نکات ایمنی برای خرید اسباب بازی دخترانه



نکات ایمنی برای خرید اسباب بازی دخترانه

 

1. در انتخاب اسباب بازی دخترانه اول به لبه های تیز اسباب بازی های دقت کنید.

درست است که اسباب بازی ها وسایل مهم و ارزشمندی در زندگی کودکان به شمار می روند و مهارت های متنوعی را به آنها یاد می دهند، اما اگر دقت نکنید، می توانند خطراتی برای خردسالان و کودکان داشته باشند. شما والدین عزیز باید هنگام خرید اسباب بازی دخترانه؛ استانداردهای ایمنی اسباب بازی را هم در نظر بگیرید تا ایمنی کودک خود هنگام بازی را به حداکثر برسانید.

 

در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم و نکات ایمنی خرید اسباب بازی دخترانه را بررسی می کنیم. همچنین اگر قصد خرید اسباب بازی دخترانه دارید، و به دنبال یک منبع راهنما هستید، پیشنهاد می کنیم راهنمای جامع خرید اسباب بازی دخترانه را نیز مطالعه فرمایید.

 

مراقب اسباب ‌بازی‌ های سمی باشید

بسیاری از اسباب بازی ها حتی اگر در ظاهر هم بی خطر و ایمن به نظر برسند، اما باید اطمینان حاصل کنید که در ساخت آنها از مواد شیمیایی و سمی استفاده نشده باشد. فتالات ها که به عنوان نرم کننده در اسباب بازی ها به کار می روند، انعطاف پذیری و دوام محصولات پلاستیکی را بیشتر می کنند و می توانند سلامت کودک را به خطر بیندازند.

 

به علاوه، کادمیوم، سرب، جیوه و آرسنیک از دیگر مواد شیمیایی هستند که در همه چیز، از جمله انواع عروسک ‌ها، شخصیت‌ های کارتونی، اکشن فیگورها، جواهرات کودکان و حیوانات عروسکی پیدا می شوند و آنها هم می توانند تهدیدی برای سلامت بچه ها باشند.

 

از حق نگذریم محصولات و اسباب بازی های دخترانه ایرانی؛ به نسبت قیمت مناسبی که دارند کیفیت قابل قبولی را ارائه می دهند، ضمن اینکه هر روزه شاهد پیشرفت تولید کنندگان داخلی در کیفیت، طراحی و بسته بندی محصول هستیم که باعث شده است گاهی تشخیص اسباب بازی های ایرانی از خارجی بسیار سخت شود.

 

ورقه های پلاستیکی اسباب بازی را جدا کنید

قبل از دادن اسباب بازی های جدید به کودکان خود، همه ورقه های پلاستیکی نازک روی اسباب بازی و جعبه آن را جدا کنید. ممکن است کودک به دلیل بلعیدن این ورقه های پلاستیکی به خطر بیفتد و دچار خفگی شود.

 

از بادکنک ها دوری کنید

متأسفانه باید گفت که بادکنک هایی که از جنس لاتکس ساخته می شوند، تا به حال کودکان زیادی را به کام مرگ کشانده اند. زیرا احتمال دارد بادکنک هنگام باد کردن به داخل مجرای تنفسی کودک کشیده شده و موجب خفگی او شود. شاید بادکنک وسیله مناسبی برای تزئینات تولد و غیره باشد، اما به هیچ وجه برای بازی و سرگرمی کودک توصیه نمی شود.

 

خیلی مراقب باشید که بادکنک های باد نشده را از دسترس کودکان دور نگه دارید، و همچنین بادکنک هایی که پاره شده و معیوب هستند را دور بیندازید.

 

مراقب اسباب بازی های باتری دار باشید

برای شروع کار با این نوع اسباب بازی ها، حتماً خودتان باتری را درون اسباب بازی قرار بدهید. مراقب باشید که دختران خردسال شما نتوانند درب محفظه باتری را باز کنند. به علاوه، دقت کنید که از باتری های کهنه و نو در کنار هم استفاده نکنید، چون این کار ممکن است باعث سولفاته شدن باتری ها و مسموم شدن کودک شود.

 

اسباب بازی های چوبی استاندارد و ایمن

 

2. اسباب بازی های چوبی استاندارد جزو ایمن ترین اسباب بازی های دخترانه هستند.

بعضی اسباب بازی های دخترانه با باتری های گرد کوچک کار می کنند و با توجه به اندازه کوچک می تواند خطرات بسیاری برای کودک داشته باشد. یک باتری دکمه ‌ای در صورت بلعیده شدن، احتمال دارد ظرف دو ساعت باعث سوختگی شیمیایی خطرناکی شود.

 

اجتناب از خرید اسباب بازی های پرتاب شونده

از خرید اسباب بازی هایی که اشیا را به سمت هوا پرتاب می کنند، اجتناب کنید. این مدل اسباب بازی ها به آسانی می توانند موجب جراحت چشم دختران خردسال شوند. به طور کلی باید گفت که پرتاب اشیا توسط کودکان، موضوعی است که باید همیشه مراقب آن باشید و به کودک هم آموزش بدهید تا از این کار خودداری کند.

 

خودداری از خرید محصولات حاوی مواد شیمیایی

محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی هستند را برای دختربچه های زیر ۱۲ سال خریداری نکنید. این مواد شیمیایی ممکن است احتراق ایجاد کنند و حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند. به کودکتان یاد بدهید که چطور به صورت ایمن از این وسایل استفاده کند و از این موضوع اطمینان حاصل نمایید.

 

به ویژگی های اسباب بازی های راندنی توجه کنید

اسباب بازی های راندنی؛ مثل دوچرخه، ماشین، اسکوتر و ... باید حتماً متناسب با سن، جثه و توانایی های دختربچه ها خریداری شوند. مطمئن شوید که این محصولات از نظر تعادل مشکلی ندارند و کودک می تواند تعادل خود را به خوبی روی آنها حفظ کند.

 

همچنین، کودک نباید از این اسباب بازی ها در خیابان های شلوغ، راه پله و نزدیک استخر استفاده کند.

 

خرید اسباب بازی های سوار شدنی

 

3. اسباب بازی های سوار شدنی مثل اسکوتر را مناسب با جسه و سن دختر بچه ها انتخاب کنید.

غیر از مواردی که توضیح دادیم، نکات مهم دیگری هم هستند که با در نظر گرفتن آنها می توانید به خوبی از کودک خود مراقبت کرده و بازی و تفریح را برای او لذت بخش تر کنید. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم:

 

- به هیچ وجه اسباب بازی هایی که قطعات کوچک دارند را در اختیار کودکان زیر سه سال قرار ندهید. این کار ممکن است کودک را دچار خفگی کند.

 

- از خرید اسباب بازی های سنگین خودداری کنید. احتمال افتادن چنین محصولاتی روی کودک و صدمه زدن به او در حین بازی وجود دارد.

 

- گوشه های اسباب بازی را بررسی کنید تا هیچ نوک و لبه تیزی در آن وجود نداشته باشد.

 

- مراقب باشید فرزندتان با اسباب بازی که طناب یا نخی با طول بیشتر از۳۰ سانتی متر دارد بازی نکند. نخ می تواند دور گردن کودک بیفتد و باعث خفگی او بشود.

 

- اطمینان حاصل کنید که از رنگ های حاوی مواد سمی در تولید اسباب بازی استفاده نشده باشد. رنگ اسباب بازی نباید حاوی سرب باشد و یا در دهان کودک خردسال شما حل بشود.

 

-شکاف عروسک های توپُر که با مواد گوناگون پر شده، باید کاملاً دوخته شده باشد و تکه های بدن عروسک به شکل محکم به بدن متصل شده باشند. بهتر است برای سنین پایین از خریدن عروسک هایی که دارای دکمه، روبان، چشم مصنوعی و غیره هستند خودداری کنید تا کودک نتواند آنها را بکند و داخل دهانش کند.

 

جمع بندی

توجه به ایمنی اسباب بازی اهمیت بسیار زیادی دارد و شما والدین عزیز در زمان خرید اسباب بازی برای دختر کوچکتان باید به رده سنی قید شده روی بسته بندی محصول توجه کنید تا احتمال صدمه دیدن کودک را به حداقل برسانید. علاوه بر این، اگر دستورالعمل یا هشداری روی بسته بندی درج شده، آن را رعایت کنید.

 

درست است که اسباب بازی ها مزایای بی شماری در فرآیند رشد و تربیت کودکان دارند، اما باید هنگام خرید و استفاده از آنها به استاندارد بودن و ایمنی محصولات هم توجه زیادی کرد. متأسفانه سالانه کودکان زیادی به دلیل آسیب های ناشی از بازی با اسباب بازی های غیر ایمن در معرض خطر قرار می گیرند. پس این وظیفه شما پدر و مادرهای عزیز است که با آگاهی از نکات ایمنی برای خرید اسباب بازی دخترانه، این خطرات را به حداقل برسانید.

 

مطلب فوق بر گرفته از وبسایت کودک پلاس؛ مرجع خرید انواع اسباب بازی پسرانه و دخترانه به آدرس https://koodakplus.com/ می باشد.

 

اینستاگرام: koodakplus

ایمیل: info@koodakplus.com

شماره تماس: 09177242254

تاریخ: 28/08/1402

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024