۱۰ مورد از گران‌ترین ساعت‌های جهان (+تصاویر)



اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

تا به حال پیش آمده که از خودتان بپرسید گران‌ترین ساعت‌های جهان کدامند؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به ساعت و اشیاء لوکس علاقه دارید، در این مطلب می‌خواهیم راجع به این معما توضیح بدهیم و گران‌ترین ساعت‌های جهان را به همراه قیمت‌های شگفت انگیزشان معرفی کنیم.

 به گزارش برترین‌ها، تا به حال پیش آمده که از خودتان بپرسید گران‌ترین ساعت‌های جهان کدامند؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به ساعت و اشیاء لوکس علاقه دارید، در این مطلب می‌خواهیم راجع به این معما توضیح بدهیم و گران‌ترین ساعت‌های جهان را به همراه قیمت‌های شگفت انگیزشان معرفی کنیم. لازم به ذکر است که معادل قیمت این ساعت‌ها به تومان، طبق قیمت دلار در زمان نوشتن این مقاله محاسبه شده است.

 

اطلاعات جزئی زیادی در این باره وجود دارد که سبب شده قیمت چنین ساعت‌هایی از مرز میلیارد‌ها تومان بگذرد. جزئیاتی مثل به کار رفتن سنگ‌های گران قیمت، الماس و طلا! البته این تمام ماجرا نیست. مکانیزم‌های به کار رفته در این ساعت ها، نه تنها قادرند که زمان دقیق روز را به شما نشان بدهند، بلکه با استفاده از گرداب می‌توانند از نیروی جاذبه برای این کار استفاده کنند! در نتیجه پیچیدگی‌های این ساعت ها، می‌تواند در افزایش قیمت آن‌ها تاثیر چشمگیری داشته باشد.

 

۱۰. ساعت جیبی برکوت (Brequet Pocket Watch ۱۹۷۰ BA/۱۲)

قیمت: ۷۳۴ هزار دلار (حدودا معادل هشت میلیارد و هشتصد میلیون تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

این ساعت جیبی، حاوی ۱۸ قیراط طلاست. ظاهر نقره‌ای آن نشان از یک شاهکار دست ساز دارد. یک زنجیر زیبا و امن نیز در حین خرید این ساعت به خریدار تعلق می‌گیرد.

 

۹. بلنک پین ۱۷۳۵، گرند کامپلیکیشن (Blancpain ۱۷۳۵ Grande Complication)

قیمت: ۸۰۰ هزار دلار (حدودا معادل ۹ میلیارد و ششصد میلیون تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

ساعت بلنک پین که در سال ۱۷۳۵ ساخته شده، یک شاهکار واقعی است. این ساعت از پلاتینیوم ساخته شده و بند آن از پوست کروکودیل است. بخش‌های مهندسی آن، شامل ۷۴۰ قطعه می‌شوند که همگی شان دست ساز انسان هستند؛ و به همین خاطر است که این ساعت تا این اندازه گران است.

 

۸. لوئیس موینت مجستریلز (Louis Moinet Magistralis)

قیمت: ۸۶۰ هزار دلار (حدودا معادل ده میلیارد و سیصد میلیون تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

مجستریلز یک ساعت خاص و جادویی است. این ساعت مردانه از تکه سنگی ساخته شده که بر روی ماه پیدا شده بود. بعد از خرید این ساعت، شما هیچ بهانه‌ای برای از یاد بردن روز‌های خاص زندگی تان نخواهید داشت، چرا که مکانیزم تقویم فوق العاده‌ای دارد.

 

۷. هابلات بلک خاویار (Hublot Black Caviar Bang)

قیمت: ۱ میلیون دلار (حدودا معادل دوازده میلیارد تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

وقتی که ساعت هابلات بلک خاویار در سال ۲۰۰۹ ساخته و عرضه شد، به عنوان یک شی جادویی در نظر گرفته می‌شد. این ساعت مچی، ۵۰۱ الماس سیاه و ۱۸ قیراط طلای سفید را در خود جای داده که در نوع خود بی نظیر تلقی می‌شود.

 

۶. ساعت مکعب یخی شوپارد (Chopard Super Ice Cube)

قیمت: ۱.۱ میلیون دلار (حدودا معادل سیزده میلیارد و دویست میلیون تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

این ساعت سوئیسی از ۶۰ قیراط الماس مکعبی ساخته شده است. این ساعت لاکچری، دستبندی زیبا برای زنان است که حتی در عمق ۳۰ متری دریا نیز در برابر آب مقاومت می‌کند. همچنین این ساعت مقاومت بسیار زیادی در برابر خط و خش‌های اجسام نیز دارد.

 

۵. ساعت اسکای مونِ پتک فیلیپ (Patek Philippe Sky Moon Tourbillon)

قیمت: ۱.۵ میلیون دلار (حدودا معادل ۱۸ میلیارد تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

پیچیده‌ترین ساعت مچی‌ای که تا به حال به دست پاتک فیلیپ ساخته شده همین است. این ساعت حالتی شبانه و به شکل ماه دارد. همچنین تاریخ و دقایق مخصوص به خودش را دارد و نوع تنظیمات داخلی آن بسیار خاص است.

 

۴. واچرون کنستانتین تور د ایله (Vacheron Constatin Tour de)

قیمت: ۱.۵ میلیون دلار (حدودا معادل ۱۸ میلیارد تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

ساعت تور د ایله، یک ساعت پیچیده است که توسط ساعت سازِ سوئیسی، واچرون کنستانتین ساخته شده است. این ساعت در سال ۲۰۰۵ و به مناسبت ۲۵۰ امین سالگرد شرکت، ساخته و به بازار عرضه شد. این ساعت شامل ۱۸ قیراط طلا و یا شیشه از جنس یاقوت کبود است که هیچ تصویری را منعکس نمی‌کند. این ساعت دو رو داشته و قطعاً ارزش این قیمت را دارد.

 

۳. ساعت جهانی پلاتینیومیِ پتک فیلیپ (Patek Philippe Platinum World Time)

قیمت: ۴ میلیون دلار (حدودا معادل ۴۸ میلیارد تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

ساعت جهانی پلاتینیومی به دست پاتک فیلیپ ساخته شد و در سال ۲۰۰۲ در یک مزایده به ارزش ۴ میلیون دلار فروخته شد. تمام کسانی که در این بازار فعالیت دارند، معتقدند که این ساعت مچی در زمان خودش، گران‌ترین ساعت مچی جهان بوده است. این ساعت می‌تواند در هر جای جهان، به خودیِ خود زمان مناسب را کشف کرده و به شما نشان دهد. همچنین می‌تواند به رنگ زرد، سفید یا سرخ دربیاید.

 

۲. ساعت فوق پیچیده‌ی پتک فیلیپ (Patek Philippe Super Complication)

قیمت: ۱۱ میلیون دلار (حدودا معادل ۱۳۲ میلیارد تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

این ساعت جیبی شامل ۱۸ قیراط طلا می‌شود و توسط پاتک فیلیپ، در ازای درخواست هنری گریوزِ بانکدار ساخته شد. در سال ۱۹۳۳ این درخواست اعلام شد و ساخت و طراحی این ساعت، ۵ سال طول کشید. در این ساعت، ۲۴ مکانیزم مختلف برای نشان دادن ساعت به کار برده شد که همگی مختص همین ساعت بوده از یکدیگر مستقل و متفاوت هستند. این ساعت، پیچیده‌ترین و گران‌ترین ساعتی بوده که تا به حال در یک مزایده به فروش رسیده است.

 

۱. ساعت شوپاردِ ۲۱۰ قیراطی (Chopard ۲۱۰ karat)

قیمت: ۲۶ میلیون دلار (حدودا معادل ۳۱۲ میلیارد تومان)

اخبار,اخبار گوناگون, گران‌ترین ساعت‌های جهان

 

این شاهکار در دنیای ساعت‌ها بسیار گران است، طوری که برخی از کلکسیونر‌ها معتقدند که هیچ قیمتی برای این ساعت وجود ندارد. این ساعت با ۲۰۱ قیراط الماس پوشانده شده و بیشتر شبیه به یک دستبند سلطنتی می‌ماند. این ساعت به گونه‌ای است که انگار با گل‌ها محاصره شده و یک شگفتی در دنیای ساعت سازی به حساب می‌آید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------