تاثیر نورپردازی کابینت در جذابیت دکوراسیون آشپزخانه



اگر می خواهید برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه از تجهیزات نورپردازی کمک بگیرید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با مزایای نورپردازی، انواع نورپردازی کابینت، بهترین تجهیزات نورپردازی آشپزخانه، نحوه استفاده از تجهیزات و ... آشنا شوید.

تاثیر نورپردازی کابینت در جذابیت دکوراسیون آشپزخانه

تاثیر نورپردازی کابینت در جذابیت دکوراسیون آشپزخانه

 

به عقیده ی طراحان و مجریان دکوراسیون داخلی، نور یک عنصر حیاتی است که می تواند به طور قابل توجهی بر زیبایی کلی پروژه دکوراسیون کابینت شما تأثیر بگذارد. این مقاله به اهمیت و تاثیر نورپردازی کابینت در جذابیت دکوراسیون آشپزخانه می پردازد و شما را در انتخاب لامپ های مناسب برای رسیدن به نورپردازی عالی راهنمایی می کند؛ پس آماده باشید تا آشپزخانه ی خود را روشن تر کنید و زیبایی کابینت های جدید یا قدیمی خود را با انتخاب نورپردازی مناسب افزایش دهید!

 

تاثیر نورپردازی کابینت

 

مزایای نور پردازی کابینت

نورپردازی کابینت به طور فزاینده ای به یک استاندارد در طراحی آشپزخانه مدرن تبدیل شده است و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید؛ شما می توانید به سادگی مشاهده کنید که چگونه نورپردازی با LED های کابینتی می‌تواند آشپزخانه ی شما را از حالت ساده به یک آشپزخانه ی لوکس تبدیل کند.

 

نورپردازی کابینت روشنایی هدفمندی را برای فعالیت های روزمره آشپزخانه مانند تهیه غذا، تمیز کردن و ... فراهم می کند. یک فضای کاری با نور کافی می تواند فعالیت های آشپزخانه شما را کارآمدتر و لذت بخش تر کند.

 

اضافه کردن چراغ‌های مناسب به کابینت شما، فضای آشپزخانه شما را نیز باز تر و بزرگ تر نشان می‌دهد. با درخشش ملایم و گرم نور، آشپزخانه به فضایی دلپذیر برای جمع شدن افراد خانواده برای صحبت کردن و غذا خوردن تبدیل می‌شود.

 

در نهایت نورپردازی آشپزخانه به عنوان یک ایده ی فوق‌العاده برای کابینت هاست تا کیفیت ساخت، براق بودن و بافت روکش کابینت را برجسته تر و جذاب تر نمایش دهد. یک طرح روشنایی برنامه ریزی شده و درست می تواند کابینت و کل آشپزخانه شما را زیباتر و مجلل تر نشان دهد (البته این مورد فقط در مورد استفاده از نور در آشپزخانه شما نیست. نوع و کیفیت نور می تواند به طور قابل توجهی دکوراسیون تمام نقاط منزل یا محل کار شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ همه چیز درباره اصول نورپردازی مدرن منزل را در مقاله لینک داده شده نوشته ایم).

 

مزایای نور پردازی کابینت

 

انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه

دقت کنید که در هنگام طراحی آشپزخانه رویایی خود، حتماً ترکیبی از انواع نورپردازی را در نظر بگیرید تا جذابیت آشپزخانه ی شما دو چندان شود. انواع نورپردازی به صورت کلی عبارتست از:

 

1- نورپردازی محیطی: نور اصلی محیط

2- نورپردازی تاکیدی: برجسته کردن یک نقطه خاص

3- نورپردازی وظیفه ای: اشراف بیشتر به اجزا در هنگام کار کردن

4- و نورپردازی تزئینی: زیبایی و تکمیل جذابیت آشپزخانه

 

انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه

 

کدام یک از تجهیزات نورپردازی کابینت بهتر هستند؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا لازم است تا انواع منابع نور را بشناسید؛ چرا که هر یک از آن ها مانند لامپ های رشته ای SMD، LED، هالوژن، فلورسنت و ... هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند:

 

• چراغ های فلورسنت در واقع همان مهتابی های قدیمی هستند که امروزه در مدل های جدید تر و کوچک تر تولید شده اند؛ با این حال برای استفاده از لامپ های فلورسنت یا مهتابی لازم است تا وسایل جانبی آن را نیز خریداری کنید. با اینکه مهتابی ها مصرف برق کم و بازده نوری زیادی دارند، اما برای استفاده در نورپردازی جانبی چندان مناسب نیستند؛ بنابراین اگر به نور زیادی در آشپزخانه نیاز دارید در قسمت بالای دیوار نزدیک به سقف از یک یا دو مهتابی کمک بگیرید و تزئینات نورپردازی را بر عهده ی لامپ های دیگر بگذارید.

 

• لامپ های حبابی که در لوستر ها به کار می روند علاوه بر زیبایی سقف آشپزخانه، در تامین نور محیطی به مهتابی ها کمک می کنند؛ البته شما می توانید در صورت دلخواه به جای مهتابی صرفا از لوستر های بزرگ تر با لامپ های حبابی یا ال ای دی استفاده کنید.

 

• هالوژن ها یکی از قدیمی ترین تجهیزات نورپردازی کابینت هستند که بسته به مدل لامپ، نور نسبتا کمی را ایجاد می کنند و تنها هاله ای از نور زیبا را به محیط می تابانند؛ هنگام استفاده از لامپ های هالوژنی، چشمه ی نور به خوبی مشخص است، پس نمی توانید انتظار نور یکدست در آشپزخانه را داشته باشید. از طرفی هالوژن ها برای نصب نیاز به قرارگیری در محل های خاصی از سقف یا تاج کابینت را دارند و به این راحتی ها نمی توانید جای جدیدی را برای آن ها تعبیه کنید. یکی از معایب لامپ های هالوژن تولید گرما و مصرف برق نسبتا زیاد است؛ با این حال هالوژن ها چند رنگ از طیف مختلف نور را دارند و با دکوراسیون شما قابل ست شدن هستند.

 

• چراغ های LED کوچک نسل جدید تجهیزات نورپردازی هستند که داخل یک نوار پلاستیکی با روکش دیفیوزر، قرار می گیرند و طیف وسیعی از رنگ های نور گرم تا سرد را ارائه می دهند. لامپ های ال ای دی خطی برخلاف ال ای دی های شلنگی ساختاری محکم و انعطاف ناپذیر دارند و بازده نوری زیادی را تولید می کنند. ال ای دی های شاخه ای با مصرف برق بسیار کم می توانند کابینت های شما را زیبا و منحصر به فرد نشان دهند و بر رنگ های طبیعی چوب تأکید کنند. از طرفی لامپ ال ای دی خطی قابلیت نصب در هر جایی که شما بخواهید را دارد و محدودیت چندانی برای زمان نصب آن ها نخواهید داشت. بنابراین در قسمت زیر یا بالای کابینت ها، بالای گاز و سینک، داخل طبقات کابینت، یا هرجایی که شما اراده کنید نصب می شند و نور فوق العاده ی خود را به نمایش می گذارند.

 

• در میان تمام انواع نورپردازی، لامپ های رشته ای SMD مناسب ترین گزینه برای نورپردازی کابینت هستند. لامپ های اس ام دی دقیقا بعد از تولید ال ای دی های خطی طراحی شدند و تمام مزایای ال دی دی های شاخه را حفظ کردند؛ با این تفاوت که نور یکدست و طبیعی تری را به نمایش می گذارند و طول عمر بالاتر و مصرف برق پایین تری دارند.

 

انواع تجهیزات نورپردازی کابینت

 

اجرای یک نورپردازی کامل در آشپزخانه مستلزم استفاده از منابع نوری مختلف است؛ این دقیقا همان موضوعی است که متخصصان دکوراسین داخلی از آن با عنوان نورپردازی چندلایه یاد می کنند: مهتابی ها نور کلی آشپزخانه را فراهم می کنند، لوستر ها و لامپ های حبابی باعث زیبایی سقف و ایجاد نور بیشتر و گرمتر در فضا می شوند، هالوژن ها کمک می کنند تا نقاط خاصی از آشپزخانه بیشتر در معرض توجه قرار بگیرد، و نهایتا لامپ های ال ای دی یا اس ام دی باعث زیبایی بیشتر و اشراف بیشتر شما به مناطق خاص آشپزخانه می شوند.

 

نحوه ی استفاده از انواع تجهیزات نورپردازی کابینت مدرن

جهت و نحوه ی تابش نور بر ظاهر کابینت شما تأثیر می گذارد:

 

• نور مستقیم و متمرکز بر روی وسایل می تواند سایه های چشمگیری ایجاد کند که بر بافت و فرم اجزا تأکید دارد.

 

• در مقابل نور پراکنده و غیرمستقیمی از بالا و با فاصله ی بیشتر تابیده می شود می‌تواند ظاهر کابینت‌ها و وسایل را یکنواخت و آرام تر جلوه دهد.

 

بنابراین در هنگام طراحی نورپردازی به میزان براق بودن کابینت ها و وسایل خود دقت کنید و در نظر داشته باشید که قصد دارید کدام وسایل را برجسته تر، و کدام قسمت ها را آرام تر نشان دهید. به عنوان مثال اگر قاب عکس یا ظروف تزئینی خاصی در آشپزخانه دارید که می خواهید جلوه ی بیشتری داشته باشند از از هالوژن ها کمک بگیرید؛ اما برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه، نورپردازی زیر کابینت ها و یا نورپردازی های وظیفه ای در قسمت بالای سینک، گاز و کانتر، از ال ای دی های خطی که نور ملایم و یکدستی دارند استفاده کنید.

 

اگر میخواهید با انواع نورپردازی و ایده های نورپردازی آشنا شوید می توانید سری به مقاله معرفی زیباترین نورپردازی زیر کابینت و نورپردازی بالای کابینت بزنید.

 

انواع استفاده از تجهیزات نورپردازی کابینت مدرن

 

تاثیر رنگ نور بر کارایی آشپزخانه

متخصصان دکوراسیون داخلی در زمینه ی نورپردازی، همیشه توصیه می کنند که بهترین رنگ نور، رنگی مشابه نور خورشید در روز است. اتاقی را تصور کنید که هیچ چراغی در آن روشن نیست و نور خورشید تمام فضای اتاق را پر کرده است، نور نسبتا گرم و ملایمی که نه کاملا سفید و نه کاملا زرد است؛ این نور در واقع تلفیقی از رنگ زرد و سفید و رنگ های ملایم دیگر است که حس آرامش و لطافت را به افراد هدیه می دهد؛ به همین دلیل که بسیاری از ما در لوستر های خود از چراغ های آفتابی و مهتابی در کنار یکدیگر استفاده می کنیم تا رنگ نور چشم های مان را اذیت نکند و محیط را ملایم تر نشان دهد؛ البته که هر کس بر اساس سلیقه ی خود، یکی از نورهای زرد یا سفید را بیشتر مورد استفاده قرار می دهد.

 

با این حال لازم است بدانید که نور آفتابی کامل حس خواب آلودگی را افزایش می دهد و نور مهتابی کامل باعث احساس سردی و خستگی می شود؛ بنابراین نور طبیعی بهترین انتخاب برای نورپردازی کلی و نورپردازی وظیفه ای در هنگام کار محسوب می شود.

 

یکی از مزایای لامپ های ال ای دی رشته ای و لامپ های اس ام دی خطی این است که در کنار رنگ های زرد و سفید، نوعی رنگ طبیعی متشکل از اس ام دی های ترکیبی دارند که بهترین و نزدیک ترین رنگ به نور طبیعی روز است.

 

البته شما می توانید با توجه به رنگ دکوراسیون آشپزخانه و کابینت ها، از نورهای رنگی ملایم نیز برای جذابیت بیشتر چیدمان آشپزخانه استفاده کنید.

 

تاثیر رنگ نور بر کارایی آشپزخانه

 

نورپردازی داخل کابینت، تکمیل پروژه ی نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی داخلی کابینت ها عموماً به وسیله ی ال ای دی ها و اس ام دی های شاخه ای، برای اشراف بیشتر به وسایل داخل طبقات به کار می رود. البته این کار باعث زیبایی و جذابیت بیشتر طبقات نیز می شود.

 

شما می توانید لامپ های شاخه ای را در قسمت بالا یا پایین طبقات نصب کنید، بدون اینکه فضای خاصی از کابینت را اشغال کنند و یا باعث بی نظمی داخل کابینت شوند؛ به این ترتیب نورپردازی آشپزخانه ی شما تکمیل شده و تمام ابعاد و زوایای کابینت به بهترین شکل ممکن تزئین می شوند.

 

نورپردازی داخل کابینت

 

هوشمند سازی تجهیزات نورپردازی کابینت

یکی از تجهیزاتی که برای جذابیت نورپردازی دکوراسیون آشپزخانه کاربرد دارند، انواع سنسورهای هوشمند حسی و حرکتی هستند. این سنسور ها به شما کمک می کنند تا به راحتی بتوانید نورپردازی آشپزخانه را قطع و وصل کنید:

 

• انواع سنسور حرکتی طوری طراحی شده اند که بسته به مدل، حرکت در فاصله 3 سانتی متر تا 5 متر را تشخیص می دهند؛ به این ترتیب بسته به اینکه شما یک سنسور دوربرد و یا نزدیک برد را انتخاب می کنید، چراغ های شما به محض تشخیص حرکت روشن می شوند؛ به عنوان مثال می توانید برای نورپردازی تزئینی سقف آشپزخانه از حسگر حرکتی دوربرد استفاده کنید تا زمانی که قصد ورود به آشپزخانه را دارید چراغ ها روشن شوند؛ یا برای نورپردازی زیر کابینت از سنسور حرکتی نزدیک برد استفاده کنید تا زمانی که دست یا پای خود را در مقابل سنسور تکان می دهید، نورپردازی زیر کابینت وصل شود؛ یا برای نورپردازی داخل کابینت از سنسور دفنی استفاده که با باز شدن درب کابینت اقدام به روشن کردن ال ای دی های داخل طبقات کند.

 

به این ترتیب شما نیازی به کلید مکانیکی برای روشن و خاموش کردن چراغ هایتان نخواهید داشت. لازم به ذکر است که این سنسور ها با توجه به زمان مشخص شده در برنامه ی عملکردی سنسور، به صورت خود به خود اقدام به خاموش کردن چراغ ها نیز می کنند.

 

• انواع سنسور لمسی در زیر یا پشت سطوح مختلف نصب و پنهان می شوند تا با لمس قسمت مشخص شده از روی سطح، اقدام به قطع و وصل چراغ های متصل شده به سنسور کنند. به این ترتیب بدون اینکه کلیدی در ظاهر دکوراسیون شما مشخص باشد می توانید چراغ های نورپردازی را روشن یا خاموش کنید.

 

هریک از این سنسور ها مدل های مختلفی دارند که شما می توانید بر اساس نوع و متراژ تجهیزات نوری آشپزخانه از آن ها استفاده کنید. تمام انواع این تجهیزات در فروشگاه تجهیز یراق موجود هستند و شما می توانید در صفحه ی نورپردازی کابینت با آن ها آشنا شده و در صورت نیاز خریداری کنید.

 

لازم به ذکر است که این سنسور ها به برق شهری متصل می شوند؛ بنابراین شما می توانید تقریبا تا 7 متر از ال ای دی های شاخه ای را که به یک سنسور متصل هستند، به یک پریز برق شهری وصل کنید. البته اگر با کمبود پریز برق در آشپزخانه مواجه هستید، پیشنهاد ما به شما خرید یکی انواع پریز کابینتی است که علاوه بر تامین پریز برق، امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

 

هوشمند سازی تجهیزات نورپردازی کابینت

 

انواع پریز کابینتی در آشپزخانه ای مدرن و کاربردی

پریز های کابینتی از انواع اکسسوری کابینت مدرن هستند که یکی از عناصر دکوراتیو و فانتزی آشپزخانه محسوب می شوند. انواع پریز کابینتی که در دو مدل روکار و توکار طراحی شده اند، امکانات زیادی دارند. این امکانات عبارتند از:

 

• سوکت برق

• سوکت یونیورسال

• پورت تلفن

• پورت یو اس بی

• پورت اچ دی ام آی

• پورت شبکه

• شارژر وایرلس

• و ...

 

این امکانات به شما کمک می کند تا علاوه بر اینکه با مشکل کمبود پریز برق مواجه نمی شوید، پورت های مورد نظرتان را نیز در قالب یک اکسسوری بسیار زیبا و جذاب در گوشه ای آشپزخانه داشته باشید.

 

انواع پریز کابینتی در آشپزخانه ای مدرن و کاربردی

 

دکوراسیون آشپزخانه به سبک تجهیز یراق

اگر به دنبال راهی برای زیباسازی آشپزخانه هستید، تاثیر نورپردازی را دست کم نگیرید؛ در حالی که تغییرات بزرگ و گران قیمت ممکن است مواردی رویایی و دست نیافتنی باشند، نورپردازی کابینت یک راه عملی برای درخشش هر آشپزخانه ای است.

 

البته در فروشگاه بزرگ تجهیز یراق علاوه بر تجهیزات نورپردازی که با گارانتی بی قید و شرط کالا به فروش می رسند، تجهیزات دیگری از جمله یراق آلات کابینت ، اکسسوری کابینت، یراق آلات کمد دیواری، انواع یراق درب ریلی و ... نیز عرضه شده اند؛ بنابراین شما می توانید بسیاری از لوازم مورد نیاز نوسازی یا بازسازی منزل خود را از تجهیز یراق تهیه کنید.

 

فروشگاه تجهیز یراق با بیش از ده سال سابقه، نمایندگی بسیاری از برند های معتبر را داراست و تمامی محصولات این برند ها را با گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا ارائه می کند.

 

تجهیز یراق این امکان را نیز برای شما فراهم کرده تا از هر نقطه ی ایران و به هر روشی که راحت تر هستید خرید خود را انجام دهید تا تجربه ای لذت بخش از خریدتان داشته باشید؛ از این رو تمام محصولات با اطلاعات و عکس های کامل در وبسایت تجهیز یراق قرار داده شده اند تا به راحتی بتوانید محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب نمایید؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با شماره 02177343556 تماس بگیرید تا کارشناسان تجهیز یراق اطلاعات و عکس های بیشتری را در اختیار شما بگذارند و سفارش شما را ثبت کنند.

 

در نهایت می توانید به صورت حضوری به فروشگاه تجهیز یراق واقع در خیابان احسان تهرانپارس مراجعه کنید و پس از مشاهده محصولات مورد نظرتان، خرید خود را انجام دهید.

 

تیم تجهیز یراق در تمام ساعات کاری هفته آماده ی پاسخگویی و ارسال سفارشات شما عزیزان هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024