بهترین پارچه برای مبل راحتی



آیا شما هم قصد خرید بهترین پارچه برای مبل راحتی را دارید؛ اما نمی‌توانید تصمیم نهایی خودتان را بگیرید. قطعا شما تنها کسی نیستید که در زمان انتخاب پارچه برای مبل راحتی سردرگم و کلافه‌اید؛ بلکه بیشتر افراد این شرایط را تجربه کرده‌اند.

 

چراکه انواع مختلفی از پارچه مبل راحتی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع وجود دارند که انتخاب را برای شما سخت کرده است. برای اینکه بتوانید بهترین پارچه را برای مبلمان خودتان انتخاب کنید، باید ابتدا معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید و سپس انتخاب خودتان را نهایی کنید.

اگر دوست دارید انتخاب پارچه برای مبل راحتی شما راحت شود، ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چراکه در ادامه ضمن معرفی معیارهای مهم برای انتخاب پارچه مبلی، لیست بهترین پارچه برای مبل راحتی معرفی شده است؛ پس تا پایان همراه باشید.

 

5 معیار مهم برای 

در زمان خرید بهترین پارچه برای مبل راحتی باید چند معیار مهم را در نظر داشته باشید. اگر در موقع خرید این نکات را رعایت کنید، قطعا بهترین پارچه را برای مبل‌های راحتی خودتان تهیه کرده‌اید. در زیر به مهم‌ترین معیارها انتخاب پارچه مبلی اشاره شده است:

 

· کیفیت و دوام بالا: کیفیت پارچه مبلی بسیار مهم است. شما با انتخاب یک پارچه باکیفیت می‌توانید چندین سال از آن استفاده کنید.

 

· مقاومت در برابر لکه: بهترین پارچه برای مبل راحتی باید در برابر هرگونه لک مقاومت خوبی داشته باشد. پارچه‌ای که ضد لک باشد، قطعا طول عمر بیشتری خواهد داشت.

 

· مقدار استفاده: میزان استفاده از مبل هم می‌تواند در انتخاب پارچه مبل تاثیرگذار است. پس شما قبل از خرید باید به داشتن کودک و تعداد مهمان‌هایی که دارید، توجه داشته باشید.

 

· داشتن حیوانات خانگی: امروز بسیار خانواده‌ها حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند. اگر شما جزء این افراد هستید، باید از پارچه‌هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید. این پارچه‌ها علاوه ‌بر این‌که از آلرژی جلوگیری می‌کنند، به راحتی هم تمیز می‌شوند.

 

· هم‌خوانی با دکوراسیون: یکی از نکات مهم در زمان خرید بهترین پارچه برای مبل راحتی، هماهنگی آن با دکوراسیون خانه است. اگر به این نکته توجه داشته باشید، قطعا جلوه‌ خاص و زیبایی به خانه خودتان می‌دهید.

 

بهتری پارچه برای مبل راحتی کدام است؟

یکی از کارهای مهمی که در زمان خرید یا تعویض روکش مبل باید بگیرید، انتخاب پارچه مناسب است. پارچه مبل علاوه ‌بر زیبایی که دارد، باعث راحتی افراد و همچنین طول عمر خود مبل می‌شود. چندین نوع پارچه برای انتخاب پارچه مبل راحتی وجود دارد که در ادامه باکیفیت‌ترین پارچه‌ها بررسی شده‌اند.

 

۱. پارچه نانو

یکی از جدیدترین پارچه‌ها برای مبل راحتی، پارچه نانو است. این نوع پارچه مزایایی بسیار زیادی دارد. پارچه نانو علاوه ‌بر این‌که ضدآب، ضدحریق و آنتی‌باکتریال است، در برابر هرگونه لکه هم مقاومت بسیار خوبی دارد.

 

پس اگر به دنبال پارچه‌ای هستید که در هنگام مراجعه سرویس مبل شویی خیلی زود تمیز شود، این نوع پارچه انتخاب بسیار خوبی است. همچنین پارچه نانو بسیار مقاوم است و چندین سال متوالی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که این نوع پارچه قیمت بالاتری نسبت به سایر پارچه‌ها دارد.

 

2. پارچه کتان

پارچه کتان، به‌عنوان یک نوع پارچه شیک شناخته می‌شود. این پارچه در اوایل جنس سخت است؛ اما هرچقدر بیشتر استفاده شود به پارچه‌ای نرم و محکم‌تر تبدیل می‌شود. یکی از مزایای پارچه کتان خاصیت خنک‌کنندگی آن است؛ چراکه فیبر کتان رطوبت هوا را جذب می‌کند و منجر به خنک بودن آن می‌شود.

 

این پارچه مبل راحتی به مراقبت بیشتری نیاز دارد. از آنجایی‌که پارچه چروک و لک می‌شود، باید از آن در مکان‌هایی که تردد کمتر است یا فقط افراد بزرگسال حضور دارند، استفاده کنید.

 

3. پارچه میکروفیبر

 

بهترین پارچه برای مبل راحتی

 

اگر در خانه بچه دارید و در آنجا حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، پارچه میکروفیبر جزء بهترین پارچه برای مبل راحتی به حساب می‌آید. برای ساخت این نوع پارچه از دو جنس نایلون و پلی‌استر استفاده می‌شود؛ به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارد.

 

در صورت خرید پارچه مبلی میکروفیبر می‌توانید برای سال‌های زیادی از آن استفاده کنید؛ چراکه رنگ پارچه به سختی از بین می‌رود. یکی از مزایای این پارچه دارد، تمیزکردن راحت آن است؛ یعنی در صورت وجود هر گونه لکه روی آن، به آسانی تمیز می‌شود.

شاید تنها عیبی که برای پارچه میکروفیبر می‌توان ذکر کرد، لطافت و خنک بودن کمتر نسبت به سایر پارچه‌هاست. در واقع این پارچه مبلی حالت گرم دارد.

 

4. پارچه نابلونی

اگر به دنبال بهترین پارچه برای مبل راحتی هستید، پارچه نایلونی یکی از گرینه‌های ایده‌آل است. این پارچه از دوام بسیار خوبی برخوردار است و در مقابل فرسودگی و ساییده‌شدن مقاومت بسیار خوبی دارد.

 

برای تولید پارچه نایلونی از ترکیب دو پارچه مخمل و جیر استفاده می‌شود؛ پس می‌تواند برای مبل‌های استیل یک انتخاب بسیار خوب باشد. اما نکته‌ مهمی که در زمان خرید این پارچه باید در نظر داشته باشید، حساس‌بودن آن به نور خورشید است.

 

5. پارچه پلی‌استر

پارچه پلی‌استر به‌صورت پارچه ترکیبی با الیاف طبیعی ساخته می‌شود. این پارچه مبل راحتی مقاوم در برابر لکه و چروک است. برای اینکه بعد از شست‌وشوی مشکل خاصی برای پارچه ایجاد نشود، از آب و صابون استفاده می‌شود.

 

پارچه پلی‌استر، علاوه ‌بر این‌که همه ویژگی‌های پارچه نایلونی را دارد، در برابر نور خورشید هم مقاومت بسیار خوبی دارد. یکی از دیگر از مزایای این نوع پارچه، قیمت مناسب آن نسبت به سایر پارچه‌هاست.

 

6. پارچه مخمل

یکی از پارچه‌های پرطرفدار که می‌تواند در بین گزینه‌های بهترین پارچه مبل راحتی قرار گیرد، پارچه مخمل است. مقاومت بالا، ظاهر زیبا، بافتی نرم و لطیف از جمله ویژگی‌های این پارچه به‌حساب می‌آید. یکی از مزیت‌های دیگر پارچه مخملی، تنوع رنگی بالای آن است که همه سلیقه‌ها می‌توانند پارچه دلخواه خود را انتخاب کنند.

 

از این پارچه برای ساخت کوسن هم استفاده می‌کنند. پارچه مخملی کبریتی و مخمل نانو جزء مهم‌ترین مدل‌های این پارچه مبلی است. اگر دوست دارید، مبلمان شکیلی داشته باشید، پارچه مختلفی بهترین انتخاب برای شماست.

 

7. پارچه چرم

اگر در خانه خودتان بچه دارید یا حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، پارچه چرم بهترین جنس پارچه برای مبل راحتی است. اگر از این پارچه مراقبت شود، جزء پارچه‌های بادوام به‌حساب می‌آید. در صورتی‌ که آب یا هر چیزی دیگری رو مبل ریخته شود، می‌توان به‌راحتی آن را تمیز کرد. اگرچه پارچه چرم مزایای بسیاری دارد، اما این نوع پارچه در فصل‌های گرم، می‌تواند گرم و حتی چسبناک باشد.

 

یکی دیگر از عیب‌هایی که برای این نوع پارچه می‌توان بیان کرد، آسیب‌پذیربودن آن در مقابل اجسام نوک‌تیز است. قیمت این نوع پارچه نوع چرم آن بستگی دارد؛ اما در حالت کلی پارچه چرمی قیمت بالایی دارد.

 

8. پارچه پنبه‌ای

پارچه پنبه‌ای هم ویژگی‌های بهترین پارچه برای مبل راحتی را دارد. این پارچه بسیار رایج و پرکاربرد است و توسط بسیاری از افراد انتخاب می‌شود. پارچه پنبه‌ای در مقابل هر گونه سایش و رنگ‌پریدگی مقاومت بسیار خوبی دارد.

 

اگرچه این پارچه راحت‌تر کثیف می‌شود؛ اما در برابر شست‌وشو مقاوم است. پس هرچقدر پارچه را شست‌وشو دهید، باز هم مشکل خاصی برای آن ایجاد نمی‌شود. یکی از معایبی که پارچه پنبه‌ای دارد، مقاومت کم آن در برابر نور خورشید است. اگر نور خورشید به‌صورت مستقیم به آن برخورد کند، رنگ پارچه به‌تدریج از دست می‌رود.

 

9. پارچه لنین

یکی دیگر از گزینه‌ها برای مبل راحتی، پارچه لنین است. این پارچه در دسته پارچه‌هایی با الیاف طبیعی قرار می‌گیرد. یکی از مزایای پارچه لنین، بافت خنک و ظاهر نرم اشاره کرد. این پارچه بسیار سبک است و اگر از آن برای پوشیدن مبلمان استفاده کنید، وزن آن را بالا نمی‌برد.

 

یکی از معایب پارچه لنین، چروک‌شدن و لکه‎دارشدن راحت آن است. در اکثر موارد از این پارچه برای محیط‌های رسمی استفاده می‌شود. البته این پارچه برای مبلمان خانگی هم کاربرد دارد.

 

10. پارچه ریون

پارچه ریون که ظاهری شبیه ابریشم دارد، به‌عنوان ابریشم مصنوعی آن را می‌شناسند. اما به دلیل بافت متفاوتی که دارد، به پارچه کتان و لنین هم شبیه است. این پارچه مقاومت بسیار خوبی دارد؛ ولی خیلی زود کثیف می‌شود و مبل شما نیاز‌به خدمات مبل شویی در منزل مشهد دارد.

 

شما می‌توانید از این پارچه ریون برای مبل راحتی استفاده کنید؛ اما با گذشت زمان کهنه می‌شود و ظاهری زیبای خود را از دست می‌دهد. اگر به مزیت‌های این پارچه اشاره کرد، می‌توان قیمت مناسب و همچنین رنگ و طرح متنوع را نام برد.

 

پارچه ریون برای مکان‌هایی که از مبل زیاد استفاده می‌شود، بهترین انتخاب است؛ چراکه در برابر سایش بسیار مقاوم است.

 

11. پارچه آکریلیک

پارچه آکریلیک ظاهری شبیه به الیاف پشم دارد. این پارچه در مقابل ساییدگی، تغییر رنگ، چروک و لک بسیار مقاوم است. اما یکی از عیب‌هایی آن این است که به‌مرورزمان پرز می‌اندازد. پارچه آکریلیک سبک و نرم است و نشستن روی آن بسیار راحت خواهد بود.

این پارچه از نظر قیمت بسیار مناسب است؛ اما در برابر جذب گردوغبار مقاومت کمی دارد. پس باید آن را به‌صورت مرتب شست‌وشوی دهید.

 

12. پارچه شانل

 

بهترین پارچه برای مبل راحتی

 

یکی از پارچه‌های جدید برای مبل راحتی، پارچه شانل است. این نوع پارچه ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد. هر دو طرف پارچه بسیار نرم هستند و ظاهری مخمل دارد؛ به‌ همین دلیل در مبل‌های سلطنتی و لوکس از آن استفاده می‌شود.

 

اگر قصد خرید بهترین رنگ پارچه برای مبل راحتی را دارید، پارچه شانل انتخاب عالی است؛ چراکه تنوع رنگ بالایی دارد و همه سلیقه‌ها می‌توانند آن را انتخاب کنند. در حالت کلی می‌توان گفت پارچه شانل از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و در دسته بهترین پارچه برای مبل راحتی قرار می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024