گرانترین گل های جهان را بشناسید!



گل‌ها یکی از زیباترین خلقت‌های خداوند هستند. زبان گل‌ها آنقدر گسترده است که آنها را برای هدیه دادن در مراسم‌های مختلف از تولد و جشن گرفته تا عزاداری مناسب می‌سازد. یک دسته گل زیبای رز یا حتی خرید یک گیاه آپارتمانی می‌تواند بهترین هدیه برای هر مراسمی باشد. اگرچه قیمت گل‌ها کم و بیش متفاوت است اما آیا تا حالا به این فکر کرده‌اید که گران ترین گل های دنیا کدام گل‌ها هستند؟ در ادامه تصمیم داریم شما را با گران ترین گلهای جهان آشنا کنیم. این مطلب با اقتباس از وبلاگ گل فروشی آنلاین گل باما نوشته شده است.

معرفی گران ترین گل های دنیا

گل‌ها همیشه هدیه‌های عاشقانه‌ای برای عزیزان در نظر گرفته می‌شوند. انواع مختلف گل‌ها با زیبایی و عطر بی‌نظیری که دارند، یک هدیه‌ی خاص و ارزشمند هستند. زیبایی و عمر کوتاه آنها ترکیبی کامل از تراژدی و عشق است و طی چند روز پژمرده شده و از بین می‌روند. البته هر چه گل‌ها کمیاب‌تر باشند، قیمت آنها نیز بیشتر خواهد بود.

 

در میان انواع گل با قیمت‌های مناسب، برخی از گل‌ها هستند که در لیست گران ترین گل های دنیا قرار می‌گیرند و در ادامه می‌توانید با برخی از آنها آشنا شوید. اگر قصد خرید گل شاخه‌ای یا گل‌های آپارتمانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به گلفروشی آنلاین گل باما بزنید و برای خرید تاج گل ارزان یا انواع دسته گل و سبد گل و غیره اقدام کنید.

 

گرانترین گل های جهان

 

گران ترین گل های دنیا: 1. ملکه شب

گل ملکه شب (Kadupul Flower) یکی از گران ترین گل های دنیا است که البته هرگز به فروش هم نرسیده است! دلیل آن هم ساده است؛ گل ملکه شب بسیار نادر و ضعیف است و فقط چند ساعت زنده می‌ماند و سپس می‌میرد. حتی مردم محلی و بومی سریلانکا نیز به ندرت زیبایی ظریف این گل را می‌بینند. این گل زیبا درست قبل از نیمه شب شکوفا می‌شود و پیش از طلوع خورشید از بین می‌رود و تاکنون هیچ کس نتوانسته آن را از ساقه جدا کند و از آن دسته گل بسازد!

گل ملکه شب به خاطر عمر بسیار کوتاهی که دارد، به عنوان اسطوره شناخته می‌شود و به عنوان باارزش‌ترین گل روی زمین مورد احترام است.

گران ترین گل های دنیا: 2. ارکیده شنژن نوگکه

ارکیده شنژن نوگکه (Shenzhen Nongke Orchid) یک گل کاملا ساخته دست بشر است که طی 8 سال تحقیق در علوم کشاورزی توسط تیم شنژن نوگکه در کشور چین ایجاد شده است. در سال 2005 این گل زیبا در یک حراجی به قیمت 1.68 میلیون یوآن به فروش رسید و همچنان نیز یکی از گران ترین گل های دنیا محسوب می‌شود. این گل بسیار زیبا و منحصربفرد است.

 

گران ترین گل های دنیا- ملکه شب

 

گران ترین گل های دنیا: 3. ارکیده طلای کینابالو

ارکیده طلای کینابالو (Gold of Kinabalu Orchid) گونه‌ای از ارکیده است که در معرض انقراض است و تنها در یک منطقه‌ی کوچک حصارکشی شده در پارک ملی کینابالو در کشور مالزی کشت می‌شود. این گل بسیار کمیاب یکی از گران ترین گل های دنیا است و البته چندان گزینه‌ی خوبی برای هدیه دادن محسوب نمی‌شود! نه به خاطر قیمت بالا، بلکه به این خاطر که این گیاه تنها در ماه‌های آوریل و می شکوفا می‌شود و در تمام طول سال در دسترس نیست.

 

ارکیده طلای کینابالو

 

گران ترین گل های دنیا: 4. گل زعفران

زعفران را بیشتر به عنوان چاشنی در غذاها و شیرینی‌ها می‌شناسیم و ممکن است برای بعضی‌ها عجیب باشد که گل زعفران را به عنوان یکی از گران ترین گل های دنیا معرفی کنیم زیرا نه کمیاب است و نه خیلی گران قیمت. با این حال این گیاه در لیست گیاهان گران‌قیمت قرار می‌گیرد زیرا به خاطر پرچم‌های وسط آن برای تولید زعفران ادویه‌ای کشت می‌شود.

 

گران ترین گل های جهان: 5. رز ژولیت

رز ژولیت با رنگ لطیف صورتی هلویی و رایحه جذاب خود، گلی فریبنده و زیبا است. دیوید آستین، یک پرورش‌دهنده‌ی معروف گل رز در انگلستان، طی 15 سال تحقیق و تلاش توانست این گل باشکوه را پرورش دهد. رز ژولیت به خاطر ظاهر جذابی که دارید بسیار ارزشمند است و به عنوان یکی از گران ترین گل های دنیا، اغلب در دسته گل‌های مجلل و دکور عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

گران ترین گل های دنیا

 

گران ترین گل های جهان: 6. ارکیده سنگاپوری

این ارکیده ترکیبی که به آن ارکیده سنگاپوری یا واندا میس جواکیم (Vanda Miss Joaquim) نیز گفته می‌شود، در سال 1981 به عنوان گل ملی کشور سنگاپور انتخاب شد. این گل زیبا یکی از ارزشمندترین و گران ترین گل های دنیا است که کلکسیونرها و علاقمندان به گل ارکیده از طرفداران جدی آن هستند.

 

گران ترین گل های دنیا: 7. گل خفاش سیاه 

گل خفاش سیاه (Black Bat Flower) یک گیاه خاص و کمیاب بومی آسیای جنوب شرقی است و با رنگ تیره و ظاهر غیرمعمول خفاش مانند خود از سایر گل‌ها متمایز می‌شود. این گل خاص با گلبرگ‌های بزرگ و سیاه و شاخک‌های بلند خود، گزینه‌ی خوبی به عنوان گل‌های عجیب و غریب دنیا است. البته قیمت بالای این گل نیز به خاطر کمیاب بودن ان است و گل خفاش سیاه به عنوان یکی از گران ترین گلهای دنیا در نظر گرفته می‌شود.

 

رز ژولیت

 

گران ترین گل های دنیا: 8. گل ادریسی

اگرچه گل ادریسی (Hydrangea) یک گل رایج در گلفروشی‌ها است اما برخی از انواع خاص آن به خاطر رنگ‌های چشمگیر و ویژگی‌های متمایز به عنوان خاص‌ترین و گران ترین گلهای دنیا در نظر گرفته می‌شوند. برای مثال ادریسی آبی بسیار ارزشمند است و اغلب در قسمت‌های مرکزی یک دسته گل مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادریسی آبی به خاطر داشتن گلبرگ‌های آبی زیبا از سایر انواع ادریسی‌ها گرانتر است و به عنوان نماد زیبایی و ظرافت شناخته می‌شود.

 

گران ترین گل های دنیا: 9. گلوریوسا یا شعله زنبق

گلوریوسا (Gloriosa Lily) که اغلب به آن شعله زنبق نیز گفته می‌شود، گلی بومی آفریقا و برخی مناطق آسیا است. این گل با گلبرگ‌های قرمز و زرد و پرچم‌های خمیده است که آن را شبیه شعله‌ای فروزان می‌سازد. گلوریوسا به خاطر ظاهر تماشایی و کشت محدود بسیار مورد توجه دوستداران گل قرار دارد و یکی از زیباترین و گران ترین گلها در جهان است.

 

گران ترین گل های دنیا: 10. گل لیسانتوس

گل لیسانتوس (lisianthus) یکی دیگر از گران ترین گل های دنیا است که به رز مرد فقیر نیز شهرت دارد. این گل به خاطر گلبرگ‌های ظریف و ظاهر شبیه به گل رز معروف شده است. لیسانتوس گلی است که در رنگ‌های مختلفی مانند صورتی، بنفش و سفید وجود دارد و اغلب در دسته گل یا چیدمان‌های گران قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارزش این گل بیشتر به خاطر سازگاری و جذابیت زیبایی‌شناختی آن است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024