مهمترین جاذبه های گردشگری سریلانکا برای توریست‌ها



مهمترین جاذبه های گردشگری سریلانکا

 

آن‌قدر که گردشگران با تایلند آشنا هستند، در مورد سریلانکا نمی‌دانند. کشوری سرسبز با حیات وحشی جذاب با روند رو به رشد صنعت گردگشری‌اش، هر ساله به تعداد توریست‌هایی که به آن‌جا می‌روند، اضافه می‌شود. یکی از چیزهایی که می‌تواند شما را مشتاق سفر به این کشور کند، آشنایی با مهم‌ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا است. جاذبه‌هایی که در این نوشته به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

پارک ملی یالا

از مهم‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا که در نوع خود کم‌نظیر نیز هست، می‌توان به پارک ملی یالا اشاره کرد. پارک ملی بسیار بزرگی که دارای اکوسیستم‌های مختلف در خود بوده و از همین رو، پستانداران مختلفی از جمله فیل‌های آسیایی را در کنار بیش از ۲۰۰ نوع گونه مختلف پرندگان و تعداد بی‌شماری گونه‌های گیاهی در آن‌جا به زندگی مشغولند. پارک ملی یالا بیشتری تعداد جمعیت پلنگ‌ها در یک جا را نیز به خود اختصاص داده و در سافاری‌های طبیعت گردی به این پارک ملی، شانس دیدن این حیوان زیبا را خواهید داشت.

 

مهمترین جاذبه های گردشگری سریلانکا - پارک ملی یالا

 

برج لوتوس کلمبو

کلمبو یکی از مقاصد اصلی در تور سریلانکا به حساب آمده و برج لوتوس که با ۳۶۸ متر ارتفاع در نزدیکی بندر آن‌جا قرار گرفته، از سال ۲۰۱۹ و با اتمام مراحل ساختش، به یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا و از نمادهای شهر بدل شده است. در پایین‌ترین نقطه این برج یک مرکز خرید واقع شده و یک رستوران جذاب در بالاترین طبقه آن قرار دارد. همچنین شما می‌توانید با بهای مبلغی اندک، در طبقات بالایی به دیدن برج و منظره‌ی شهر بروید.

قلعه صخره‌ای باستانی سیگیریا

این قلعه باستانی یکی دیگر از مکان‌های خاص در سریلانکا است که قدمت آن به قرن چهارم و پنجم میلادیبر می‌گردد.قلعه‌ای که بر بالای تپه‌ای بزرگ درست شده و یک مسیر پلکانی به بالا آن می‌رسد. در پای این صخره نیز بخشی به جا مانده از یک مجسمه بزرگ باقی مانده است. خود صخره ۲۲۰ متر ارتفاع داشته و وقتی به بالای آن‌جا می‌رسد، می‌توانید مناطق سرسبز و جنگلی سیگیریا را مشاهده نمایید.

 

مهمترین جاذبه های گردشگری سریلانکا- قلعه صخره‌ای باستانی سیگیریا

 

معبد طلایی دامبولا

معبد طلایی دامبولا نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری سریلانکا بلکه یکی از میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین مجموعه معابد در سریلانکا که از جمله مراکز مذهبی مهم بوداییان به حساب آمده و از نظر زیبایی نیز، با مسجمه بزرگ و طلایی بوده و دکور خاص خود، حتما ارزش دیدن دارد.

 

قلعه هلندی گاله

گاله از جمله مناطق ساحلی محبوب در سریلانکا بوده که سواحل ماسه‌ای و بسیار خوبی در خود دارد. در کنار این سواحل، قلعه هلندی که قرن ۱۶ میلادی و زمان استعمار بر می‌گردد، یکی از جاهای دیدنی سریانکا در منطقه محسوب می‌شود. البته این مکان بیش از یک قلعه بوده و در واقع یک دهکده کوچک و تعداد زیادی خانه‌های مسکونی و یک فانوس دریایی زیبا را شامل می‌شود.

 

پل ۹ طاق

پل زیبا و نمادینی که اگر درباره سریلانکا در اینترنت جستجو کرده باشید، عکس آن را در نتایج اولیه دیده‌اید. این پل بین الا و دمودارا واقع شده و محل عبور مسیر ریل معروف این منطقه است. قدمت این پل به بیش از ۱۰۰ سال پیش و دوره حضور انگلیسی‌ها در این منطقه بر می‌گردد. سوار شدن بر قطاری که از این منطقه می‌گذرد، یکی از فعالیت‌های توریستی محبوب در سریلانکا است و البته روشی عالی برای رفتن از کلمبو و شهرهای بزرگ، به شهرهای کوچک نیز به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم، حتما در طول سفرتان سری به شهر الا بزنید که به واسطه‌ی باغات چای، مناطق سرسبز و تپه‌های بلند و زیبایش، به شدت محبوب است.

 

مهمترین جاذبه های گردشگری سریلانکا -پل ۹ طاق

 

پارک ملی مینریا

اگر در سفر به سریلانکا، قصد دارید، دوست دارید به دیدن فیل‌های آسیایی معروف این کشور بروید، پیشنهاد می‌کنیم، در سافاری‌هایی که به مقصد پارک ملی مینریا انجام می‌شود، شرکت نمایید. این منطقه نه تنها مکانی محافظت شده است، بلکه یک پناهگاه برای فیل‌های آسیب دیده که از جاهای دیگر به آن‌جا برده می‌شوند نیز محسوب می‌شود. در فصل گرما، سافاری‌ها شما را به محل آبخوری حیوانات می‌برند و در آن‌جا بیش از ۵۰۰ حیوان از گونه‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد که برای رفع تشنگی به این گوشه از پارک ملی می‌آیند.

 

موزه ملی سریلانکا

از دیگر جاهای دیدنی سریلانکا که پیشنهاد می‌کنیم به دیدنش بروید، موزه ملی این کشور است که در کلمبو واقع شده و آثار متنوعی از تابلوهای هنری تا جواهرات، سکه‌ها، پول، تجهیزات جنگی و ... از دوره‌های مختلف را به نمایش گذاشته است. این موزه دارای طبقات مختلفی بوده که هر بخش، به نمایش اشیا مختلف اختصاص دارد. جالب است بدانید که در این محل، یافته‌هایی ماقبل تاریخ که از خود سریانکا به دست آمده‌اند نیز به نمایش گذاشته شد است. حتی خود بنای موزه نیز یک اثر تاریخی بوده و زمان بازگشایی موزه به سال ۱۹۷۷ بر می‌گردد.

 

معبد گانگارامایا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سریلانکا که در کلمبو و در نزدیکی دریاچه بیرا قرار گرفته است. این مجموعه معبد بودایی در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده و در آن‌جا مجسمه‌های متعددی از بودا کار گذاشته شده که به جذابیت این محل می‌افزاید. جالب است بدانید که در خود مجموعه معبد گانگارامایا یک موزه ماشین‌های آنتیک نیز وجود دارد که در آن مدل‌های خاصی همچون مرسدس‌های سال‌های ۱۹۳۰ یا ریوز رویس گوست مربوط به سال ۱۹۲۰ نگهداری می‌شود.

 

معبد دندان مقدس

کندی نیز مقصدی محبوب در سریلانکا به حساب می‌آید و البته این شهر، یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا، یعنی معبد دندان مقدس را در خود دارد. یکی از مقدس‌ترین معابد بودایی که در آن دندانی نگهداری می‌شود که طبق روایات متعلق به بودا است. البته این معبد بخشی از مجموعه قصر پادشاهی بوده که در ادامه می‌توانید به بازدید از آن‌جا نیز بپردازید

 

مهمترین جاذبه های گردشگری سریلانکا

 

مسجد قرمز

آخرین موردی که در لیست جاهای دیدنی سریلانکا به آن می‌پردازیم، مسجد قرمز است. ظاهر این مسجد با هر بنای اسلامی که تا به حال دیده‌اید متفاوت بوده و در آن از رنگ تند قرمز و استفاده شده است. در طراحی این بنا به جای الهام از مساجد ایرانی و عربی، از معماری خود سریلانکا کمک گرفته شده که همین آن‌جا را به مکانی منحصر به فرد بدل کرده است. البته این مسجد یک مکان اینستاگرامی نیز به حساب می‌آید و خیلی‌ها برای گرفتن عکس‌های جذاب از دیوار بیرونی آن استفاده می‌کنند.

 

سفری خاطره‌انگیز به سریلانکا با آویسا تراول

اگر قصد دارید به سریلانکا سفر کنید، بهتر است آویسا تراول را برای این منظور انتخاب نمایید که از جمله بهترین شرکت‌های گردشگری در کشورمان بوده و با ارائه بهترین قیمت تور سریلانکا در کنار خدمات عالی، سفری ارزان و فراموش نشدنی را می‌سازد. آویسا تراول از جمله ارائه کنندگان تورهای ترکیبی سریلانکا نیز هست و در یک سفر یک هفته‌ای یا بیشتر، شما را هم به دیدن شهرهای بزرگ این کشور و هم مناطق ساحلی می‌برد.

شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط تور و همچنین رزرو تور مد نظر خود به مقصد سریلانکا یا کشورهای دیگر، با شماره ۴۱۵۳۵ – ۰۲۱ تماس گرفته یا به آدرس avisatravel.com بروید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024