حقایق تاریخی که انتظارشان را نداشتید



مورخان همیشه چیز‌های جالب و تازه‌ای درباره گذشته‌ها کشف می‌کنند. برخی از معروف‌ترین شخصیت‌های تاریخی ماجرا‌های جالبی داشته اند که شنیدنشان خالی از لطف نیست. مثلا افراد زیادی نام مارتین لوتر کینگ جونیور را شنیده اند، اما نمی‌دانند که نام او هنگام تولد مایکل بوده است. ما عاشق تاریخ هستیم، بنابراین در این مطلب حقایق تاریخی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که شما را شگفت‌زده می‌کنند.

 

مقامات اطلاعاتی آمریکا همه تغییرچهره‌های احتمالی هیتلر را در نظر گرفتند

اخبار,اخبار گوناگون

 در جنگ جهانی دوم، مقامات آمریکایی می‌ترسیدند که آدولف هیتلر از آلمان فرار کند. دفتر خدمات استراتژیک، یک هنرمند نیویورکی به نام «ادی سنز» را استخدام کرد تا پرتره‌های هیتلر با تغییر چهره‌های مختلف را تولید کند. اگرچه ثابت شد این پرتره‌ها بیهوده هستند، اما در نهایت توسط مجله آلمانی «Der Spiegel» در دهه ۱۹۹۰ منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفتند. آرشیو ملی ایالات متحده در واشنگتن دی‌سی هم بعد‌ها نسخه‌های باکیفیت این پرتره‌ها را منتشر کرد.

 

المپیک به رشته‌های هنری هم جایزه می‌داد

اخبار,اخبار گوناگون

از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۴۸ در المپیک مسابقاتی هم در زمینه هنر‌های زیبا برگزار می‌کردند: ادبیات، معماری، مجسمه‌سازی، نقاشی و موسیقی. البته همه چیز با تِم المپیک بود، مثل طراحی بالا از بازی راگبی. این ایده نشان از احترامی بود که یونانیان باستان برای هنر قائل بودند.

 

ناپلئون بناپارت مورد حمله خرگوش‌ها قرار گرفت

اخبار,اخبار گوناگون

ناپلئون دشمنان زیادی در زندگی خود داشته است، اما می‌دانستید که این دشمنان شامل خرگوش‌ها هم شود؟ مشاور ناپلئون برای اینکه همه چیز براساس مثل او پیش برود، تصمیم گرفت ۳۰۰۰ خرگوش را وارد شکارگاه کند تا ناپلئون و شکارچیانش به راحتی بتواند شکار کنند. اما اتفاق عجیبی افتاد. به محض فرمان شکلیک، خرگوش‌ها به سمت ناپلئون و شکارچیان حمله کردند.

 

درمورد زیبایی کلئوپاترا اغراق می‌شود

اخبار,اخبار گوناگون

اغلب از کلئوپاترا به عنوان یکی از زیباترین افراد تاریخ یاد می‌شود، اما برخی مورخان معتقدند که این تعاریف از تبلیغات رومی نشات می‌گیرد که او را به عنوان یک زن اغواگر یا حتی جادوگر به تصویر می‌کشد. تصویر کلئوپاترا روی سکه‌ها نشان می‌دهد که او بینی عقابی داشته و نویسندگان باستانی ادعا می‌کنند زیبایی او خاص نبوده و صدا و هوش او باعث جذابیتش بوده است.

 

رئیس جمهور، جرالد فورد در جوانی مدل بوده است

اخبار,اخبار گوناگون

حتی بزرگترین مردان و زنان تاریخ هم از یک نقطه شروع کرده اند و برخی آن‌ها رزومه واقعا جالبی داشته اند. مثل مدلی که رئیس جمهور آمریکا شد. جرالد فورد در دهه سوم زندگی خود به عنوان مدل فعالیت می‌کره  و حتی در لیگ فوتبال ملی هم بازی کرده است.

 

ژنرال مکزیکی «سانتا آنا» برای پایش مراسم خاکسپاری برگزار کرد

اخبار,اخبار گوناگون

فرمانروای نظامی و سیاسی مکزیک پایش را در جنگ با نیرو‌های فرانسوی از دست داد. بعد از اینکه او در سال ۱۸۴۲ به ریاست جمهوری رسید، مراسم خاکسپاری باشکوهی برای پایش برگزار کرد. پای قطع شده را با کالسکه حمل کردند و با توپ و شعر از آن تجلیل کردند. 

 

رئیس جمهور لینکلن قهرمان کشتی بود

اخبار,اخبار گوناگون

آبراهام لینکلن مرد بزرگی بود، او ۱۹۳ سانتیمتر قد داشت، بنابراین طبیعی است که در مبارزه خوب عمل کند. او در حدود ۳۰۰ مسابقه کشتی شرکت کرد و فقط یک باخت داشت که در نهایت قهرمان کشتی آمریکا شد.

 

چنگیزخان یکی از اولین سیستم‌های پستی بین المللی را اختراع کرد

اخبار,اخبار گوناگون

یکی از اولین اقدامات چنگیزخان بعد از به قدرت رسیدن، ایجاد خدمات پیک اسبی به نام «یام» بود؛ که در آن سوارکاران می‌توانستند مسافت ۳۲۰ کیلومتر در روز را طی کنند. این سیستم بعد‌ها توسط مقامات و بازرگانان خارجی و همچنین شخصیت‌هایی مثل مارکو پولو و جان پلانو کارپینی استفاده شد.

 

آلبرت انیشتین پیشنهاد ریاست جمهوری را رد کرد

اخبار,اخبار گوناگون

اگرچه انیشتین شهروند رژیم اشغالگر قدس نبود، اما در سال ۱۹۵۲ به او پیشنهاد ریاست جمهوری داده شد. اما انیشتین این پیشنهاد را رد کرد، چون احساس می‌کرد تجربه کافی برای این شغل را ندارد.

 

حداقل سه پاپ در اوایل ۲۰سالگی انتخاب شدند

اخبار,اخبار گوناگون

قبلا مردان جوان به عنوا رئیس کلیسای کاتولیک انتخاب می‌شدند. پاپ بندیکت چهارم و پاپ جان ششم، هر دو حدود ۲۰ سالگی پاپ شدند، پاپ گرگوری پنجم حدود ۲۴ سالگی انتخاب شد. البته باتوجه به نبودن تاریخ تولد بسیاری از پاپ‌ها، غیرممکن است که حدس بزنیم جوان‌ترین پاپ در چند سالگی انتخاب شده است.

 

هالیوود اصلی نیوجرسی بود

اخبار,اخبار گوناگون

وقتی مردم به فیلم‌های آمریکایی فکر می‌کنند، به هالیوود، کالیفرنیا فکر می‌کنند. اما صنعت فیلم‌سازی آمریکایی در نیوجرسی آغاز شد. کینتوسکوپ (دستگاه اولیه نمایش تصویر متحرک) در این ایالت اختراع شد. بسیاری از فیلم‌های صامت در این ایالت فیلمبرداری شدند. با این حال، در جنگ جهانی اول، کالیفرنیا جای نیوجرسی را به عنوان پایگاه فیلم آمریکایی گرفت.

 

هیتلر و موسولینی هر دو نامزد جایزه صلح نوبل بودند

اخبار,اخبار گوناگون

اگر فکر می‌کنید که باید در زندگی خود یک عنوان کسب کنید، یادتان باشد هرکسی که در زندگی افتخار کسب کند، در سمت راست تاریخ قرار نمی‌گیرد. یکی از اعضای پارلمان سوئد در سال ۱۹۳۹ آدولف هیتلر را نامزد جایزه صلح نوبل کرد. همچنین بنیتو موسولینی هم توسط اساتید آلمان و فرانسه در سال ۱۹۳۵ نامزد جایزه صلح نوبل شد. اگرچه دلایل آن مشخص نیست.

 

جورج واشنگتن می‌توانست با انگشتانش گردو بشکند

اخبار,اخبار گوناگون

اولین رئیس جمهور ایالت متحده آنقدر قوی بود که می‌توانست با انگشت شست و اشاره اش گردو بشکند.

 

قبل از قانونی شدن حق رای زنان، یک زن آمریکایی عضو کنگره شد

اخبار,اخبار گوناگون

ژانت رنکین اولین عضو زن کنگره آمریکا بود. این اتفاق جالبی بود، چون ۴ سال قبل از این بود که حق رای زنان در آمریکا قانونی شود.

 

حداقل ۶ بانوی اول از نوادگان پوکاهانتس بودند

اخبار,اخبار گوناگون

یکی از مشهور‌ترین بومیان آمریکا در تاریخ، پوکاهانتس بوده که میراث بزرگی در سیاست آمریکا به جا گذاشت. حداقل ۶ بانوی اول آمریکااز نسل او بودند: ادیت ویلسون، ادیت روزولت، نانسی ریگان، بس تورمن، فرانسیس کلیولند و جین پیرس.

 

فرعون‌های مصر باستان خدمتکاران خود را به عسل آغشته می‌کردند

اخبار,اخبار گوناگون

در طول تاریخ ، مردم به روش‌های زیادی برای دفع حشرات فکر می‌کردند. فرعون‌های مصری خدمتکاران برهنه خود را به عسل آغشته می‌کردند به این امید اینکه مگس‌ها به جای خودشان جذب خدمتکاران شوند.

 

کریستوفر کلمب ادعا کرد که پری دریایی دیده است

اخبار,اخبار گوناگون

در سال ۱۴۹۳، کریستوفر کلمب در نوشته‌هایش ادعا کرد که در سفرهای دریایی خود پری‌ دریایی دیده است. همچنین اعتراف کرد که آن‌ها به آن زیبایی که مردم می‌گویند نیستند و چهره‌ مردانه دارند. تا به امروز، مورخان معتقدند که او گاو دریایی دیده است.

 

چارلی چاپلین در مسابقه بدل خودش باخت!

اخبار,اخبار گوناگون

چارلی چاپلین به صورت ناشناس در مسابقه بیشترین شباهت با خودش شرکت کرد و با اینکه خودش چارلی چاپلین واقعی بود، مقام بیستم را به دست آورد.

 

برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------