مشاهدۀ یک «تخم طلایی» عجیب در اعماق اقیانوس آرام!



تخم طلایی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
بنا به گزارش میامی هرالد، روز چهارشنبه، تیمی از دانشمندان اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) حین کاوش در یک آتشفشان زیر آبی در اعماق سواحل آلاسکا با شئ بسیار عجیبی مواجه شدند: یک شی طلایی‌رنگ مرموز.

به گزارش فرادید، این شیء عجیب گوی‌مانند که کنار یک ساختار زیردریایی در فاصله دو مایلی زیر سطح اقیانوس آرام قرار گرفته بود، موجب حیرت محققان اقیانوسی شد که در حال نقشه‌برداری از بستر دریای آلاسکا از طریق یک وسیله نقلیه از راه دور بودند. برخورد کردن با چیزی مثل یک تخم‌مرغ عجیب و غریب در پایین یک آتشفشان باستانی به خودی خود وهم‌آور است، چه رسد به این که این گوی، سوراخی هم درون خود داشته باشد، گویی موجودی به درون آن نفوذ کرده باشد. 

 

یکی از محققان حین پخش زنده‌ی این کاوش گفته است: «احتمالاً چیزی سعی کرده وارد این شئ شده یا از آن خارج شود.» 

 

به نوشتۀ هرالد، محققان در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید از یکی از بازوهای روباتیک خودرویی که دارند برای جمع‌آوری نمونه و انجام آزمایش DNA برای تایید منشأ ظاهری این شیء استفاده کنند. 

 

یکی از دانشمندان گفته است: «فقط امیدوارم وقتی مشغول وررفتن با آن حفره هستیم، چیزی از آن بیرون نیاید چون شبیه فیلم‌های ترسناک خواهد شد!» 

 

البته خوشبختانه، هیچ چیزی از آن تخم بیرون نیامد. وقتی دست ربات آن را غلغلک داد، کاملاً ظریف بود، کمتر شبیه ژلاتین و بیشتر شبیه ابریشم بود. سپس این گوی از طریق یک لوله مکش شد و به گفته‌ی هرالد، قرار است به زودی تحت بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق‌تری قرار بگیرد. 

 

محققان حدس‌هایی می‌زنند که جنبۀ علمی‌تخیلی کمی دارند؛ مثلاً این که شاید این شیء نوعی بقایای پوسته تخم یک جانور یا بقایای یک اسفنج دریایی مرده باشد. با این حال، محققان هنوز سردرگم هستند. 

 

یکی از اعضای تیم گفته است: «وقتی دانش جمعی ما نتواند کمکی به شناسایی این شئ کند، پس با یک چیز غجیب و غریب روبرو هستیم. چه نوع حیوانی چنین تخمی از خود به جای گذاشته است؟»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------