یک فیل آفریقایی ۲ قلو زایید!



فیل،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
در پدیده‌ای نادر یک فیل که در مناطق حفاظت‌شده کشور کنیا زندگی می‌کند, دو قلو زایید!

به گزارش تسنیم به نقل از یورونیوز، مسئولان حفاظت از محیط زیست کنیا اعلام کردند که فیل آفریقایی پس از 22 ماه بارداری در پدیده‌ای نادر دوقلو زایید. فیل مادر بورا نام دارد و به طور اتفاقی توسط گروهی از گردشگران با بچه‌هایش در آخر هفته گذشته در منطقه حفاظت‌شده "سامبورو" مشاهده شده است.

 

فیل‌های آفریقایی طولانی‌ترین دوران بارداری را در میان پستانداران خشکی دارند. بارداری آن‌ها 22 ماه طول می‌کشد و حدودا هر چهار سال یک‌بار زایمان دارند. وضع حمل دوقلو در میان فیل‌ها پدیده‌ای نادر است و تنها در یک درصد از این جانوران مشاهد‌ه شده است. به‌علاوه احتمال زنده ماندن هر دو بچه فیل بالا نیست چرا که بعید است فیل مادر به اندازه کافی شیر داشته باشد. مشابه این اتفاق در سال 2006 نیز برای فیل‌ها اتفاق افتاده بود که دو قلوها تنها چند روز زنده ماندند.

 

با این حال، تولد این دو بچه فیل نر و ماده در جمعیت رو به کاهش و در خطر فیل‌های شمال کنیا موجب شادی کنشگران حفظ این جانور است. بر اساس آخرین سرشماری ملی حیات وحش کنیا که در سال گذشته انجام شد، تعداد فیل‌ها در این کشور در 30 سال گذشته تقریبا دو برابر شده و به بیش از 36 هزار زنجیر رسیده است.

فیل،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

این رقم نشان‌دهنده افزایش 12 درصدی تعداد جمعیت ثبت شده در سال 2014 است، زمانی که شکار غیرقانونی برای عاج بیشتر صورت می‌گرفت. با این حال، کنشگران همچنان نگران آینده این حیوان هستند و نسبت به تخریب زیستگاه و شکار غیرقانونی هشدار می‌دهند.

 

جمعیت فیل‌های ساوانای آفریقایی در نیم قرن گذشته حداقل 60 درصد کاهش یافت و این امر باعث شد که در آخرین به‌روزرسانی فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر، در گروه "در خطر انقراض" قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------