کشف سالن تئاتر «گمشده» بعد از ۲ هزار سال



سالن تئاتر،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان ایتالیایی در جریان کاوش‌هایشان در زیر یک باغ قرون‌وسطایی، موفق به کشف سالن تئاتر خصوصی یکی از بدنام‌ترین امپراطوران روم یعنی «نرون» شده‌اند.

به گزارش فرادید، نرون پنجمین امپراطور روم بود که بین سال‌های ۵۴ تا ۶۸ میلادی حکومت کرد. منابع و متون باستانی دربارۀ علاقۀ بسیار زیاد او به هنرها و از جمله تئاتر مطالب زیادی نوشته‌اند. در این متون از یک سالن تئاتر مخصوص امپراطور نرون یاد شده است که تا امروز هیچ نشانه‌ای از آن به دست نیامده بود.

 

سالن تئاتر،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

اما حالا باستان‌شناسان آثاری از ویرانه‌های این تئاتر را با فاصلۀ کمی از واتیکان، در محل ساخت یک هتل در شهر رم پیدا کرده‌اند. باستان‌شناسان از سال ۲۰۲۰ در این محوطه که با عنوان باغ پالاتزو دلّا رووِره شناخته می‌شود مشغول کاوش بوده‌اند. این مجموعه در گذشته محل جلسات یکی از فرقه‌های شوالیه‌ای مرتبط با واتیکان بوده است و حالا قرار است برای افزایش درآمدهای واتیکان جای خودش را به یک هتل چهارفصل بدهد.

 

مسئولان این کشف را «استثنایی» توصیف کرده‌اند زیرا می‌تواند پنجرۀ تازه‌ای به یک دورۀ خاص از تاریخ امپراطوری روم باز کند. این کشف شامل ستون‌هایی از جنس سنگ مرمر، پلکان‌ها، دیوارها و گچ‌بری‌هایی می‌شود که با برگ‌هایی به رنگ طلایی تزئین شده‌اند.

 

سالن تئاتر،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

باستان‌شناسان معتقدند این همان تئاتری است که در آثار پلینی مهتر، مورخ و فیلسوف رومی به آن اشاره شده است. جایگاه این کشف در کنار رود تیبر نیز دقیقا با مشخصات ذکر شده دربارۀ آن تئاتر باستانی مطابقت دارد.

 

مسئولان می‌گویند اشیاء قابل انتقال مثل مجسمه‌های کوچکی که در اینجا یافت شده‌اند به یک موزه منتقل خواهند شد و ویرانه‌های تئاتر بعد از این‌که همۀ بررسی‌های لازم انجام شد، دوباره در زیر خاک مدفون خواهند شد.

 

سالن تئاتر،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------