اگر تور استانبول را به عنوان تور مسافرتی خود انتخاب نموده اید!



,تور لحظه اخری استانبول,انواع تور استانبول

اگر تور استانبول را به عنوان تور مسافرتی خود انتخاب نموده اید بهتر است نکات زیر را مطالعه کنید

 

وقتی قصد سفر دارید و به دنبال خرید تور ترکیه هستید، با نرخ های بسیار متفاوتی روبه رو می شوید. این نرخ های متفاوت که بعضاٌ خیلی هم با هم تفاوت دارند، انتخاب را بسیار مشکل میکنند.

 امروزه صنعت گردشگری با توجه به اهمیت گشت و گزار و پیشترفته شدن سیستم حمل و نقل داخلی و بین المللی، رشد قابل توجهی کرده است. اهمیت جذب توریست و افزایش تبادل پول بین کشورها در این امر باعث شده کشور های مختلف روز به روز برای افزایش توریست بکوشند و جذابیت های تاریخی، صنعتی، ساختمانی و تفریحی کشور های خود را افزایش و بهبود ببخشند.کشور ترکیه در این موضوع پیشروست و تور استانبول و تور آنتالیا یکی از بهترین سفرها در تور ترکیه محسوب می شود


همه ی ما از سفر کردن و جایی که برای رفتن انتخاب می کنیم انتظاراتی داریم. این مسئله باعث شده سرمایه گذاری در صنعت توریست و گردشگری بالا رفته و برای تمامی کشور ها به یک اولویت مهم تجاری و اقتصادی تبدیل شود.

 قیمت تورهای استانبول، کدام یک واقعی است ؟
وقتی قصد سفر دارید و به دنبال خرید تور ترکیه هستید، با نرخ های بسیار متفاوتی روبه رو می شوید. این نرخ های متفاوت که بعضاٌ خیلی هم با هم تفاوت دارند، انتخاب را بسیار مشکل میکنند. آیا باید ارزانترین تور را انتخاب کنیم ؟ آیا قیمت گرانتر تور به معنای گرفتن سرویس و خدمات بهتر می باشد ؟

آژانس های مسافرتی از روش های مختلفی برای تبلغ پکیج های تور خود استفاده میکنند . روزنامه ها ، مجلات، تبلیغات اینترنتی و همینطور تبلیغاتی که روی تلفن های همراه خود دریافت می کنید، از روش های تبلیغاتی برای معرفی پکیج های تور میباشد. اما وقتی برای خرید تور تصمیم می گیرید که از طریق این آگهی ها با دفاتر فروش تورها تماس بگیرید با قیمت های متفاوتی رو به رو میشوید و همه سعی دارند به شما اطمینان خاطر بدهند که مجری مستقیم تور هستند و نرخ بهتری نسبت به سایر همکاران دارند .

علت عمده اختلاف قیمت تورهای استانبول چیست ؟
گاهی وقتها علت اختلاف قیمت تورهای استانبول به دلیل بلیط شرکت های هواپیایی میباشد .در نظر بگیرید قصد خرید تور استانبول را دارید ممکن است برای یک تور 4 شبه به 2 نرخ متفاوت برخورد کنید که برای اقامت در یک هتل به شما پیشنهاد میشود. اگر پروازها با شرکت های هواپیمایی متفاوت باشند، نرخ ها متفاوت خواهند بود . 


برخی از آژانس های مسافرتی که به قول معروف چارتر کننده پرواز های ترکیه هستند ، ممکن است در روزهای نزدیک به پرواز قیمت های ارزانتری را به شما پیشنهاد کنند. این تورها که به تورهای دقیقه نود ترکیه معروف میباشد، نسبت به پکیج های تورهای عادی نرخ های ارزانتری دارند. بنابراین تعجب نکید اگر مسافری که روی صندلی کنار دست شما نشسته است، تور مشابه شما را به نصف یا دو برابر قیمت شما  خریده باشد .


برخی از آژانس های مسافرتی در طول تابستان و یا ایام نوروز هتل هایی را از قبل رزرو می کنند . و در واقع در ابتدای فصل بابت رزرو تعدادی اتاق به هتل مربوطه پول می پردازند . در چنین شرایطی این آژانس ها نرخ ارزانتری از هتل گرفته و ممکن است پکیج تور ارزانتری داشته باشند .

و اما کدام یک از قیمت های تو استانبول واقعی است ؟ چگونه تور با قیمت مناسب خریداری کنیم ؟
 از آژانس های معتبر خرید کنید .


 بدون اینکه با هتلی آشنایی نداشته باشید صرفاٌ به دلیل اینکه نرخ ارزانتری دارد ، اقدام به رزرو نکنید. با توجه به در دسترس بودن اینترنت میتوانید اطلاعات تمام هتل ها را در اینترنت چک کنید و بعد نسبت به رزرواسیون اقدام کنید. حتی بعد از انجام رزرواسیون میتوانید برای مطمئن بودن از رزرواسیون خود با هتل تماس بگیرید و رزرو خود را چک کنید .


 نسبت به آگهی ها و سایت هایی که در اینترنت تبلیغات می دهند دقت کنید و سعی کنید تور را با مراجعه به دفتر آژانس رزرو کنید در این صورت هم از واقعی بودن آژانس مطمئن شده اید و هم قرارداد مربوط به تور را با آژانس مربوطه منعقد کرده اید .


 از خرید تور با قیمت هایی که با نرخ بازار تفاوت زیادی دارند ، خودداری نمایید .

  ,تور لحظه اخری استانبول,انواع تور استانبول

وقتی قصد سفر دارید و به دنبال خرید تور ترکیه هستید، با نرخ های بسیار متفاوتی روبه رو می شوید 

  

نکات سفر با تور استانبول
اگر تور استانبول را به عنوان تور مسافرتی خود انتخاب نموده اید بهتر است برای داشتن سفری آرام و بی دغدغه نکات زیر را مطالعه نمایید:

• پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه به تاریخ انقضایش مانده باشد تا بتوانید وارد ترکیه شوید.


• پلیس در همه جای شهر حضور دارد، اما توصیه می شود در مکان های شلوغ نظیر تقسیم، مراقب جیب ها، کیف، گوشی همراه و مدارک خود باشید. میدان های تقسیم، سلطان احمد و کادیکوی و خیابان استقلال، ۲۴ ساعته توسط دوربین های امنیتی نظارت می شوند.


• یکی از روش های سرقت در منطقه تقسیم این است که شخصی بر روی شما آب می پاشد، سپس شما شروع به دعوا با او می کنید، بعد از اینکه حواستان پرت شد، اشخاص دیگری می آیند و کیف شما را می دزدند.


• ترکیه قوانین سفت و سختی در زمینه مصرف، حمل و فروش مواد مخدر دارد و متخلفان را جریمه های سنگین یا حبس از ۴ تا ۲۴ سال می کند.


• پرچم ترکیه برای مردم ترکیه بسیار اهمیت دارد. آنرا در جایی که مردم می نشینند قرار ندهید و آن را چروک و کثیف نکنید و به عنوان لباس از آن استفاده نکنید.


• اکثر تاکسی ها مبالغ اضافه ای از شما دریافت می کنند، بهتر است قبل از سوار شدن در مورد هزینه ها توافق کنید.


• در اطراف مسجد آبی کلاهبردارانی هستند که خود را به عنوان راهنمای مسجد معرفی می کنند و اطلاعاتی در مورد تاریخچه مسجد و آداب رسوم اسلامی به شما می دهند و در آخر از شما ۵۰ لیره دریافت می کنند. در حالیکه راهنماهای داخل مسجد رایگان هستند.


• بعضی از هتل ها، خصوصاً هتل های کوچک، قیمت را به لیره عنوان می کنند، و در ابتدا از شما هزینه های دریافت نمی کنند، سپس هنگام خروج، عنوان می کنند که قیمتی که داده اند به یورو بوده است.


• بعضی از صرافی ها پول تقلبی می دهند. به قیمت ها توجه کنید، خصوصاً اگر قسمت نقره ای خیلی شفاف بود، به اصل بودن آن شک کنید. 

دانستنی های تور استانبول،گردشگری استانبول

گاهی وقتها علت اختلاف قیمت تورهای استانبول به دلیل بلیط شرکت های هواپیایی میباشد  

 

• پلیس استانبول بخشی به اسم پلیس گردشگری دارد که تمامی امور مربوط به گم شدن و سرقت پاسپورت یا هر جرم دیگری که گردشگران قربانی آن شده باشند، را پیگیری می کنید. پلیس گردشگری در سلطان احمد دفتر دارد و کارکنان آن به زبان های مختلف صحبت می کنند.
• فتوکپی مدارک شما را در بسیاری از جاها قبول می کنند. بهتر است اصل آنها را در جایی امن بگذارید، و فتوکپی آنها را با خود حمل کنید.


• بهتر است از آب شیر برای آشامیدن استفاده نکنید.


• از مکان های نظامی و دولتی عکس نگیرید.


• هنگام بازدید از مساجد لباس های ساده بپوشید. بازدید کنندگان باید کفش های خود را در آورند و بانوان باید حجاب خود را رعایت کنند.


• در ملاقات های اجتماعی و تجاری اگر کسی شما را به چای دعوت کرد، رد کردن آن بی ادبانه است.


• خارج کردن عتیقه جات ممنوع است و مجازات آن از ۵ تا ۱۰ سال است.


• در رستوران های ارزان، دادن چند سکه به عنوان انعام کافی است. در رستوران های متوسط با وجود اینکه انعام اجباری نیست، ۵ % از نرخ غذا برای انعام کافی است. در رستوران های گران، معمولاً ۱۰ % از نرخ غذا به عنوان انعام پرداخت می شود. دادن انعام به تاکسی ها لزومی ندارد، اما معمولاً خودشان به بالا رند می کنند.


• هوای استانبول در تابستان گرم و مرطوب است و متوسط دما بین ماه های ژوئن و سپتامبر ۲۸ درجه سانتی گراد می باشد. هوای زمستان بسیار سرد است، بادهای تندی می وزد و برف زیادی می بارد.


• ترافیک در استانبول خصوصاً در پل ها، بسیار زیاد است و بهتر است برای رفتن به سلطان احمد و بیوگلو، پیاده روی کنید. برای رفتن به بسفر و اورتاکوی از اتوبوس و برای رفتن از بخش اروپایی به آسیایی از کشتی استفاده کنید. بهترین راه برای رفتن به فروشگاه های مناطق نیزانتاسی، اتیلیر و لونت مترو می باشد.


• برای حمل و نقل از تاکسی های زرد استفاده کنید و اصرار کنید که از تاکسی متر استفاده کنند، هزینه تاکسی ها در شب ۵۰ % افزایش می یابد.


• به دلیل ترافیک زیاد، رانندگی بی دقت و کمبود پارکینگ، بهتر است در استانبول خودرو اجاره نکنید.


• تعطیلات رسمی استانبول شامل روز سال نو (۱ ژانویه)، روز ملی کودک (۲۳ آوریل)، روز کار و اتحاد (۱ می)، روز ورزش و جوانان و بزرگداشت آتاترک (۱۹ می)، روز پیروزی (۳۰ آگوست)، روز جمهوری (۲۹ اکتبر) می شود.

 

 گردآوری:بخش گردشگری بیتوته

 

منابع:

bamaaa.com

safareturkey.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های گردشگری(مكانهاي تاريخي، تفریحی، زيارتي، دانستنی های سفر، عجایب گردشگری و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------