از ائل گلی تا کانال بسفر



بلیط کیش

 

راه‌های متعددی برای سفر به ترکیه وجود دارد تا شما بتوانید از زیبایی‌ها، مکان‌های دیدنی و گردشگری این کشور آسیایی_اروپایی لذت ببرید. از شهرهای مختلف ایران، پرواز به استانبول انجام می‌شود. یکی از این شهرها تبریز است که روزانه پروازهای زیادی از این شهر به استانبول انجام می‌شود.

 

خرید بلیط تبریز استانبول یکی از پروازهای پرطرفدار است. شما می‌توانید به تبریز سفر کنید و از مکان‌های گردشگری زیادی که در این شهر وجود دارد، دیدن نمایید. سپس از آن جا عازم استانبول شوید و به خرید بلیط تبریز استانبول اقدام کنید. در این مقاله به بررسی ائل گلی (تبریز) و کانال بسفر (استانبول) پرداخته‌ایم.

 

معرفی ائل گلی یا شاه گلی

یکی از نمادهای اصلی شهر تبریز، باغ ائل گلی یا شاه گلی است و این به دلیل زیبایی منحصر به فرد آن بوده که در کنار میدان ساعت و مقبره‌الشعرا جلوه نمایی می‌کند.

 

یکی از مهم‌ترین المان‌های این باغ زیبا، دریاچه ائل گلی است. در نزدیک روستای چاوان رودخانه‌ای به نام لیقوان وجود دارد که آب آن وارد این دریاچه می‌شود. آب این دریاچه در فصل زمستان یخ می‌زند که این باعث شده در محیط اطراف آن نمای متفاوتی ایجاد شود.

 

تپه نسبتا بزرگی در مقابل دریاچه ائل گلی وجود دارد که از زیبایی بی‌نظیری برخوردار است. در بخش مختلف این پارک گل‌کاری‌های زیبایی وجود دارد که باعث شده در فصل بهار و تابستان جلوه زیبایی پیدا کند. بنایی دو طبقه به شکل 8 ضلعی در وسط استخر ائل گلی وجود دارد که به آن کاخ ائل گلی یا عمارت ائل گلی می‌گویند. این کاخ ابتدا خشتی بود؛ ولی در سال 1346 تخریب و ساخته شد.

 

امکانات باغ ائل گلی

این مکان تفریحی‌ امکانات فراوانی را در اختیار گردشگران و مسافران می‌گذارد‌. کاخ این باغ که به عنوان تالار استفاده می‌شود، مسافران می‌توانند، غذاهای مورد علاقه خود را میل کنند. در اطراف این مجموعه تفریحی هتل زیادی وجود دارد. هتل پنج ستاره پارس ائل گلی یکی از اصلی‌ترین هتل‌های است که در اطراف این مجموعه تفریحی وجود دارد. از امکانات رفاهی و تفریحی‌ باغ ائل گلی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

 

معرفی تنگه بسفر

 

• درشکه سواری

• غرفه‌های فروش خوراکی

• فضای مخصوص کمپ

• مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری

• مینی گلف

• قایق سواری

• امکانات رفاهی مانند فروشگاه و کافی‌شاپ

• امکانات ورزشی مانند درات، سنگ‌نوردی و بیلیارد

 

یکی دیگر از بخش باغ ائل گلی، تالار اندیشه است که برنامه‌ فرهنگی و علمی و همایش‌ها در آن برگزار می‌شود. این تالار 330 نفر ظرفیت آن است و به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته مجهز هست.

 

لونا پارک، وسایل ورزشی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ از دیگر امکانات این مجموعه تفریحی‌ هستند.

 

قیمتی ارزان‌تر بلیط های چارتر

 

معرفی تنگه بسفر

شما بعد از این که از مکان‌های گردشگری تبریز دیدن کرده‌اید، می‌توانید به خرید بلیط تبریز استانبول اقدام کنید و راهی کشور ترکیه شوید. 1520 کیلومتر فاصله پروازی تبریز و استانبول است. 2 ساعت و 4 دقیقه فاصله هوایی تبریز به استانبول است. البته این مدت زمان بسته به شرایط جوی، تعداد توقف و نوع مسیر می‌تواند، متغیر باشد. تنگه بسفر یا همان تنگه استانبول در شمال غربی ترکیه واقع شده و یکی از مسیرهای آبی بین‌اللمل است. این تنگه که به عنوان باریک‌ترین تنگه جهان شناخته شده دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می‌کند.

 

حدود 17 میلیون از جمعیت استانبول در قسمت‌های کرانه این تنگه زندگی می‌کنند. خانه‌های بزرگ چوبی، قلعه‌ها و مکان‌های تاریخی در اطراف این دریاچه وجود دارند.

 

چه ایرلاین‌های از تبریز به استانبول پرواز مستقیم دارند؟

شرکت هواپیمایی ترکیش و ایران ایرتور دارای پرواز مستقیم تبریز استانبول هستند. شرکت هواپیمایی آتا ارزان‌ترین ایرلاین پرواز تبریز به استانبول را دارد. در مسیر تبریز به استانبول محبوب‌ترین ایرلاین‌ها، شرکت هواپیمایی آتا است. ساعت رسمی تبریز نسبت به ساعت رسمی استانبول نیم‌ساعت جلوتر است. به عنوان مثال اگر در تبریز ساعت 12 باشد، در استانبول ساعت یازده و نیم خواهد بود.

 

بلیط تبریز به استانبول به صورت رفت‌و‌برگشتی (چاتری)، بلیط لحظه آخری و بلیط سیستمی انجام می‌شود. در بلیط چاتری شما به طور همزمان می‌توانید، خرید بلیط رفت‌و‌برگشت را انجام دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. بلیط سیستمی همان بلیطی است که شما از ایرلاین یا شرکت هواپیمایی می‌خرید. گاهی شرکت هواپیما تعدادی از صندلی های یک پرواز را خریده و با نرخی متفاوت می‌فروشد. اگر تا ساعات نزدیک به پرواز، این بلیط‌ها به‌فروش نرسد، با قیمتی ارزان‌تر به مسافران عرضه خواهد شد. به این نوع بلیط‌ها بلیط چارتر یا لحظه آخری می‌گویند.

 

سخن پایانی

پرواز تبریز استانبول یکی از پرفروش‌ترین مسیرهای پروازی بین‌اللملی است. شما می‌توانید به شهر تبریز سفر کنید، مکان‌های دیدنی این شهر را ببینید و از این شهر راهی استانبول شوید. در این مقاله ما شما را با باغ ایل گلی تبریز و تنگه بسفر استانبول آشنا کرده‌ایم. همچنین به بررسی انواع بلیط پرواز تبریز به استانبول پرداخته‌ایم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024