بررسی مدل های پرفروش شومینه برقی



حوزه تولید محصولات گرمایشی و سرمایشی همواره رو به پیشرفت است و هر چند وقت یکبار، محصولات جدیدی در این حوزه تولید می‌شوند. در کنار انواع بخاری برقی ، بخاری گازی و شومینه گازی؛ انواع شومینه برقی هم تولید می‌شوند و هر کدام از این وسایل گرمایشی نیز ویژگی‌های مختص به خود را دارند. در این میان شناخت اغلب مردم نسبت به انواع شومینه برقی کمتر از سایر وسایل گرماشی است و اکثر مردم اطلاعی از این موضوع ندارند که می‌توانند یک شومینه برقی را در خانه یا محل کار خود نصب کنند. شومینه‌های برقی همان زیبایی شومینه‌های گازی یا حتی هیزمی را دارند، ولی در عین حال دردسر گازگرفتگی یا تامین هیزم را نخواهند داشت. در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از انواع شومینه برقی می‌پردازیم.

 

مدل های پرفروش شومینه برقی

 

شومینه برقی چیست؟

با توجه به پیشرفت تولید وسایل گرمایشی؛ در حال حاضر انواع مختلفی از این وسایل تولید می‌شوند و هر کسی با در نظر گرفتن سلیقه خود و چند نکته دیگر، یکی از این محصولات را برای گرم کردن خانه، محیط کار، سالن‌های ورزشی و غیره انتخاب می‌کند. شومینه برقی هم یکی از وسایل گرمایشی کارآمد محسوب می‌شود که ساختار کلی یک شومینه هیزمی را دارد، ولی مانند یک بخاری برقی عمل کرده و نیازی به هیزم، نفت یا گاز ندارد، بلکه از طریق جریان برق روشن می‌شود و گرما تولید می‌کند. به طور کلی یک شومینه برقی از قطعات نامبرده در ادامه مطلب ساخته می‌شود:

  - هیتر المنت 

- فن بلوور 

- نوار LED

 - میله آتش 

- الکتروموتور

 - شیشه داخلی

 - برد اصلی

 - برد کنترل کننده

 - ریموت کنترل

 

بنابراین هنگام استفاده از شومینه‌های برقی نگرانی از بابت گاز گرفتگی وجود ندارد و محیطی که شومینه برقی در آن نصب شده است هم با دوده ناشی از مصرف گاز، سوختن هیزم و موارد این چنینی آلوده نخواهد شد. از طرفی وجود هیزم مصنوعی و لامپ‌های LED؛ ظاهر و نور زیبایی را برای شومینه‌های برقی به ارمغان می‌آورند.

 

مدل های پرفروش شومینه برقی

همانطور که گفتیم شومینه‌های برقی یکی از وسایل گرمایشی برقی کارآمد هستند که قابلیت نصب در محیط‌های مختلفی را نیز دارند. امروزه شرکت‌های ایرانی، مدل‌های متنوع و جذابی از این محصول را به بازار عرضه می‌کنند که طراحی مشابه محصولات مطرح جهانی دارند. به طور مثال شومینه برقی اچ بی و شومینه برقی بیستون تمامی مدل‌های زیر را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. انواع شومینه برقی در بازار به شرح زیر است:

 

1_ شومینه برقی دیواری

ساده‌ترین و در عین حال یکی از زیباترین شومینه‌های برقی که می‌توانید در محیط‌های مختلف نصب کنید؛ شومینه برقی دیواری است. این شومینه در دو نوع توکار و روکار نصب می‌شود. نصب مدل روکار بسیار ساده است و مانند یک تابلو روی دیوار قرار می‌گیرد. مدل توکار اما نیاز به ایجاد برش با ابعاد مناسب دارد و داخل دیوار قرار می‌گیرد و سطح بیرونی هم سطح با دیوار می‌شود و فقط صفحه نمایش یا همان صفحه جلویی شومینه قابل دیدن است.

 

2_ شومینه برقی زیرتلویزیونی

ترس از آسیب رسیدن به تلویزیون در اثر انتقال حرارت وسایل گرمایشی؛ یکی از دغدغه‌های مشترک اغلب مردم است. به همین علت اکثر افراد از کنار هم قرار دادن تلویزیون و بخاری، شومینه یا پکیج خودداری می‌کنند. بهتر است بدانید برای استفاده از شومینه برقی زیرتلویزیونی نباید نگران این موضوع باشید، زیرا گرمای شومینه فقط از یک جهت و آن هم از جداره یا صفحه جلویی آن منتشر می‌شود. به این ترتیب هیچ گرمایی به تلویزیون قرار گرفته در بالای شومینه برقی زیرتلویزیونی منتقل نخواهد شد. البته شومینه‌های زیرتلویزیونی معمولاً با هدف بهبود دکوراسیون و زیبایی نصب می‌شوند و در نتیجه بیشتر از حالت شعله آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

3_ شومینه دو طرفه

شومینه دو طرفه را می‌توان شومینه دو بُعدی نیز در نظر گرفت، زیرا علاوه بر صفحه جلویی آن، یکی دیگر از جداره‌ها نیز قابل رویت است و معمولا در دیوارهای تیغه‌ای و غیر اصلی محیط‌های مختلف نصب می‌شود.

 

شومینه برقی دو طرفه

 

4_ شومینه سه طرفه

یکی دیگر از انواع شومینه‌های برقی که زیبایی بیشتری دارد و جلوه بهتری به دکوراسیون خانه‌ها و سایر محیط‌ها می‌دهد؛ شومینه برقی سه طرفه است. این نوع شومینه از سه جهت قابل رویت است و سه مورد از جداره‌های آن در معرض دید قرار می‌گیرند. بر همین اساس این نوع شومینه برقی از سه جهت گرما را به محیط منتقل می‌کند.

 

5_ شومینه روکار

اگر تمایل دارید یک شومینه برقی خریداری کنید، ولی تمایلی به نصب آن به صورت توکار ندارید؛ بهتر است مدل روکار شومینه‌های برقی را انتخاب کنید. به این ترتیب هیچ اقدام خاصی برای نصب شومینه انجام نمی‌دهید و آن را مانند یک بخاری معمولی، روشن خواهید کرد.

 

شومینه برقی روکار

 

6_ شومینه رومیزی

در کنار سایر مدل‌های شومینه برقی؛ شومینه‌های رومیزی هم تولید می‌شوند که بیشتر کاربرد تزئینی دارند. شومینه رومیزی گرمای خیلی زیادی تولید نمی‌کند و در حد گرم کردن فضای دور میز قدرت دارد. این در حالی است که زیبایی خاصی به میز بخشیده و یک گزینه عالی برای مهمانی‌ها و محافل محسوب می‌شود. مدل‌های رومیزی قابل حمل هستند و در هر نقطه‌ای از خانه می‌توانند قرار گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024