ورودی دنیای مردگان در مکزیک کشف شد



ورودی دنیای مردگان در مکزیک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
در زیر کلیسایی در مکزیک، دالان‌های تو در تو بدست آمد که گفته می‌شود وردی به دنیای مردگان در فرهنگ باستانی زاپوتک هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از لایوساینس، گروهی از محققان با استفاده از فناوری پیشرفته اسکن زمین موفق به کشف ورودی در زیر زمین کلیسایی در جنوب مکزیک شدند که احتمالا برای ورود به دنیای زیرین در نظر گرفته شده است. این نوع تفکر در فرهنگ باستانی زاپوتک رایج بود. 

 

سیستم پیچیده اتاق‌ها و تونل‌های زیرزمینی بیش از یک هزار سال پیش توسط زاپوتک‌ها ساخته شد که در اواخر قرن ششم قبل از میلاد رواج داشت و ایجاد و ساخت مقبره‌های عظیم مملو از قبرهای مجلل از جمله خصوصیات این فرهنگ بود. 

 

این تونل‌های زیرزمینی که احتمالا به عنوان ورودی به دنیای زیرین یا همان دنیای مردگان درنظر گرفته شده، دارای موزاییک‌کاری‌های منحصر به فرد و معماری پیچیده‌ای‌ست که در مرکز مذهبی زاپوتک‌ها احداث شده. محققان این احتمال را می‌دهند که این مکان بعد از فتح ازت‌ها، متروکه شده و درنهایت گروهی دیگر روی آن کلیسای سن پابلو آپوستول را ساختند. 

 

ورودی دنیای مردگان در مکزیک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

تاریخ شفاهی در منطقه گویای آن بود که محراب اصلی کلیسا روی یک ورودی مهر و موم شده به هزارتوی زیرزمینی وسیعی که مملو از ستون‌ها و گذرگاه‌هاست، ساخته شده است. این گذرگاه همان ورودی به معبد زاپوتک‌هاست. 

 

ورودی دنیای مردگان در مکزیک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

درنهایت گروهی از محققان با استفاده از تکنولوژی مدرن ژئوفیزیک (رادار نفوذی به زمین، توموگرافی مقاومت الکتریکی و توموگرافی نویز لرزه‌ای) یک مدل سه بعدی مجازی از خرابه‌های زیرزمینی تهیه کردند و موفق به کشف این سیستم پیچیده معماری زیرزمینی شدند. 

 

مارکو ویگاتو دراین باره گفته است: اتاق‌ها و تونل‌های تازه کشف‌شده مستقیماً به باورها و مفاهیم باستانی زاپوتک‌ها مربوط به جهان اموات هستند و صحت گزارش‌هایی که از جهان زیرین صحبت می‌کنند را تأیید می‌کند. آداب و رسوم خاصی در اتاق‌های زیرزمینی که مربوط به آیین مردگان و اجداد است، انجام می‌شد. البته برای تعیین دقیق وسعت کامل این ویژگی‌های زیرزمینی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------