هزینه سفر به استانبول ترکیه نوروز 1403



سفر به ترکیه به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب برای ایرانی‌ها که بسیار آسان و کم‌هزینه‌تر از سفر به کشورهای دیگر است، با انواع جاذبه‌های تاریخی، سواحل زیبا، آب‌وهوای دلپذیر، غذاهای معروف و امتیازهای فراوان دیگر، می‌تواند تجربه‌ای عالی و فراموش‌نشدنی را برای شما به همراه داشته باشد. این کشور که شهرهای معروف آن مانند استانبول، ازمیر، آنتالیا، ترابزون، وان و...، می‌توانند به‌راحتی فرصت‌های بی‌نظیری را برای گذراندن تعطیلاتی عالی، خریدکردن و گشت‌وگذار فراهم کنند، دانستن هزینه سفر به ترکیه می‌تواند شما را در برنامه‌ریزی بهتر، کمک زیادی کند.

 

هزینه سفر به استانبول ترکیه نوروز 1403

 

هزینه سفر به ترکیه برای هر نفر

گاهی بعضی از مسافران دوست دارند، خودشان برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی کنند تا در انتخاب محل اقامتشان (هتل یا خانه اجاره‌ای)، یا مکان‌های که دوست دارند از آنها بازدید کنند، آزادی عمل بیشتری داشته باشند؛ به‌خاطر همین، هزینه سفر شخصی به استانبول متغیر است.

 

به طور مثال، شما با اجاره آپارتمان مبله در منطقه تکسیم که به‌تمامی وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز خرید، چندین جاذبه گردشگری مهم و خیابان‌های اصلی نزدیک است، تا حد زیادی می‌توانید هزینه‌های خود را در سفر به استانبول مدیریت کنید و کاهش بدهید. از روش‌های دیگری که می‌توان به مدیریت راحت‌تر هزینه‌های سفر شخصی شما به استانبول کمک کند، اجاره خودرو در استانبول است، چراکه این کار رفت و آمد شما بدون محدودیت زمانی و مکانی را خیلی آسان خواهد کرد.

 

در نظر داشته باشید، بازدید از مکان‌های گردشگری نیز همراه با هزینه‌های مختلفی است و شما برای کاهش هزینه‌های سفر شخصی به استانبول، می‌توانید به مکان‌هایی بروید که بازدید از آنها بدون هزینه می‌باشند.

 

هزینه مکان‌های دیدنی استانبول - GoToSafar - enjoy your trip

 

مکان‌های تفریحی و موزه‌های استانبول بدون هزینه ورودی

در استانبول مکان‌های معروف و شگفت‌انگیز دیگری هم هستند که علاوه بر ارزش بالا برای بازدید، رایگان نیز می‌باشند که عبارت‌اند از:

  • ساحل ببک
  • منطقه بالات
  • منطقه اورتاکوی
  • پارک گولهان
  • موزه مدرن
  • موزه نقاشی
  • موزه پرا
  • تپه پیر لوتی
  • تپه چاملیجا
  • پل گالاتا
  • منطقه کادیکوی

 

مکان‌های تاریخی استانبول بدون هزینه ورودی

برای افرادی که قصد سفر به شهر زیبای استانبول را داشته و بودجه محدودی دارند، یا برای افرادی که قصد برنامه‌ریزی با هزینه‌های کمتر را دارند، شناخت تفریحات رایگان در استانبول یک راه عالی است تا سفر خود را تبدیل به یک خاطره ماندگار کنند.

  • مسجد سلطان احمد
  • مسجد سلیمانیه
  • بافت تاریخی استانبول
  • مسجد فاتح
  • قلعه آنادولو کاواگی
  • مسجد اورکاتوی
  • دیوار قسطنطنیه
  • مسجد ایوب سلطان
  • آب‌انبار شرفیه

 

هزینه اقامت در استانبول

وقتی شما به استانبول سفر می‌کنید، انتخاب یک اقامتگاه امن که تمامی خدمات موردنیاز شما را با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب ارائه بدهد، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه تامین آسایش مسافرین، تاثیر زیادی در داشتن یک تجربه خوب و به‌یادماندنی از سفرشان به استانبول ترکیه خواهد داشت.

 

چراکه با این روش، شما نه‌تنها دسترسی سریع و آسان‌تری به سایر مناطق شهر خواهید داشت و همه مراکز مهم تاریخی یا خرید در فاصله نزدیک با خانه اجاره شده شما هستند، بلکه هزینه‌های تردد شما هم کمتر می‌شوند. این اقامتگاه‌ها، همگی دارای تجهیزات و امکانات کامل در آشپزخانه، اتاق‌خواب، اتاق نشیمن و سرویس‌های بهداشتی بوده و باعث می‌شوند مسافرها احساس کنند در خانه خود هستند.

 

از ویژگی‌های مهم دیگر در اجاره خانه در استانبول ، داشتن حریم خصوصی بیشتر، فضای اختصاصی برای خواب یا دورهمی‌های خانوادگی، حیاط و استخر است؛ برای همین، اگر شما هم می‌خواهید خیلی راحت هزینه اقامت در استانبول را برای خود کم کنید، اجاره روزانه آپارتمان مبله در استانبول می‌تواند خیلی مقرون به‌صرفه باشد؛ مخصوصا، اگر محل اقامت خودتان را در مرکز شهر مثل منطقه، تکسیم، استقلال یا شیشلی انتخاب کنید.

شما می‌توانید از وب‌سایت GoToSafar که بیش از ۳۸۰۰ اقامتگاه قابل رزرو در استانبول دارد. تصاویر و مشخصات کامل مربوط به هر اقامتگاه، موقعیت آن روی نقشه و قیمت آن را مشاهده و سپس درخواست رزرو دهید.

 

هزینه سفر به ترکیه برای هر نفر-  GoToSafar - enjoy your trip

 

هزینه سفر به استانبول با تور مسافرتی

یکی از روش‌های سفر به ترکیه، مسافرت با تور به‌صورت گروهی به‌ویژه با اعضای خانواده و دوستان است که طرف‌داران مختص به خود را داشته و در غالب تورهای زمینی و هوایی، به ترکیه انجام می‌گیرد. این نوع از سفر که هزینه‌های آن می‌توان کم یا زیاد باشد، وابسته به عواملی مانند: خدمات ارائه شده به مسافرین، نوع هتل، برنامه سفر (بازدید از جاذبه‌های گردشگری ترکیه در یک یا چند شهر آن)، و غیره است.

 

به همین دلیل، شاید نتوان به مبلغ مشخصی در رابطه با هزینه سفر تور ترکیه اشاره کرد، اما می‌توان گفت درصورتی‌که شما هم‌سفران خوبی داشته باشید و این نوع سفرکردن را از طریق مجموعه‌های معتبر مسافرتی انجام دهید، می‌تواند با هزینه مناسب و بسیار دلپذیر باشد؛ چراکه شما در طول سفر، دیگر نیازی به نگرانی بابت رزرو هتل استانبول یا بلیط هواپیما، نحوه تردد در شهر و... نخواهید داشت و یک تور لیدر مجرب، شما را برای بازدید به مکان‌های معروف، همراهی خواهد کرد.

 

اما آنچه در رابطه با هزینه سفر به ترکیه با تور مسافرتی وجود دارد (زمینی یا هوایی)، تاثیر مواردی چون: تاریخ سفر در فصل‌های پر تردد بهار و تابستان یا فصل‌های کم تردد پاییز و زمستان، شهری که از آن قصد سفر به ترکیه را از طریق تور زمینی یا هوایی دارید، تعداد مکان‌های دیدنی که قرار است بازدید کنید، خدمات مدنظر برای ارائه به شما و کیفیت آنها، مدت‌زمان سفر و... می‌باشد.

 

هزینه مکان‌های دیدنی استانبول

در رابطه با هزینه رفتن و بازدید از جاهای دیدنی ترکیه، باید گفت این موضوع می‌توان رایگان یا همراه با هزینه باشد؛ در واقع، اگر شما به‌عنوان‌مثال به استانبول سفرکرده باشید، هزینه بازدید و رفتن به جاهایی دیدنی این شهر محبوب، حدوداً مبلغی بین ۲۰ تا ۳۵۰ لیر به‌ازای هر نفر خواهد می‌باشد. در زیر، هزینه برخی از جاهای دیدنی و معروف استانبول اشاره شده است:

 

نام جاذبه گردشگری در استانبول

هزینه بازدید به‌ازای هر نفر

پارک مینیاتور استانبول

۶۰ لیر

شهربازی فان لب جواهیر

۴۰ تا ۲۷۰ لیر

باغ‌وحش بسفر

۱۷۰ لیر

پارک جنگلی فارستانبول

۸۰ تا ۲۵۰ لیر

برج گالاتا

۳۰ لیر

آب‌انبار باسیلیکا

۳۰۰ لیر

موزه مادام توسو

۲۸۰ لیر

کاخ دلماباغچه

۲۰۰ لیر

کاخ توپکاپی

۶۰ لیر

آکواریوم سی لایف

۳۰۰ لیر

 

هزینه خورد و خوراک در استانبول

هزینه خورد و خوراک در استانبول را می‌توان به ۲ دسته تقسیم کرد که اولی، رفتن به رستوران (در هتل یا در سطح شهر)، و دومی خرید مواد غذایی لازم و پختن غذاهای دلخواهتان می‌باشد. در روش اول، هرچند شما نیازی به پختن غذا ندارید، اما هزینه صرف غذا در رستوران هتل یا انواع آن در سطح شهر، معمولا خیلی بالاست؛ در روش دوم، شما برای کاهش هزینه‌های سفر خود می‌توانید مواد غذایی مورد نیازتان را با هزینه کمتر خرید کرده و غذاهای موردعلاقه خودتان را در خانه اجاره شده در استانبول، بپزید و میل کنید.

 

چراکه تمامی خانه‌های مبله ای که از GoToSafar میتوانید اجاره کنید، دارای آشپزخانه مجهز، یخچال، اجاق‌گاز، فر و تمامی ظروف موردنیاز بوده و شما با خرید اقلامی مصرفی رایج زیر، می‌توانید با هزینه کمتر و برای چند روز یا وعده، برای خود و همراهانتان غذاهای متنوعی طبخ کنید؛ بدین ترتیب، خواهید دید صرف غذا در رستوران برای وعده‌های مختلف و طی چند روز و برای بیش از یک نفر، مبلغ قابل‌توجهی خواهد شد.

 

اقلام مصرفی رایج

قیمت به لیر

نان سفید تازه (500 gr)

۱۶.۰۱

برنج سفید (1 kg)

۴۷.۱۱

تخم‌مرغ معمولی (۱۲)

۵۸.۶۶

شیر معمولی (1 liter)

۳۰.۸۳

پنیر محلی (1 kg)

۲۲۷.۰۱

فیله مرغ (1 kg)

۱۶۰.۲۹

گوشت گردن یا ران گاو (1 kg)

۴۱۰.۰۳

گوجه‌فرنگی (1 kg)

۳۰.۳۵

سیب‌زمینی (1 kg)

۲۰.۲۹

پیاز (1 kg)

۱۶.۴۰

جمع کل

۱۰۰۲.۱۶

 

به‌خاطر همین، در پاسخ به سوال «هزینه خورد و خوراک در استانبول چقدر است؟» باید گفت مبلغ آن به ازای هر نفر، چیزی بین ۳۰ تا ۳۰۰ لیر در اغذیه‌فروشی‌های خیابانی تا رستوران‌های لوکس است.

 

بیمه مسافرتی برای کاهش هزینه‌های سفر

قبل از هر چیز، در نظر داشته باشید که داشتن بیمه مسافرتی، می‌تواند سفر شما را امن‌تر و آسودگی خیالتان را بیشتر کند؛ چرا که به‌واسطه بیمه مسافرتی، اگر دچار بیماری‌های ناشی از تغییر آب‌وهوا، دریازدگی، مسمومیت ناشی از غذاهای خارجی، سرماخوردگی شدید در مناطق سردسیر و... شدید، دیگر لازم نیست هزینه‌های آن را خودتان بپردازید و بیمه، همه هزینه‌های آن را خواهد پرداخت. پس، اگر شما هم دوست دارید در سفر به ترکیه از این بابت نگرانی نداشته باشید، می‌توانید حداقل با پرداخت مبلغی در حدود ۶۰۰ هزار تومان از خدمات بیمه مسافرتی استفاده کنید.

 

ناگفته پیداست، مبلغ دقیق بیمه مسافرتی کاملا وابسته به خدمات موردنظر شما، تعداد نفراتتان، مقصد سفر شما، شرکتی طرف قرارداد با شما و چندین عامل دیگر است و شما با مراجعه به وب‌سایت GoToSafar با هزینه مناسب بیمه مسافرتی مطمئن تهیه کنید.

 

هزینه خرید کالا و سوغاتی در استانبول - GoToSafar - enjoy your trip

 

هزینه خرید کالا و سوغاتی در استانبول

ترکیه از جمله کشورهایی است که مسافرین و گردشگران به‌راحتی می‌توانند سوغات و یادگاری‌های مختلفی را متناسب باسلیقه خودشان یا کسی که قصد خرید هدید برای آن دارند، انتخاب و خریداری کنند. از این رو، شما در شهری مثل استانبول که مملو از بازارهای تاریخی و مراکز خرید مدرن است، می‌توانید از بین انواع خوراکی‌ها مانند قهوه، لوکوم، باقلوا و... یا اشیای تزیینی چون: فانوس، نظر چشم، ظروف رنگارنگ سرامیکی و... یا انواع پوشاک (به دلیل کیفیت بالای منسوجات ترکیه‌ای)، یا تعدد برندهای معتبر لوازم الکترونیکی، کالایی به یادگار خریداری کنید.

 

به یاد داشته باشید، هزینه خرید کالا و سوغاتی در ترکیه بستگی به: بودجه شما، کالای موردنظرتان و شهر و مکانی که از آن خرید می‌کنید (مانند بازار بزرگ استانبول یا مرکز خرید ویالند)، داشته و می‌توان از چند لیر برای یک سوغات کوچک و تزیینی تا چند هزار لیر برای لباس یا لوازم الکترونیکی، متغیر باشد.

 

هزینه سفر به استانبول با هواپیما

باتوجه‌به فاصله زیاد و موقعیت جغرافیایی استانبول ترکیه در شمال غربی این کشور، بهترین و سریع‌ترین راه‌رفتن به شهر تاریخی استانبول، خرید بلیط هواپیماست. این روش که برای مسافران و گردشگران سفر به استانبول را راحت‌تر می‌کند، می‌توان رزرو بلیط هواپیما را از آژانس‌های مسافرتی و گردشگری باسابقه و وب‌سایت‌های معتبر، خریداری کرد.

در همین راستا، اطلاع از هزینه سفر به استانبول با هواپیما، موضوعی مهم برای مسافران بوده که مبلغ آن بسته به شهر مبدا آنها، ایرلانی که بلیت خود را از آن خریداری کرده‌اند و نوع پرواز آنها (چارتری یا سیستمی و نیز اکونومی یا بیزینسی)، به‌ازای هر نفر متفاوت است؛ اما، می‌توان به‌عنوان قیمت میانگین بابت هزینه سفر به استانبول با هواپیما، به این موارد اشاره داشت:

 

پرواز با ایرلاین ایرانی

قیمت تقریبی

پرواز با ایرلاین ترکیه‌ای

قیمت تقریبی

پرواز از تهران به استانبول با پرواز ایرانی

۳ میلیون تومان به بالا

پرواز از تهران به استانبول با پرواز ترکیه‌ای

۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالا

پرواز از تبریز به استانبول با پرواز ایرانی

۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا

پرواز از تبریز به استانبول با پرواز ترکیه‌ای

۵ میلیون تومان به بالا

 

سفر خاطره‌انگیزتان را همین الان با GoToSafar شروع کنید!

اگر شما هم به دنبال تجربه یک سفر خود و به یادماندنی هستید، با مراجعه به وب سایت www.GoToSafar.com یا صفحه اینستاگرامی GoToSafar و نیز تماس با شماره تلفن 02191301173، می توانید به راحتی از خدمات آن استفاده کرده و تجربه متفاوت و خوشی را در سفر به ترکیه داشته باشید.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024