مزایا و معایب شیرآلات توکار



نصب شیرآلات یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در روند ساخت و تجهیز هر خانه است. بدون شیرآلات، نمی‌توان یک خانه را کامل و آماده برای استفاده در نظر گرفت. برای نصب شیرآلات هم معمولاً دو روش وجود خواهد داشت؛ روش اول نصب به‌ صورت روکار است که از دیرباز، انتخاب هر سازنده‌ای بوده و روش دوم، نصب به‌ صورت توکار است.

 

نصب شیرآلات به‌صورت توکار، یک روش جدید به شمار می‌رود و می‌توان مزایای بسیاری برای آن ذکر کرد. این روش جدید، جلوه و نمای فوق‌العاده‌ای به خانه شما می‌بخشد و می‌تواند کاری کند که منزل شما، از دیگر سازه‌ها کاملاً متمایز باشد. اما مزایا شیرآلات توکار دقیقاً چه مواردی است؟ آیا می‌توان برای آن معایبی را نیز مطرح کرد؟  در این مطلب، تفاوت‌های مزایای شیرآلات توکار، تفاوت‌های آن با شیرآلات روکار و عوامل موثر بر قیمت شیرآلات را بررسی خواهیم کرد.

 

شیرآلات توکار

شیرآلات توکار

 

منظور از شیرآلات توکار چیست؟

قبل از آنکه به سراغ مزایا شیرآلات توکار برویم و نگاهی هم به معایب آن داشته باشیم، لازم است بدانیم که اصلاً منظور از شیرآلات توکار چیست و چه فرقی با شیرآلات روکار دارد؟ همان‌طور که به‌خوبی از نام این دسته از شیرآلات مشخص است، این شیرآلات به‌جای آنکه روی سطح کار قرار گرفته باشند، داخل آن هستند.

 

مهم‌ترین قسمت‌های شیرآلات توکار، شامل لوله‌ها، اتصالات و کارتریج شیر است که معمولاً داخل کار نصب می‌شوند؛ حال منظور از کار، گاهی می‌تواند داخل دیوار باشد و گاهی هم می‌تواند به داخل کابینت و سینک اشاره داشته باشد. در نقطه مقابل، تمامی موارد نام‌برده در شیرآلات روکار، بیرون از سطح اجرا قرار می‌گیرند و این بزرگ‌ترین تفاوت این دو نوع شیرآلات است.

 

مزایا شیرآلات توکار چیست؟

چنان که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از شیرآلات توکار می‌تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. شناخت این مزایا می‌تواند به شما کمک کند که در زمان اجرای شیرآلات، بهترین تصمیم را بگیرید.

 

از جمله مهم‌ترین مزایا شیرآلات توکار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

زیبایی

اولین و مهم‌ترین مزیتی که استفاده ازاین‌ نوع از شیرآلات برای شما به همراه خواهد داشت، زیبایی ظاهری است. اجرای شیرآلات به‌صورت توکار از جدیدترین و شیک‌ترین روش‌ها است و می‌تواند ظاهری مدرن و متمایز برای خانه شما به ارمغان بیاورد.

 

محافظت در برابر صدمات

از دیگر مزایا شیرآلات توکار می‌توانیم به محافظت در برابر صدمات اشاره کنیم. ازآنجایی‌که این دسته از شیرآلات داخل دیوار یا کابینت قرار می‌گیرند، خودبه‌خود دارای یک سپر محافظ نیز هستند، به همین دلیل در برابر ضربات مقاوم‌تر خواهند بود و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

 

مقاومت در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد شیرآلات توکار می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی اشاره کرد. قرار گرفتن آن‌ها داخل کار، باعث می‌شود که کمتر در برابر عوامل محیطی قرار بگیرند و به همین دلیل، کمتر در معرض پوسیدگی و زنگ‌زدگی باشند.

 

عدم اشغال فضای زیاد

از مهم‌ترین مزایا شیرآلات توکار می‌توان به عدم اشغال فضای زیاد اشاره کرد. برای محیط‌هایی که مساحت کمی دارند و فضای آن‌ها محدود است، استفاده از شیرآلات توکار بهترین انتخاب خواهد بود زیرا کمترین فضای ممکن را اشغال خواهند کرد.

 

کاهش مصرف آب

در آخر،  از جمله مزایای استفاده از این دسته از شیرآلات، می‌توان به کاهش مصرف آب اشاره کرد. برخی از انواع شیرآلات توکار، به شکلی خاص طراحی شده‌اند که می‌توانند در عین ارائه فشار آب مناسب، مصرف آن را کاهش دهند. استفاده از این موارد می‌تواند هزینه قبض آب را در طول زمان کاهش دهد.

 

 

خرید شیرآلات توکار

خرید شیرآلات توکار

 

معایب شیرآلات توکار چیست؟

همان‌طور که آگاهی از مزایا شیرآلات توکار اهمیت دارد، دانستن معایب آن‌ها نیز مهم است. آگاهی از معایب و مزایا به‌صورت هم‌زمان، بدون شک به اتخاذ تصمیم هوشمندانه‌تر کمک خواهد کرد. از معایبی که می‌توان برای این شیرآلات مطرح کرد، موارد زیر هستند:

نصب شیرآلات توکار بسیار دشوار است و اجرای آن باید توسط نیروی متخصص انجام شود.

برای اجرای شیرآلات توکار باید قبل از نازک‌کاری فضای آن را در نظر گرفت؛ در غیر این صورت نیاز به کندن دیوار وجود خواهد داشت.

برای نصب این دسته از شیرآلات، نیاز به فضای کافی در داخل دیوار وجود دارد؛ این فضا باید در زمان ساخت در نظر گرفته شود.

قیمت شیرآلات توکار و همین‌طور هزینه اجرای آن بسیار بالاست و به بودجه بیشتری نیاز خواهد داشت.

تعمیر شیرآلات توکار به علت عدم دردسترس‌بودن آن‌ها، بسیار سخت‌تر خواهد بود؛ به همین دلیل خرابی آن‌ها دردسرساز خواهد شد.

شیرآلات توکار معمولاً از سوپاپ یا دایورتر برای انتقال آب سرد استفاده می‌کنند؛ این تکنولوژی باعث می‌شود که لوله‌های داخلی سریع‌تر رسوب گرفته و در نتیجه فشار آب کاهش پیدا کند.

 

بهترین برندهای برای شیرآلات توکار

با دانستن مزایا شیرآلات توکار، شاید خیلی از شما مشتاق به خرید آن‌ها شده باشید. برندهای داخلی و خارجی بسیاری برای خرید این دسته از شیرآلات وجود دارد که همگی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. از جمله بهترین برندهای تولیدکننده شیرآلات توکار در داخل ایران، می‌توانیم به برند شیرآلات گلپایگان یا شودر اشاره کنیم. کیفیت ساخت بالا، قیمت مناسب، ضمانت کالا و خدمات پس از فروش، ازمزایای این برندها به شمار می‌رود.

 

انواع شیرآلات توکار

انواع شیرآلات توکار

 

خرید شیرآلات توکار از دکتر تامین

خرید انواع بهترین شیرآلات را می‌توانید از طریق وب‌سایت دکتر تامین انجام دهید. دکتر تامین، فروشگاه اینترنتی فروش مصالح ساختمانی است. تمام مصالح و تجهیزاتی که لازم برای ساخت و بازسازی صفر تا صد یک ساختمان لازم است از این فروشگاه تهیه کنید. انواع لوله و اتصالات و لیست قیمت انواع شیرآلات مانند لیست قیمت شیرآلات شودر در وب‌سایت این مجموعه قابل مشاهده است. ارائه محصولات باکیفیت با بهترین قیمت، ضمانت کالا و ارسال به سراسر ایران، از جمله ویژگی‌های این مجموعه است. برای  ارتباط با کارشناسان و دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب‌سایت «www.drtamin.com» مراجعه کنید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024