چرا کودکان شرق آسیا، سالم‌ترین کودکان جهان اند (+تصاویر)



ما می‌خواهیم پرده از روی تعدادی از راز‌ها و اسرار سلامتی در این کشور‌ برداریم تا هرکس بتواند زندگی خود را سالم‌تر و شادتر نماید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش برترین ها، تحقیقات نشان می‌دهند که کودکان ژاپنی، از سالم‌ترین و تندرست‌ترین کودکان در جهان اند. همه ما باید بفهمیم که چرا این کودکان و نوجوانان اینچنین سالم اند و شیوه‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند را در زندگی خود به کار ببندیم. در حقیقت بسیاری از قاعده‌های فرهنگی و تربیتی که در کشور‌های شرق آسیا ایجاد شده است، اغلب از راه‌هایی که اصلا فکرش را نمی‌کنید در حفظ سلامتی کودکان بسیار مفید اند. ما در برترین‌ها می‌خواهیم تا پرده از روی تعدادی از راز‌ها و اسرار سلامتی در این کشور‌ها برداریم تا هرکس بتواند زندگی خود را سالم‌تر و شادتر نماید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

به کودکان اجازه نمی‌دهند که زیاد بر روی کتاب‌ها خم شوند

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

در بسیاری از مدارس چینی، محافظ‌هایی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به چشمان دانش آموزان بر روی هر نیمکت نصب می‌شود. خم شدن و نزدیک شدن بیش از حد به کتاب‌ها می‌تواند باعث آسیب دیدن چشم‌ها شود به همین دلیل این نرده ها، دانش آموزان را از این عمل باز می‌دارد. بعلاوه این محافظ‌ها به کودکان در درست نشستن کمک می‌کنند.

 

تمرین و ماساژ چشم‌ها

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

در مدارس چینی به دانش آموزان مدارس ابتدایی، آموزش ماساژ دادن چشم‌ها داده می‌شود که هدف از این تمرین‌ها کمک به بهبود گردش خون و ماساژ ماهیچه‌های صورت است. این تمارین دارای ۶ مرحله در نقاط مختلف صورت و چشم‌ها است و دانش آموزان دو بار در روز ملزم به انجام دادن آن‌ها هستند.

 

امتحان در فضای باز

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

چندین سال است که امتحانات دانش آموزان چینی در فضای باز برگزار می‌شود. هدف اصلی از این کار جلوگیری از تقلب با قرار دادن نیمکت‌ها در فواصل دور‌تر است. اما این کار مزایای پنهان دیگری هم دارد. نه تنها دانش آموزان در محیط باز و هوای تازه قرار می‌گیرند، بلکه این محیط در کاهش استرس آن‌ها نیز نقش بسزایی دارد.

 

پوشیدن ماسک

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

یک عامل رایج در انتقال سرماخوردگی در زمستان ها، انتقال عوامل بیماریزا از یک شخص بیمار به شخص دیگر از طریق تنفس و هوا است. در ژاپن بسیار رایج و معمول است تا فردی که احساس بیماری می‌کند، از ماسک‌های بهداشتی استفاده کند تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کند. در این کشور در فصول سرد فروش ماسک‌های تنفسی به شدت افزایش می‌یابد.

 

کلاس‌های پخش زنده و آنلاین

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

هنگامی که هوا سرد و یا آلوده است و خروج از خانه برای سلامتی دانش آموزان مضر است و رفتن به کلاس خطر بیماری را در پی دارد، تعدادی از معلمان چینی از روش خلاقانه کلاس پخش زنده و آنلاین استفاده می‌کنند و دانش آموزان می‌توانند دروس خود را به راحتی از خانه دنبال نمایند. این موضوع همچنین برای دانش آموزان مناطق دورافتاده که توانایی دسترسی به کلاس‌ها را ندارند، کارآمد است.

 

صرف چند نوع غذای مختلف به جای یک نوع غذا

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

در مدارس ژاپنی معمولا یک غذای اصلی به دانش آموزان داده نمی‌شود و به جای آن چندین نوع غذای سالم به میزان کم در هر وعده به دانش آموزان داده می‌شود. هر سینی غذا معمولا شامل برنج، حبوبات، ماهی و یا گوشت است.

 

لذت از گردش و تفریح

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

داشتن فعالیت‌های خارج از خانه برای کودکان، در خانواده‌های کره‌ای به شدت اهمیت دارد. دانش آموزان کره‌ای از گردش و برگزاری اردو در طبیعت لذت می‌برند. معلمان این فعالیت‌ها را برای آرامش درونی و روانی دانش آموزان ضروری می‌دانند.

 

پیاده روی

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

در بسیاری از کشور‌های شرق آسیا، مردم تاکید زیادی بر پیاده روی به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی دارند. در کره جنوبی ابزار‌ها و نرم افزار‌های گام شمار به شدت محبوب اند. علاوه بر این در بسیاری از این کشورها، دانش آموزان به جای استفاده از وسایل نقلیه، با پای پیاده به مدرسه می‌روند.

 

نظارت بر وابستگی به اینترنت

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

در سراسر جهان، دیدن وابستگی فزآینده کودکان و نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی بسیار رایج است. اما در کره جنوبی این موضوع به شدت نادر است، با این حال همچنان فعالیت‌هایی برای کاهش وابستگی به اینترنت در این کشور در حال انجام است. همچنین مراکز درمانی مختلفی برای افراد معتاد به اینترنت وجود دارد. دولت حتی قوانینی را برای جلوگیری از دسترسی کودکان زیر ۱۶ سال به اینترنت پس از نیمه شب را تصویب کرده است.

 

واگذاری مسئولیت به کودکان

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

در ژاپن از کودکان و نوجوانان انتظار می‌رود که بسیاری از کار‌ها را که در کشور‌های دیگر واگذاری آن‌ها به کودکان عجیب است را خودشان انجام دهند. آن‌ها باید خودشان به مدرسه بروند، در بسیاری از کار‌های خانه کمک کنند و مدارس و کلاس‌ها را خودشان تمیز نمایند. این موضوع به بچه‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند که مستقل و مسئولیت پذیر باشند و بتوانند از خودشان مواظبت کنند.

 

سالم‌ترین وعده‌های غذایی

اخبار,اخبار گوناگون,سالم ترین کودکان جهان

 

در بسیاری از کشور‌های شرق آسیا از راه‌های مختلفی برای سالم سازی وعده‌های غذایی استفاده می‌شود. در ژاپن، سبزیجات اجزای اصلی وعده‌های غذایی اند و کمترین تاکید در استفاده از چربی، گوشت و شکر وجود دارد. هم چنین در بسیاری از کشور‌های دیگر، سوپ جز عمده وعده‌های غذایی است.

 

در بسیاری از این کشور‌ها از جمله چین و ژاپن خوردن چای برای کودکان امری عادی است و آنرا جایگزینی سالم‌تر برای نوشیدنی‌های گازدار از جمله نوشابه می‌دانند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------