زن‌ها جمع‌آورنده بوده‌اند. اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد زن‌ها هم نقش مهمی در شکار داشتند.

به گزارش خبرآنلاین، محققان تمام داده‌های ۱۰۰ساله به‌دست آمده از بیش از ۶۰ جامعه شکارچی-گردآورنده و همچنین مکان‌های تدفین زنان شکارچی از آفریقا، آسیا، استرالیا و آمریکای شمالی را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند بیش از ۵۰ درصد شکارچیان شکارهای بزرگ قاره آمریکا را زنان تشکیل می‌دادند.

 

یک گروه بین‌المللی از محققان در بررسی‌های خود دریافتند ۷۹ درصد از جوامع جستجوگر، شکارچیان زن بودند و جالب اینکه این زنان حتی پس از زایمان هم به شکار ادامه می‌دادند. زنان شکارچی از ابزارهای متفاوت و بسیار متنوع برای شکار استفاده می‌کردند و وقتی حیوانی را می‌دیدند، آن را شکار می‌کردند. درواقع هیچ ممنوعیتی برای شکارچی بودن زن‌ها وجود نداشته است. حتی آنها پیش از رفتن به شکار، برنامه‌ریزی داشتند. هر کس در هر جامعه، خود را موظف به شکار و تامین غذا می‌دانست. زنان شکارچی بیشتر مواقع، شکارهای بزرگی مانند آهو و گوزن را هدف می‌گرفتند و همانند مردها در شکار حیوانات با جثه بزرگ، توانا بودند.

 

در بررسی مکان‌های دفن زنان و مردان این دوره از تاریخ، آنها هر دو در شکار حیوانات بزرگ‌جثه مهارت داشتند.

 

بنابه گفته این محققان، مردهای آن دوران اگر شکار می‌کردند، الزاما غذای زنان را تامین نمی‌کردند و زن‌ها هم برای تامین غذا و انرژی خود باید به شکار می‌رفتند. بنابراین وقتی شکار حیوانات به بقای جوامع آن دوران کمک می‌کرده‌ است، منطقی نیست زنان آن را نادیده گرفته باشند. همچنین بررسی‌های انسان‌های ماقبل تاریخ نشان می‌دهد وجود تقسیم‌بندی‌های سخت کاری در میان آنها مفهومی نداشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------