موکت یا فرش: چه انتخابی برای اتاق نشیمن شما بهتر است



یکی از سوال‌ های مهمی که در این قسمت مورد توجه قرار می گیرد، این است که چه انتخابی برای اتاق نشیمن بهتر است. اگر با همچین سوالی روبرو هستید، بهتر است که در ادامه مقاله با ما همراه باشید. موکت از جمله وسایل کاربردی است که می‌ تواند در فضاهای مختلف برای پوشش دهی کف زمین مورد استفاده قرار بگیرد. در هر خانه‌، اتاق نشیمن یکی از قسمت ‌های مهم به حساب می ‌آید و مسلماً این قسمت باید با استفاده از وسیله ای پوشیده شود.

 

موکت یا فرش: چه انتخابی برای اتاق نشیمن شما بهتر است

 

مزایا و معایب موکت و فرش

از گذشته تا به امروز استفاده کردن از فرش و موکت برای راحتی اعضای خانه، پوشش دادن کف زمین و همینطور زیبایی رایج بوده است. امروزه به دلیل این که کف خانه سرامیک یا پارکت است، در بعضی از بخش‌ ها از این محصولات استفاده نمی ‌شود. به طور کلی باید گفت که از لحاظ تنظیم کردن دما و سر خوردن، موکت از فرش بهتر است و می ‌تواند دمای خانه را در فصل زمستان گرم ‌تر کند و در فصل تابستان هم فضا را سرد تر نماید. در مقابل فرش سطح نرم‌ تری دارد و در صورت برخورد کردن با آن افراد آسیب کمتری می ‌بینند.

 

مورد دیگری که درباره مزایا و معایب استفاده از این دو وسیله وجود دارد، این است که قیمت انواع  مختلف آن ها از جمله قیمت موکت هتلی ، نسبت به فرش ارزان‌ تر است. افرادی که فرزند کوچک دارند و یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌ کنند، بهتر است که موکت را به دلیل هزینه ارزان‌ تری که دارد، انتخاب کنند. در نهایت می ‌توانیم اضافه کنیم این محصول به دلیل طرح‌ های متنوع و هارمونی های مختلفی که دارد،  انتخاب مناسب ‌تری برای خانه و فضای نشیمن است.

 

راهنمای خرید موکت مناسب

 

راهنمای خرید موکت مناسب

همانطور که اشاره کردیم، موکت از جمله محصولاتی است که می‌ تواند برای پوشش دادن قسمت های مختلف خانه مورد استفاده قرار بگیرد. در این قسمت ما قصد داریم در مورد خرید این محصول صحبت کنیم و باید بگوییم که مشتریان عزیز هنگامی که می ‌خواهند اقدام به خریداری این محصول کنند، باید به چند نکته توجه داشته باشند.

 

جنس محصول: مسلماً موکت هایی که در بازارهای خرید و فروش وجود دارند، دارای قیمت‌ های مختلفی هستند و قیمت ان ها هم با توجه به تفاوت جنس، متفاوت است. اگر هنگام خرید انواع آن ‌ها را بشناسید، می‌ توانید انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید. باید انواع آن ها را با توجه به پوشش دادن فضایی که می ‌خواهید، انتخاب کنید. به عنوان مثال برخی از فضاها پر رفت و آمد هستند و بهتر است برای این گونه فضاها از مدل هایی استفاده کنید که مقاومت بیشتری دارند.

 

بررسی مدل های مختلف: همانطور که این محصولات ها دارای جنس‌ های مختلفی هستند‌، مدل‌ های متنوعی هم دارند. هنگام خرید، باید دکوراسیون فضای خود را در نظر بگیرید و مدل این محصول را با توجه به دکوراسیون خود انتخاب کنید. خرید موکت با مدل دلخواه کار سختی نیست و حتما باید تناسب بین آن ها و دکوراسیون منزل را در نظر داشته باشید‌.

 

قیمت: فاکتور مهم دیگری که مورد توجه مشتریان عزیز قرار می ‌گیرد، قیمت است. قیمت این محصول با توجه به رنگ، طرح و همینطور جنسی که دارد، متفاوت است. این محصول علاوه بر این که در داخل کشور تولید می‌ شود، در خارج از کشور هم توسط تولید کنندگان طراحی می‌ گردد. معمولا قیمت موکت خارجی نسبت به نمونه های داخلی بالاتر است و مشتریان باید هزینه بیشتری را بابت آن پرداخت کنند. اگر محصولی با قیمت بالا خریداری کنید، باید مواظب تمیزی آن هم باشید. ممکن است که موکت داخل خانه بر اثر ریخته شدن مواد مختلف کثیف شود. برای نظافت موکت می‌ توانید از یک حوله آغشته به سرکه سفید استفاده کنید.

 

عوامل تاثیر گذار روی قیمت

با توجه به مطالبی که ارائه دادیم، عنوان کردیم که یک نمونه از محصولات داخل بازار، موکت های خارجی هستند. قیمت موکت خارجی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود که در ادامه به آن‌ ها می پردازیم.

 

یکی از فاکتورهایی که باعث تاثیرگذاری روی قیمت این نوع محصول می‌ شود، متریال به کار رفته در تولید آن است. معمولا جنس الیافی که در تولید‌ نمونه ‌های خارجی به کار می ‌رود، بیشترین تاثیر را روی افزایش قیمت آن دارد. برند و کشور تولید کننده آن هم، یکی دیگر از فاکتورهایی است که می ‌تواند تعیین کننده قیمت این محصول باشد. مسلماً هر کشوری برای تولید این محصول از ترکیبات منحصر به فرد خود بهره می ‌برد و به همین خاطر قیمت آن دچار تغییراتی می شود. به عنوان مثال قیمت محصولاتی که کشور بلژیک تولید می کند، نسبت به سایر کشورها بالاتر است. در مقابل کشور چین هم، از جمله کشورهایی است که قیمت محصول تولیدی توسط آن، نسبت به سایر کشورها پایین‌ تر است.

 

قیمت موکت‌ های مختلف خارجی

 

قیمت موکت‌ های مختلف خارجی

محصولات خارجی به دو دسته تقسیم بندی می شوند. این دسته‌ بندی شامل موکت پرز بلند و کوتاه است. یکی از با کیفیت‌ ترین محصولاتی که داخل ایران وجود دارد و ساخت کشور خارجی است، موکت تایل است. این محصول از طول عمر بالایی برخوردار است و به طور کلی جزء محصولات پرفروش خارجی به حساب می‌ آید. در هر صورت باید گفت درست است که قیمت نمونه های خارجی بالاتر است، اما هر شخصی می‌ تواند با یک بار پرداختن بهای آن ها، از عمر مفیدشان بهره ببرد.

 

جمع بندی

بسیاری از افراد برای این که بتوانند قسمت‌ های مختلف خانه خود را بپوشانند، به فکر خرید موکت می ‌افتند. همانطور که در این محتوا توضیح دادیم، موکت و فرش دارای مزایا و معایبی هستند که هر شخصی می‌ تواند با سنجش آن‌ ها بهترین انتخاب را داشته باشد. با توجه به این که هر خانه‌ از بخش‌ های مختلف تشکیل شده است، در بخشی هایی از خانه ممکن است فرش مناسب باشد و در قسمت‌ های دیگر هم محصولی دیگر. شما عزیزان می توانید به نکات قبل از خرید محصولات توجه کنید و بهترین آن ها را خریداری کنید و از انتخاب خود راضی باشید. Gamantj.com در این خصوص راهنمای شما خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024