بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز کجاست؟



بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز

 

با فرا رسیدن فصل بهار و عید نوروز بسیاری از ما ایرانیان مقدمات سفر را چیده و به دنبال مقصدی مناسب برای مسافرت هستیم. برخی علاقه مند به سفرهای داخلی بوده و انتخاب خود را از میان شهرهای ایران انجام می‌دهند. برخی نیز به دنبال بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز هستند تا بهار را در مکان جغرافیایی متفاوتی تجربه کنند. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم بهترین کشورها و شهرهایی که می‌توانید تعطیلات عید نوروز خود را در آنجا بگذرانید معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

پاریس

 

پاریس شهر رویاها در فرانسه

پاریس از معروف‌ترین و زیباترین شهرهای فرانسه است که نه تنها در ایام بهار بلکه در تمامی طول سال بهترین مقصد گردشگری به شمار می‌آید. شهری که با سفر به آن می‌توان به رویاها واقعیت بخشید و در شب‌های دل انگیز پاریس در زیر برج ایفل به پیاده‌روی و گردش پرداخت. کافه‌های متعدد این شهر همواره آماده پذیرایی از گردشگران با قهوه داغ، خوراکی ها و کروسان‌های خوشمزه هستند. اما سفر به فرانسه و خصوصا پاریس به اینجا ختم نمی‌شود بلکه بناهای تاریخی و موزه‌های بسیاری در این کشور وجود دارند که بازدید از آنها برای گردشگران خالی از لطف نخواهد بود.

 

به خصوص اگر به تاریخ و گذشته فرانسه علاقمند باشید می توانید در دل آثار باستانی و بناهای قدیمی پاریس سفر ماجراجویانه خود را آغاز کنید. از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در پاریس می‌توان به موزه لوور، طاق پیروزی، کاخ ورسای، کلیسای بزرگ نوتردام، خیابان شانزه لیزه و… اشاره کرد. اما چرا فرانسه بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز است؟ در این زمان تعداد مسافران و گردشگران در پاریس بسیار کمتر از فصل تابستان خواهد بود.

 

بنابراین می‌توانید مسافرتی آرامش بخش را بدون تحمل هیچ گونه شلوغی و ازدحام در اماکن دیدنی، کافه ها و خیابان های شهر پاریس تجربه کنید. برای برنامه‌ریزی و انجام مقدمات سفر می‌توانید هم اکنون قیمت تور فرانسه نوروز ۱۴۰۳ را در وبسایت آژانس‌ هواپیمایی آیشم مشاهده کرده و در صورت امکان آن را رزرو نمایید.

 

لندن

 

لندن انگلستان پایتختی شگفت انگیز

هنگامی که نام لندن می‌آید قبل از هر چیز یاد کاخ معروف باکینگهام و نگهبانان آن می‌افتیم. اما بدون شک سفر به لندن و کشور انگلستان آن هم در فصل بهار تجربه‌های جدید و متفاوتی را برای ما به همراه خواهد داشت. هوای لندن در بهار بسیار دل انگیز بوده و در این زمان می‌توانید تجربه‌ای نو از فصل روییدن را کسب کنید. با خرید تور اروپا نوروز ۱۴۰۳ از شرکت هواپیمایی آیشم می‌توانید تعطیلات عید نوروز پیش رو را در لندن شهر زیبایی‌ها و شگفتی‌ها بگذرانید. سفری که بدون شک همانند برق و باد می‌گذرد و خاطره‌های شیرین آن به یادگار می‌ماند. انگلستان بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز است چرا که مصادف با ماه مارس در لندن شاهد برگزاری جشن های متعددی از جمله روز سنت پاتریک، هفته نوشیدنی‌های خوشمزه و محلی، روز پنکیک و… خواهید بود.

 

با حضور در این روزهای شاد و شرکت در جشن‌های محلی ضمن گذراندن لحظاتی شاد و مهیج با آداب و رسوم و فرهنگ مردم لندن نیز آشنا خواهید شد. لندن بیش از هزار سال است که در گستره ملکه‌ها و پادشاهان انگلیسی به سر می‌برد. در این شهر می‌توانید همزیستی سنت و مدرنیته را از نزدیک مشاهده کرده و شگفت زده شوید. آسمان خراش چند صد ساله د شارد، باغ‌ها و کاخ‌های سلطنتی از جمله جذابیت‌های لندن انگلستان به شمار می‌آیند. علاوه بر این می‌توانید از ساعت بیگ بن لندن، برج لندن، موزه ویکتوریا و آلبرت، تاور بریج و… نیز دیدن کرده و تعطیلاتی پربار را در اروپا سپری کنید.

 

رم

 

رم شهری باستانی در ایتالیا

اکثراً ایتالیا را به خاطر شهر باستانی آن یعنی رم می‌شناسند. تعطیلات نوروز در کشور ایتالیا حال و هوایی دیگر دارد. در این زمان مردم خود را برای برگزاری عید پاک آماده می‌کنند. همهمه‌ای در تمام شهرهای ایتالیا به پا شده که شور و شوق زندگی را صد چندان می‌نماید. بهاری که رفتن زمستان و طولانی شدن روزهای جدید را نوید می‌دهد. فصل بهار بهترین فرصت است تا گردشگران و مسافران از اقصی نقاط دنیا به بازدید از بناهای تاریخی و باستانی در شهر رم بپردازند. زمانی که نور خورشید بر این آثار تاریخی تابیده و جلوه‌ای مسحور کننده در نظر گردشگران پدید می‌آورد. در واقع این امر مهمترین دلیلی است که اغلب مسافران ماه مارس و فصل بهار را برای سفر به ایتالیا و دیدن زیبایی‌های آن انتخاب می‌کنند.

 

البته نگران هزینه سفر به ایتالیا ۱۴۰۲ نباشید چرا که آژانس هواپیمایی آیشم با ارائه تورهای ارزان قیمت اروپایی زمینه سفری مهیج و مقرون به صرفه را برای شما عزیزان فراهم کرده است. در طی سفر به رم ایتالیا می‌توانید از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر از جمله میدان سنت پیتر، موزه بورگزه، معبد پانتئون، کلیسای سنت پیتر، موزه واتیکان و… دیدن کنید.

 

جزیره کرت

 

سفر به جزیره کرت در کشور یونان

کرت تنها یک جزیره معمولی نیست این جزیره از تمدنی چند هزار ساله برخوردار است که بر اساس آن می‌توان پی به تاریخ کهن اروپا برد. تاریخ غنی و قدیمی این جزیره نوید سفر و تعطیلاتی هیجان انگیز را به مسافران خود می‌دهد. بسیاری از گردشگرانی که تجربه سفر به این جزیره زیبا و دیدنی را داشته‌اند، بدون شک زمانی را برای بازدید مجدد در نظر می‌گیرند. یونان بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز است که می‌توانید با رفتن به جزیره کرت بیش از ۱۵۰ گونه شکوفه بهاری را در طبیعت بکر آن مشاهده کنید.

 

البته سفر ماجراجویانه شما به طبیعت دل انگیز این جزیره ختم نشده و می‌توانید از کوچه‌های اسرارآمیز، قلعه‌های تاریخی و کاخ‌های قدیمی کرت نیز دیدن کنید. از دیگر جاذبه‌های حیرت انگیز جزیره کرت می‌توان هراکلیون، رتیمنو، کاخ ناوسوس و… را نام برد.

 

بارسلونا

 

بارسلونا شهر دیدنی اسپانیا

هرچند که مردم ما اغلب اسپانیا و پایتخت آن شهر بارسلونا را به واسطه فوتبالش می شناسند اما این کشور با داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعت شگفت انگیزش چیزی بیشتر از فوتبال و فوتبالیست های حرفه ای را در دل خود دارد. آب و هوای بهاری، گیاهان و شکوفه‌های رنگارنگ، مراکز گردشگری و تفریحی فراوان، خوراکی‌های خوشمزه و متنوع و… همان چیزهایی هستند که در سفر به اسپانیا به شکل جدید و تازه‌تری آنها را تجربه خواهید کرد. پارک گوئل، کلیسای ساگرادا فامیلیا، میدان کاتالونیا، موزه پیکاسو و پارک دلا سیتادلا از مهم‌ترین اماکن دیدنی در بارسلونا است که می توانید از آنها دیدن کرده و به تجربیات سفر خود بیفزایید.

 

پراگ

 

پراگ شهری افسانه ای در جمهوری چک

پراگ از شهرهای بسیار زیبا و منحصر به فرد در جمهوری چک است. بسیاری از علاقمندان به تاریخ و فرهنگ، پراگ را به عنوان مقصد سفرهای خود در تعطیلات عید نوروز انتخاب می‌کنند. در این شهر می‌توان با فرهنگ‌های متفاوت و متنوع آشنا شده و سفری پربار را تجربه کرد. از جمله مجموعه‌های تاریخی در پراگ می‌توان به قلعه‌های اسرارآمیز و عبادتگاه قدیمی که برای یهودیان بنا شده است اشاره کرد.

 

در سفر به جمهوری چک و شهر پراگ زمان از دستتان خارج خواهد شد. بنابراین برنامه‌ریزی سفر خود را به گونه‌ای بچینید که بتوانید از تمامی اماکن و جاذبه‌های گردشگری در این شهر دیدن کنید. قلعه پراگ، پل چارلز، کلیسای سنت ویتوس، میدان قدیمی پراگ و کنیسه اسپانیایی از مهم‌ترین دیدنی‌های پراگ به شمار می‌آیند.

 

مراکش

 

مراکش کشوری غنی از تاریخ و فرهنگ

مراکش از جمله کشورهای ساحلی بوده که از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی در شمال غربی آفریقا برخوردار است. اما آنچه که این کشور را در شمار بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز قرار داده، طبیعت زیبا و رنگارنگ آن در فصل بهار است. کشوری که در آن به رنگ‌ها بسیار بها داده شده و جای جای آن از صحرای طلایی گرفته تا روستای آبی و ادویه‌های رنگین کمانی اثری از رنگ های جذاب به چشم می‌خورد. با قدم گذاشتن در این کشور شیفته فرهنگ‌های متنوع و زندگی مسالمت آمیز مردمان آن در کنار هم خواهید شد. میدان جما ال فنا از میدان‌های بسیار جذاب در مراکش است که میزبانی بازارهای مختلف را گاها با قدمت هزار ساله دارد.

 

اما ماجراجویی شما تنها به این بخش ختم نمی‌شود بلکه موزه‌ها و کاخ‌های تاریخی از دیگر جاذبه‌های این کشور هستند تا با مشاهده آنها پی به تاریخ غنی مراکش ببرید. همچنین از بازدید جاردین ماجورل، مسجد کوتوبیا، کاخ باهیا و… در شهر مراکش نیز غافل نشوید.

 

پوکت

 

پوکت جزیره دوست داشتنی در تایلند

تایلند از جمله کشورهایی است که تا نامش می‌آید یاد جزیره‌های متعدد آن می‌افتیم. پوکت از منحصر به فردترین و بزرگترین جزیره‌ها در تایلند بوده که هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار میزبان حدود ۴۰ هزار گردشگر در خود است. با خرید تور پوکت می‌توانید هم اکنون آبتنی، شنا و حمام آفتاب را در برنامه سفر عید نوروز خود بگنجانید. ساحل نای هارن، ساحل کاتا نوی و ساحل لوکس سورین از زیباترین و محبوب‌ترین سواحل در پوکت هستند.

 

همچنین مجسمه‌های زیبا و بزرگی که در جای جای پوکت نصب و قرار داده شده‌اند از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره به شما می‌آیند. مجسمه بودا از جمله این مجسمه‌ها است که به عنوان نماد پوکت نیز معروف بوده و مسافران زیادی برای تماشای آن به این جزیره سفر می‌کنند. از مهمترین اماکن گردشگری در پوکت می‌توان معبد وات چالونگ، موزه تریکی پوکت، فانتاسی، شهر قدیمی پوکت و بازار شبانه پوکت که آخر هفته برگزار می‌شود را نام برد.

 

کامبوج و شهر افسانه‌ای آن سیم ریپ

کامبوج از جمله کشورهایی است که هزینه سفر به آن بسیار ارزان و مقرون به صرفه خواهد بود. بنابراین می‌تواند برای شما که از نظر بودجه با محدودیت مواجه هستید بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز باشد. البته ارزان بودن سفر به این کشور تنها دلیل پیشنهاد آن نیست. بلکه کامبوج و شهر افسانه‌ای آن تحت عنوان سیم ریپ مجموعه‌ای از شگفتی‌ها را در خود جای داده است که دیدن آن برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود.

 

جایی که معابد تاریخی و حیرت انگیز انگکور وات، معبد بایون، معبد بانتی و… انتظار علاقمندان به اماکن تاریخی و باستانی را می‌کشند. اما سفر هیجان انگیز شما به اینجا ختم نشده و می‌توانید از دهکده شناور این شهر که پناهگاه ماهیگیران و خانواده آنها است نیز دیدن کنید. علاوه بر این بازار شب انگکو بازاری رنگارنگ از آثار هنری و صنایع دستی مردم کامبوج است که می‌توانید به خرید سوغاتی از آنجا بپردازید.

 

کشور پرتغال

پرتغال و پایتخت هزار رنگ آن لیسبون

اگر لیسبون پرتغال را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اید فصل بهار بهترین فرصت برای رزرو تور اروپا خواهد بود. موزه ملی هنر باستانی از قدیمی‌ترین موزه‌ها در شهر لیسبون پرتقال بوده که مجموعه‌ای از آثار تاریخی و باستانی این کشور را به نمایش گذاشته است. همچنین برج بلم که قدمت ساخت آن به دهه ۱۵۰۰ میلادی برمی‌گردد از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌آید. این برج تاریخی چشم انداز خیره کننده‌ای به اقیانوس دارد که دیدن آن برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود.

 

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در شهر لیسبون می‌توان صومعه جرونیموس، موزه کالوست گلبنکیان و کلیسای جامع لیسبون را نام برد. در آژانس هواپیمایی آیشم انواع تور اروپا با بهترین شرایط سفر و مناسب‌ترین قیمت برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است. از تور اروپا پاییز ۱۴۰۲ گرفته تا تورهای بهار ۱۴۰۳ را می‌توانید در وبسایت این مجموعه مسافرتی رزرو و خریداری کنید.

 

آنتالیا ترکیه

ترکیه نیز جزو بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز ایرانیان است. به خصوص آنتالیا که از شهرهای خوش آب و هوا در این کشور به شمار آمده و اغلب مسافران آن را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند. این شهر به ظاهر کوچک سراسر از جاذبه‌ها و اماکن دیدنی است که می‌تواند سفری هیجان انگیز و ماجراجویانه را برای شما به دنبال داشته باشد. مجموعه تفریحی لند آو لجندز، تور رفتینگ، تور آفرود، آبشارهای دودن و.‌‌.. از جمله مراکزی هستند که شما را با تفریحات مهیج و مفرح سرگرم می‌سازند.

 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی چند کشور خارجی پرداختیم که ضمن داشتن بهترین آب و هوا در فصل بهار از جاذبه‌های گردشگری فراوانی نیز برخوردار هستند. شما می‌توانید با بررسی هر یک از این کشورها در نهایت بهترین کشور برای مسافرت عید نوروز را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت تورهای مسافرتی و همچنین هزینه سفر به پاریس ۱۴۰۲ می‌توانید به وبسایت آژانس هواپیمایی آیشم مراجعه کنید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024