پنج تا از بهترین دسرهای ایتالیایی که باید امتحان کنید



بهترین دسرهای ایتالیایی

 

برای بسیاری از ما، دسر لذیذترین و بهترین وعده غذایی به‌شمار می‌آید. همه مشتاقانه منتظر هستند که غذای اصلی تمام شود و همراه با یک فنجان چای و یا قهوه، خوشمزه‌ترین دسرها را امتحان کنند. برخی از محبوب‌ترین دسرها در تمام دنیا به کشور ایتالیا تعلق دارد که بسیاری از ایرانیان نیز عاشق این دسرها هستند. نکته جالب در مورد این دسرها این است که، شما می‌توانید آنها را در خانه درست کنید و یا حتی برخی مواد داخل این دسرها را با توجه به سلیقه و ذائقه‌تان تغییر دهید.

 

تعداد دسرهای ایتالیایی بسیار زیاد است و شما می‌توانید از ترامیسو گرفته تا انواع پاناکوتا را در خانه و برای مهمانی‌ها آماده کنید. در این مقاله قصد داریم تا به پنج تا از بهترین دسرهای ایتالیایی اشاره کنیم که تعداد افرادی که این دسرها را دوست دارند، بی‌شمار است.

 

خوشمزه‌ترین دسرهای ایتالیایی

ایتالیایی‌ها عاشق غذا و شیرینی هستند و می‌توان گفت که ذائقه آنها بسیاری شیرینی و دسرپسند است. آنها معمولا برای صبحانه قهوه و شیرینی دارند و در تابستان و بعد از ناهار یا شام، حتما یکی از محبوب‌ترین دسرها را آماده می‌کنند.

غذاهای ایتالیایی در مناطق مختلف این کشور متفاوت هستند، بنابراین دسرهای متنوعی را در مناطق و شهرهای مختلف این کشور پیدا خواهید کرد. حتی برخی شهرها در ایتالیا به یک شیرینی خاص معروف هستند. اما با این حال، برخی از دسرها مانند تیرامیسو و جلاتو آنقدر در این کشور محبوب و رایج هستند که می‌توانید آنها را در سراسر ایتالیا پیدا کنید. بهترین و محبوب‌ترین دسرهای ایتالیایی که حتما باید آنها را امتحان کنید عبارت‌اند از:

 

1-تیرامیسو

 

تیرامیسو

 

در ایتالیایی، «تیرامیسو» به معنای «من را بردارید» است و هر کسی که این دسر با طعم قهوه را امتحان کرده، گفته که این دسر می‌تواند به خوراکی محبوب او تبدیل شود. در طرز تهیه تیرامیسو از ماسکارپونه، شکر، کاکائو و بیسکویت‌های لیدی فینگر آغشته به قهوه استفاده می‌شود و معمولا در تمام رستوران‌های ایتالیایی و منوی آنها، این دسر پیدا می‌شود. اگر به موس شکلات و قهوه علاقه دارید، حتما طرفدار این دسر کلاسیک ایتالیایی خواهید شد.

 

بسیاری در مورد منشا این دسر لذیذ ایتالیایی تردید دارند و برخی می‌گویند که در سیه‌نا از این دسر برای پذیرایی از دوک بزرگ توسکانی، کوزیمو د مدیچی سوم، استفاده می‌شده و این دوک دستورالعمل تهیه‌ی تیرامیسو را با خود به شهر فلورانس برده است. اما با این حال، داستان تاییدشده در مورد ترامیسو این است که، این دسر در ترویزو اختراع شد و پس از اینکه رستوران Le Beccherie آن را در سال 1960 در منوی غذای خود قرار داد، محبوبیت زیادی پیدا کرد.

 

2- کانولی

 

کانولی

 

شاید یکی از معروف‌ترین دسرهای ایتالیایی، کانولی است که در مناطق پالرمو و مسینا درست می‌شود. مردم این منطقه، این دسر و شیرینی ایتالیایی را به‌طور خاص برای کارناوال می‌پختند و گفته می‌شود که نمادی از باروری است. کانولی، شیرینی‌ای است پنیری که ظاهری لوله‌ای شکل دارد که لایه بیرونی آن از خمیری درست شده که داخل روغن سرخ و با پودر قند تزئین می‌شود. داخل این دسر نیز تا لبه آن با پنیر ریکوتا پر شده و اغلب با پوست پرتقال مزه‌دار می‌شود. همچنین معمول است که انتهای دسر را به پسته، چیپس شکلات یا میوه‌های شیرین آغشته کنند.

 

3- پاناکوتا

پاناکوتا

پاناکوتا یکی از بهترین دسرهای تابستانی ایتالیا است که خیلی بافت سبکی دارد و مزه‌ی آن شیرین است و به‌راحتی می‌توانید آن را میوه‌های فصلی ترکیب کنید. اما مدل محبوب ایتالیایی‌ها، پاناکوتای ساده با توت فرنگی است که مزه‌ای بسیار عالی و شیرینی دارد. پاناکوتا طرز تهیه‌ی بسیار آسانی دارد و می‌توانید آن را با میوه‌هایی مانند توت فرنگی مزه‌دار و یک دسر تابستانی تهیه کنید. مدل‌های دیگر پاناکوتا شامل پاناکوتای وانیلی، شکلاتی، قهوه و دیگر میوه‌های تابستانی و زمستانی می‌شود.

4- جلاتو

 

جلاتو

 

تصور کردن ایتالیا و قدم زدن در خیابان‌های این کشور بدون در دست داشتن بستنی خوشمزه و لذیذ جلاتو، تقریبا غیرممکن است. این بستنی، یکی از لذیذترین و بهترین دسرهای این کشور است. اگر به این کشور سفر کنید، خواهید دید که ایتالیایی‌هایی در هر زمانی از روز و در هر منطقه از این کشور وقتی در خیابان در حال قدم زدن هستند، حتما بستنی جلاتو در دست دارند و روز خود را با این دسر می‌سازند!

 

از مزه‌های کلاسیک و مورد علاقه این بستنی می‌توان به جلاتوی پسته و استراسیاتلا (خامه شیرین با چیپس شکلات) و حتی طعم‌های عجیب و غریب مانند ریکوتا و شیرین بیان، اشاره کرد.

5- پَنتون

 

پَنتون

 

یکی از دسرهای مناسبتی در ایتالیا، همین شیرینی پنتون است که در طول فصل کریسمس در ایتالیا، در تمام فروشگاه‌ها با انبوهی از این مدل شیرینی مواجه می‌شوید. این کیک مخصوص میلان است و با استفاده از میوه‌های شیرین و خمیر آماده شده با مخمر درست می‌شود. قدمت این کیک بسیار بالا است، اما محبوبیت این دسر ایتالیایی زمانی بیشتر شد که شیرینی‌پز ایتالیایی به نام آنتونیو موتا، پس از جنگ جهانی اول مدل ساخت این کیک را به شکل امروز تغییر داد و در آن زمان به یکی از لذیذترین کیک‌های ایتالیایی تبدیل شد. اکنون نام این شیرینی‌پز بر روی برچسب بسیاری از جعبه‌های پنتون در سوپرمارکت‌ها نقش بسته است.

 

آیا دسر محبوب شما در میان این دسرهای ایتالیایی بود؟ امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و اگر به دنبال امتحان کردن طعم دسر در کشورهای مختلف هستید، حتما این پنج تا دسر ایتالیایی را امتحان کنید!

 

منبع:مجله اسنپ اکسپرس

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024