معرفی کمپرسور اسکرو، انواع، و نقش آن در تولیدات کارخانه ها و صنایع



کمپرسور اسکرو

 

کمپرسور اسکرو یکی از دستگاه‌های حیاتی در صنعت و تولیدات صنعتی است. این دستگاه توانسته است در فرایندهای مختلف تولید و بسته بندی فشار و انرژی مورد نیاز دستگاه های صنعتی را تنظیم و تأمین کند. در واقع کمپرسور اسکرو یک دستگاه مکانیکی است که برای فشرده کردن هوا در فرایندهای صنعتی استفاده می‌شود.این دستگاه به قلب کارخانه ها تشبیه میشود زیرا بسیاری از ابزار های کارگاه ها و کارخانه ها وابسته به باد و هوای فشرده ای هستند که کمپرسور اسکرو تامین کننده ان است.در این مقاله، به معرفی کمپرسور اسکرو، انواع آن، نقش آن در تولیدات کارخانه ها و معرفی کمپرسور های اسکرو ساخت شرکت حسنی خواهیم پرداخت.

 

چرا کمپرسور اسکرو؟

کمپرسور باد اسکرو حجم هوادهی بالایی دارد و این باعث میشود تا کمپرسور های اسکرو بسیار مناسب صنایع بزرگی که دستگاه های متعدد بادی دارند باشد. از طرفی کارکرد کمپرسور می تواند بدون وقفه و مداوم باشد. این بدان معناست که کمپرسور باد اسکرو می توانند بصورت 24 ساعته و بدون استراحت کار کنند که ان ها بسیار مناسب کسب و کاری هایی می کند که تایم کاری بسیار پر مشغله ای دارند.

 

در کمپرسور اسکرو روغنی به دلیل استفاده از روغن در کمپرسور اسکرو دستگاه بسیار خنک تر از دیگر کمپرسور ها کار میکند. که این خود باعث افزایش طول عمر دستگاه، پایین امدن استهلاک و کاهش هزینه های تولید میشود.

 

کاربردها:

در اکثر صنایع تولیدی: برای فشرده‌سازی هوا برای تامین انرژی ابزار ها و ماشین آلات بادی

صنعت پتروشیمی: در فرایندهای تولید و فشرده‌سازی گازهای صنعتی.

صنایع غذایی: برای فشرده‌سازی هوا در سیستم‌های بسته‌بندی و تهویه.

سند بلاست: تمیزکاری و پرداخت سطوح فلزی و فولادی

رنگاری و نقاشی: تامین باد لازم برای پاشش رنگ

 

کمپرسور باد

 

کمپرسور اسکرو روغنی

کمپرسور اسکرو روغنی یک نوع کمپرسور هوا است که برای فشرده‌سازی هوا استفاده می‌شود و دارای یک سیستم روغن کاری می‌باشد. این کمپرسورها با استفاده از یک شفت بزرگ و یک شفت کوچک که درون یک محفظه بنام ایرند، هوا را فشرده می‌کنند.

روغن در کمپرسور اسکرو روغنی به منظور کاهش سایش و حفظ سیستم کاری، استفاده می‌شود. روغن به وسیله یک پمپ درون کمپرسور چرخانده می‌شود و برای روان‌کردن و خنک کردن اجزای داخلی کمپرسور استفاده می‌شود. عموماً این نوع کمپرسورها در برنامه‌های صنعتی و تجاری با نیازهای بالا به فشار هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کمپرسور اسکرو روغنی از مزایای زیر برخوردار است:

کارایی بالا: این نوع کمپرسورها از کارایی بالایی برخوردارند و قادر به تولید حجم بالای هوا در فشارهای متنوع هستند.

 

نویز و صدای کمتر: به دلیل وجود روغن در سیستم، کمپرسور اسکرو روغنی نویز وصدای تولید شده از کار کمپرسور بسیار پایین است.

 

استفاده آسان: نگهداری و عیب‌یابی کمپرسور اسکرو روغنی نسبتاً آسان است و اغلب توسط تکنسین‌های صنعتی انجام می‌شود.

 

عمر مفید بالا: به دلیل استفاده از روغن کاری، کمپرسور اسکرو روغنی عمر مفید بالایی دارد و به طور معمول برای مدت طولانی قابل استفاده است.

 

مهمترین نکته در مورد استفاده از یک کمپرسور اسکرو روغنی، نگهداری و تعویض منظم روغن می‌باشد. این کار تضمین می‌کند که سیستم کمپرسور به درستی عمل کرده و عمر مفید طولانی داشته باشد.

 

کمپرسور اسکرو بدون روغن

کمپرسور اسکرو اویل فری برخلاف نوع روغنی آن از روغن استفاده نمی کند به همین دلیل این کمپرسور ها برای فرایند های صنعتی مناسب نیستند زیرا در فشار کاری بالا به راحتی داغ می کنند و خراب میشوند. بیشترین استفاده از کمپرسور های اسکرو اویل فری در مراکز بهداشتی، ازمایشگاهی و درمانی است زیرا بر خلاف کمپرسور های اسکرو روغنی در این دستگاه ها هیچ گونه الودگی که از روغن دستگاه ناشی شده باشد وجود ندارد.

 

هزینه نگهداری و سرویس این دستگاه ها نسبت به کمپرسور های روغنی بسیار بیشتر است. و بی توجهی در نگهداری کمپرسور باد اویل فری باعث خرابی ان میشود.

به طور کلی، استفاده از کمپرسور اسکرو بدون روغن وابسته به نیازها و برنامه‌های خاص هر صنعت و کاربرد است و بررسی دقیق و تحلیل کاربردی برای انتخاب صحیح ضروری است.

 

کمپرسور اسکرو ساخت حسنی

 

کمپرسور باد اسکرو

 

شرکت حسنی یکی از تولیدکنندگان و فروشندگان برجسته کمپرسور باد است . برای استعلام قیمت و خرید کمپرسور باد به وب سایت این شرکت مراجعه کنید (کمپرسور حسنی در گوگل سرچ کنید !) این شرکت با سابقه و تجربه طولانی در طراحی و ساخت انواع کمپرسورهای اسکرو، محصولاتی با کیفیت بالا و قابلیت اطمینان فراهم کرده است. که در تمامی کشور مورد استفاده صنایع تولیدی قرار گرفته است. از گرم ترین نقطه ایران تا شمالی ترین شهر ایران کمپرسور های باد حسنی تست شده انده توانسته اند در کنار کارایی بالا دمای بسیار پائینی را به ارمغان بیاورند.

کمپرسور حسنی در استان البرز قرار دارد.

 

کمپرسور حسنی

 

ویژگی کمپرسور اسکرو کمپرسور حسنی

بهره گیری از بهترین ایرند های حال حاضر جهان مانند روتور کمپ المان و Aerzen

انتخاب الکتروموتور از میان بهترین برند ها داخلی و خارجی

مجهز به فیلتر کابین جهت کاهش الودگی های دستگاه

کابین اختصاصی با فضای مناسب جهت جریان یافتن بهتر هوا

استفاده از عایق ها الاستومری با روکش آلومینومی

استفاده از قطعات اور سایز جهت افزایش عمر دستگاه و پایین امدن هزینه های نگهداری دستگاه

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024