داستانی دراماتیک که " Siri " قهرمان آن است.(+تصاویر)



اخبار,اخبارگوناگون, داستانی دراماتیک که

دستیار هوشمند اپل، در لحظاتی که هیچ کس نمی‌توانست به Nate Felix یاری کند، به کمک او آمد و زندگی‌اش را نجات داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، دستگاه‌های هوشمند فعلی شاید به طور کلی برای زندگی انسان‌ها زیان‌بار باشند، اما شرکت‌های سازنده در تلاش اند تا ویژگی‌های مثبتی به تولیدات خود اضافه کنند تا کاربران بیشتر به سلامت خود اهمیت دهند. تلفن‌های همراه و ساعت‌های هوشمند یه ویژگی‌های کنترل سلامت مجهر شده اند و گجت‌های مختلفی به طور خاص برای کنترل و حفظ سلامت انسان ساخته می‌شوند. اما گاهی می‌شود که این دستگاه‌های هوشمند به طرز شگفت‌انگیزی جان مالکان خود را نجات می‌دهند.

در سال ۲۰۱۴ بود که گوشی آیفون ۵ اس زندگی یک سرباز را نجات داد، جوان سرباز که در معرض شلیک گلوله قرار گرفته بود یک دستگاه iPhone 5s در جیب داشت و یکی از گلوله‌ها که می‌توانست کار سرباز را تمام کند به گوشی او برخورد کرد و دفع شد. یا به طور مثال در جریان بمب گذاری که در یک کنسرت در شهر منچستر انجام شد، برخورد ترکش انفجار با گوشی تلفن همراه یکی از افرادی که در کنسرت بود باعث شد تا آن فرد مانند دیگران جان خود را از دست ندهد.

 

اخبار,اخبارگوناگون, داستانی دراماتیک که


اما اتفاقی که به تازگی افتاده کمی متفاوت است، این بار تلفن همراه با ویژگی‌های هوشمند و کاربردی خود به نجات یک انسان کمک می‌کند. در واقع دستیار صوتی هوشمند تلفن‌های اپل یعنی Siri از مرگ حتمی مالک خود جلوگیری کرد. داستان از آن جا آغاز می‌شود که در 7 دسامبر فردی به نام Nate Felix با خودرو جیپ خود در یکی از جاده‌های منطقه نوادا (منطقه کویری و خشک) در حال حرکت بود که ناگهان تعادل خودرو را از دست می‌دهد و واژگون می‌شود. Nate Felix تلاش کرد تا از خودرو واژگون شده بیرون بیاید اما درد زیاد در ناحیه کمر مانع این کار شد، در هنگام تصادف دو استخوان مهره او شکست. به همین دلیل پاهای او عملا فلج شده بود، در این لحظه بود که Nate Felix به تنهایی در بیابان سرد و خشک نوادا، در حالی که به شدت زخمی شده بود و توان حرکت هم نداشت، گرفتار شد. در این حال او یا بر اثر خون ریزی بیش از حد جان خود را از دست می‌داد یا در هوای سرد و زمستانی بیایان یخ می‌زد و یا شاید هم خوراک گرگ‌ها می‌شد.

 

اخبار,اخبارگوناگون, داستانی دراماتیک که


در این بین Nate Felix شروع به فریاد زدن کرد و کمک خواست، اما کسی در آن اطراف نبود و او جوابی نشنید. او به یاد تلفن همراه خود افتاد، Felix به جست و جو گوشی خود پرداخت، اما چون نمی‌توانست حرکت کند، موبایلش را پیدا نکرد. در این حالت تنهای سیری می‌توانست به داد او برسد، Felix در حالی که نمی‌دانست تلفن همراهش کجاست تنها به امیدی که بر اثر تصادف آیفونش خاموش نشده باشد سیری را صدا کرد. خوشبختانه تلفن خاموش نشده بود و سیری نیز جواب فراخوانی را داد، Felix با دستورات صوتی سیری تلاش کرد تا با خانواده خود تماس بگیرد، اما ارتباط برقرار نشد، در نهایت او از سیری خواست تا با ۹۱۱ (تلفن موارد اورژانسی در آمریکا) زنگ بزند، این بار ارتباط بر قرار شد و او درخواست کمک کرد.

 

اخبار,اخبارگوناگون, داستانی دراماتیک که


پس از مدتی نیروی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد، آن‌ها به سختی Nate Felix را از خودرو بیرون کشیده و با آمبولانس به بیمارستان راهی کردند. او چهار روز بعد مرخص شد ولی به دلیل آسیب دیدگی جدی در ناحیه نخاع، مجبور است از این پس بر روی صندلی چرخ دار بنشیند اما او زنده ماند.

در موقعیت اسفناکی که Nate Felix در آن گرفتار شده بود تنهای سیری به کمک او آمد و دستیار صوتی به او کمک کرد تا از مرگ حتمی نجات پیدا کند. نیرو‌های اورژانس بعدا اعلام کردند که اگر Felix در آن سرما می‌ماند حتما به هیپوترمی دچار می‌شد. او پس از مدتی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که یک دختر کوچک دارد که مادرش را بر اثر سرطان از دست داده، او در تمام مدت به فکر دختر خود بود و تلاش می‌کرد برای دخترش هم که شده زنده بماند. در هر صورت Nate Felix به کمک سیری نجات پیدا کرد و به زندگی خود ادامه خواهد داد و البته داستانی شگفت انگیز خواهد داشت که می‌تواند برای کودکان و نوه‌های خود تعریف کند.

 

اخبار,اخبارگوناگون, داستانی دراماتیک که

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------