معرفی بهترین غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شود



غذا با گوشت چرخ کرده

 

استفاده از گوشت برای تهیه هر نوع غذا می‌تواند نتیجه را بسیار لذیذ و دل‌چسب کند. غذا با گوشت چرخ کرده یکی دیگر از روش‌های تهیه غذا با طعم‌های باورنکردنی است. آشپزی یک حرفه کاملاً تخصصی است که تشخیص نوع طبخ هر نوع ماده غذایی مثل گوشت و هماهنگی آن با اغلب چاشنی‌ها برای تهیه غذا بسیار مهم است.

 

همین امر سبب به‌وجودآمدن غذاهای متنوع مناسب با فرهنگ و رفتار مردم هر کشور یا منطقه می‌شود. تهیه غذاهایی با پایه اصلی گوشت چرخ کرده بسیار متنوع و در هر کشوری متداول است. در این مقاله به بررسی بایدها و نبایدهای طبخ گوشت چرخ کرده و تنوع غذایی آن می‌پردازیم.

 

نکاتی که باید در تهیه غذا با گوشت چرخ کرده رعایت کرد

تهیه غذا با گوشت چرخ کرده بستگی به نوع گوشتی دارد که تصمیم گرفته‌اید با آن آشپزی کنید. گوشت چرخ کرده‌ها از انواع گوشت حیواناتی مثل گوسفند، گاو، گوساله یا شتر تهیه می‌شوند که درصد چربی در هرکدام از آن‌ها بسیار متفاوت است و مطابق با همین موضوع باید نوع طبخ خود را تعیین کنید.

 

چربی گوشت از جمله مواردی است که هم طعم باورنکردنی به گوشت می‌دهد و هم ممکن است در شرایطی بو یا مزه تند و ناخوشایندی داشته باشد. این از توانایی یک سرآشپز است که از نقاط قوت گوشت در غذا استفاده و نقاط ضعف آن را پوشش دهد.

برای تهیه غذا با گوشت چرخ کرده که از چربی بالایی برخوردار است مثل گوشت گوسفند، باید از سبزیجات مکملی مانند پیاز، سیر یا برگ بو استفاده کنید. برای طبخ این نوع گوشت سعی کنید قبل از این‌که آن را برای پخت طولانی آماده کنید، اول گوشت را خوب سرخ کرده یا قسمت‌های کم‌چرب‌تر آن را برای پخت غذا انتخاب کنید.

 

نکته دیگری که در تهیه گوشت چرخ کرده باید در نظر بگیرید، استفاده از روغن است. برای طبخ گوشت‌های با درصد چربی بالاتر، حتماً از روغن کمتر استفاده کنید. روش طبخ هم خیلی مؤثر است. کبابی کردن گوشت یا بخارپز شدن آن، طعم‌های متفاوت هیجان‌انگیزی به غذا می‌دهد.

 

یکی از بهترین روش‌ها برای تهیه غذا با گوشت چرخ کرده استفاده از گریل است. این روش را حتماً امتحان کنید؛ چون هم به سمت غذاهای ترکی می‌رود و هم ظاهر وسوسه‌انگیزی به غذا خواهد داد. در این روش، با توجه به این‌که گوشت در چربی خودش سرخ و پخته می‌شود، با اضافه‌کردن کمی نمک می‌توانید یک غذای ساده با طعمی کلاسیک داشته باشید.

 

انواع غذا با گوشت چرخ کرده

 

انواع غذا با گوشت چرخ کرده

 

تنوع غذاها با گوشت چرخ کرده در سراسر دنیا بسیار زیاد است و نمی‌توان به بررسی تمامی آن‌ها پرداخت. اما بعضی از غذاهای لذیذ ایرانی که هم کلاسیک هستند و هم بسیار خوشمزه، به همراه تعدادی غذاهای اصیل ترکی را به شما معرفی خواهیم کرد. این غذاها شامل موارد درج‌شده در لیست پایین می‌شوند:

  • نان پیده
  • آدانا کباب
  • کوفته
  • عدس پلو
  • آلبالو پلو
  • کتلت گوشت
  • ماکارونی
  • بادمجان شکم‌پر

 

پیده

پیده یک نان ترکی راکت مانندی است که در ایام ماه رمضان در ترکیه پخته می‌شود. در تهیه این نان از روش‌ها و مواد اولیه متفاوتی استفاده می‌کنند که یکی از این مواد، گوشت چرخ‌کرده است. پخت پیده همراه با گوشت می‌تواند یک غذای عالی با طعم متفاوت باشد.

 

آدانا کباب

کباب آدانا یکی از غذاهای محبوب ترکی است که از گوشت چرخ‌کرده کتف گوسفند تهیه می‌شود. معمولاً این گوشت را با دست ساطوری می‌کنند و به‌عنوان چاشنی از مخلوط ادویه و فلفل‌دلمه‌ای خرد شده قرمز در آن مورداستفاده قرار می‌دهند. این کباب باید حتماً روی زغال پخته شود تا عطروطعم دودی را به خود بگیرد.

 

کوفته

تهیه کوفته به سبک و شیوه ترکیه کمی با کوفته تبریز ایرانی فرق دارد. در طبخ این نوع از کوفته، گوشت چرخ کرده با پیاز رنده‌شده همراه کمی سیر له‌شده و ادویه استفاده می‌شود. این مواد را خوب ورز می‌دهند و برای آب‌دار شدن آن از روش گریل‌کردن گوشت استفاده می‌کنند. این کار طعم غذا را باورنکردنی خواهد کرد. بعد از پخت کوفته‌ها آن را با سالاد و ماست چکیده ترکی سرو می‌کنند.

 

عدس پلو

 

بهترین غذا با گوشت چرخ کرده

 

عدس پلو غذای اصیل ایرانی است. تنوع در پخت و به‌کارگیری انواع چاشنی‌ها، عدس‌پلو را یکی از بهترین غذاها با گوشت چرخ کرده تبدیل می‌کند. برای تهیه آن از گوشت تازه با پیاز رنده‌شده همراه با ادویه‌های دلخواه استفاده کنید. مواد گوشتی را به شکل توپ‌های کوچک درست کرده و در روغن سرخ کنید.

 

بعد از آماده‌سازی ته‌دیگ، ترکیب برنج و عدس را به‌صورت لایه‌ای با گوشت‌های توپی در قابلمه بچینید و تا دم‌کشیدن برنج صبر کنید. سپس آن را با کشمش یا زرشک همراه با پیازداغ سرو کنید.

 

آلبالو پلو

تهیه این پلو با عطروطعم بی‌نظیر بسیار شبیه به عدس پلو است. این غذا هم یکی از انواع غذا با گوشت چرخ کرده است که با سرخ‌کردن توپ‌های گوشتی در روغن شروع و با چیدن آلبالوهای طعم‌دار شده با شکر، لابه‌لای برنج تهیه می‌شود. این غذا یکی از خوش‌رنگ‌ترین غذاهای ایرانی است که با کمی برنج زعفرانی ظاهری شاهانه به خود می‌گیرد.

 

کتلت گوشت

غذا با گوشت چرخ کرده تنها با کتلت گوشت برای ایرانی‌ها قابل تعریف است. این غذا از ترکیب پیاز و سیب‌زمینی رنده‌شده همراه با ادویه‌های دلخواه و گوشت چرخ شده تازه آماده می‌شود. بوی این کتلت‌ها هنگام سرخ‌شدن در روغن بسیار هوس‌انگیز و وسوسه‌کننده است.

 

ماکارونی

درست‌کردن ماکارونی برای هر خانم ایرانی مثل دستخط یا اثر انگشت آن فرد می‌ماند. هر کسی مطابق با سلیقه و ذائقه خود آن را تهیه می‌کند و استفاده متفاوت در اندازه چاشنی‌ها، این غذا را با دستور پخت هر فرد متفاوت می‌کند. اما آماده‌کردن مواد ماکارونی با پیاز و گوشت چرخ شده طعمی بهشتی به این غذا می‌دهد.

 

بادمجان شکم پر

بهترین غذا با گوشت چرخ کرده ترکیب بادمجان با گوشت است، به‌خصوص اگر بادمجان را سرخ شده استفاده کنید و در سس مخلوط با پیاز و گوجه و رب بخوابانید. این غذا هم به‌تنهایی هم با پلو سرو می‌شود و از محبوبیت زیادی در بین ایرانی‌ها برخوردار است. یکی از بهترین چاشنی‌ها برای این غذا استفاده از طعم تند یا ترش است که اغلب طعم ترش را می‌پسندند.

 

جمع‌بندی

تهیه غذا با گوشت چرخ کرده یکی از بهترین راه‌ها برای تنوع در غذا و ایجاد طعم‌های بی‌نظیر است. استفاده از گوشت چرخ شده در غذا این قابلیت را ایجاد می‌کند تا غذاها به‌یاد ماندنی و لذیذ شوند. روش پخت غذا با گوشت چرخ کرده بسیار متفاوت است و در هر کشور با هر نوع فرهنگی می‌شود آن را تهیه کرد.

 

این تنوع در تمامی نقاط دنیا مثل اروپا، آسیا و آمریکا دیده می‌شود. وسوسه امتحان‌کردن تمامی غذاهایی که با گوشت تهیه می‌شوند، برای هر فردی وجود دارد. غذاهای گوشتی در ایران بسیار متنوع و پرطرفدار است. برای دیدن انواع غذاهای گوشتی همراه با روش پخت آن‌ها می‌توانید به مجله اسنپ اکسپرس مراجعه کنید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024