نکاتی برای انتخاب هتل در استانبول؛ مناسب برای سفرهای تفریحی و تجاری



انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان, هتل در استانبول ترکیه

هتل در استانبول ترکیه

 

مهم ترین نکات برای انتخاب هتل در استانبول 

در این مطلب از بیتوته درباره اهمیت کیفیت اقامتگاه در سفر به استانبول صحبت شده و نکاتی برای انتخاب هتل مناسب در این شهر بزرگ ارائه شده است. استانبول با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و اقتصادی خود همواره میزبان گردشگران خارجی بوده و انتخاب مناسب هتل می تواند سفر شما را به یک تجربه خاطره انگیز تبدیل کند. 

شهر استانبول دومین شهر بزرگ خاورمیانه است. جالب است که بدانید این شهر منحصر به فرد از سمت غرب در قاره اروپا (نزدیک شبه جزیره تراکیه) و از سمت شرق در آسیا (شبه جزیره آناتولی) قرار دارد. به همین دلیل از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم یکی از شهرهای جالب توجه برای گردشگران است و توانسته رتبه ی سوم توریستی ترین شهر جهان را کسب کند.

 

شهر استانبول که به کنستانتین نیز معروف است جزء اولین تمدن های پایه گذاری شده توسط یونانیان است و از لحاظ تاریخچه قدیمی ترین شهر اروپا محسوب می شود. از لحاظ آب و هوایی شهر استانبول در شش ماه ابتدای سال دارای آب و هوای مرطوب و گرم است. به همین دلیل از ابتدای فصل تابستان تا اواخر آن تعداد گردشگران بسیار کاهش یافته و هزینه ی اقامت در هتل ها ارزان تر است.

 

در مقابل در شش ماه دوم سال نیز آب و هوای سرد و خشکی دارد و بارندگی در آن بسیار زیاد است مخصوصا ماه های مارس و دسامبر). از لحاظ مذهب شهروندان استانبول اکثرا مسیحی و تعدادی دیگر پیرو اهل سنت و شیعه شافعی هستند.

 

زبان رسمی مردم استانبول مانند سایر شهروندان ترکیه، ترکی است. شهر استانبول بعد از آنکارا پایتخت اقتصادی ترکیه است. به دلیل امکانات و دسترسی جغرافیایی که دارد یکی از بهترین مناطق سرمایه گذاری دنیا است.

 

این شهر زیبا دارای جاذبه های تفریحی، فرهنگی و مذهبی بسیار زیادی است که مهم ترین آن شامل: آب انبار باسیلیکا سیسترن، کلیسای چورا، برج گالاتا، میدان هیپودروم، مسجد سلیمانیه، مسجد فاتح، مسجد بلو، کلیسای ایا صوفیه، قصر توپ‌‌کاپی، کاخ دلما باغچه، روملی حصار، بازار بزرگ استانبول، مسجد رستم پاشا و موزه هنر مدرن اشاره کرد.

 

انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان, انتخاب هتل در شهر استانبول ترکیه

انتخاب هتل در شهر استانبول ترکیه

 

راهنمای انتخاب هتل در استانبول

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، صرف بازدید از مناطق گردشگری منحصر به فرد باعث نمی شود که سفر خوبی داشته باشید، برای داشتن تجربه منحصر به فرد باید مجموعه عوامل مختلفی توجه کنید که یکی از مهم ترین آنها اقامتگاهی است که در زمان سفر در سکونت خواهید داشت. برای انکه بتوانی انتخاب درستی داشته باشید به موارد زیر دقت کنید:

 

نکته اول: هزینه ی هتل

از آنجایی که استانبول یکی از شهرهای گردشگری مهم دنیا است، هزینه ی اقامت در هتل های آن بسیار گران است. البته نگران نباشید تعداد هتل های استانبول بسیار زیاد است. به همین دلیل با هر سطح بودجه (البته بودجه ی بیشتر از رزرو هتل در شهرهای دیگر) می توانید هتل های مناسب را پیدا کنید.

 

برای اینکه راحت تر بتوانید به هتل های مناسب دسترسی داشته باشید، وارد سایت های رزرو آنلاین هتل شوید و فیلتر قیمت را در بازه ی قیمت مورد نظرتان قرار دهید. با این روش کلیه ی هتل هایی که با هزینه ی مورد نظر شما همخوانی دارند را پیدا خواهید کرد.

 

اگر احساس می کنید با این سطح بودجه ای که در حال حاضر دارید نمی توانید هتل مورد علاقه تان را رزرو کنید، پیشنهاد می کنیم زمان سفر خود را به زمانی موکول کنید که به علت تعداد اندک مسافر (ماه های بسیار گرم و سر سال و ایام امتحانات) برای اقامت در هتل ها تخفیف های فوق العاده ای اعمال شده.

 

انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان, توجه به هزینه هتل های استانبول

توجه به هزینه هتل های استانبول 

 

نکته دوم: خدمات هتل

مورد مهم بعدی خدمات هتل است. استانبول یکی از مدرن ترین شهرهای ترکیه است به همین دلیل حتی اگر هتل شما امکاناتی نظیر رستوران و کافی شاپ را نداشته باشد، به راحتی می توانید با جستجوی سریع در شهر، بهترین رستوران های استانبول را پیدا کنید.

 

البته در نظر داشته باشید با وجود این که به راحتی می توانید خدمات مورد نیازتان را پیدا کنید، اما هتلی که دارای خدمات متنوع و مناسب است باعث می شود که به جای صرف زمان برای پیدا کردن مناطق مورد نیازتان و البته گرفتار شدن در ترافیک، بتوانید با خیال راحت زمان محدود سفرتان را برای تفریح و گردش بیشتر ذخیره کنید.

 

بهترین خدماتی که در هتل ها باعث افزایش رفاه گردشگران می شود، شامل: رستوران، کافی شاپ، مرکز خرید، تاکسی سرویس، خدمات CIP (تشریفات ویژه)، استخر، جکوزی، لاندری (خشکشویی)، صندوق امانات، زمین ورزشی، وای فای، کافی نت و خدمات پزشکی است.

 

انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان, توجه به خدمات هتل در استانبول

توجه به خدمات هتل در استانبول

 

نکته سوم: موقعیت جغرافیایی هتل

از لحاظ مکان جغرافیایی هتلی مناسب است که در مرکز شهر و نزدیک به مراکز خرید، رفاهی و ... باشد. اگر هتل شما از لحاظ خدمات شرایط معمولی دارد، بسیار اهمیت دارد که از اطراف آن رستوران، مراکز تفریحی، گردشگری، درمانی و خرید باشد.

 

برای اینکه بهتر بتوانید در خصوص موقعیت جغرافیایی هتل خود در استانبول تصمیم گیری کنید، توصیه می کنیم هدف سفرتان را در نظر بگیرید، اگر هدف سفر شما از بازدید استانبول فعالیت های تجاری و شرکت در جلسات و نمایشگاه های مختلف است، بهتر است هتلتان در مناطق کم ترافیک شهر و ترجیحا نزدیک محل مورد نظرتان باشد.

 

در مقابل اگر با هدف تفریح و گردش به این شهر زیبا سفر می کنید، بهتر است هتل شما در مرکز شهر و نزدیک مراکز تفریحی زیبا باشد تا پس از پیاده روی کوتاه بتوانید به این مراکز منحصر به فرد برسید.

 

انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان, توجه به موقعیت جغرافیایی هتل

توجه به موقعیت جغرافیایی هتل

 

نکته چهارم: نظافت هتل

نظافت هتل یکی از موارد بسیار مهمی است که باید قبل از رزرو قطعی هتل از کیفیت آن مطلع باشید. اگر نظافت اتاق ها به صورت استاندارد انجام نشود، پس از اقامت در هتل ممکن است دچار انواع بیماری های عفونی و ویروسی شوید. نظافت هتل فقط محدود به گردگیری و جارو کشیدن اتاق ها نیست، روزانه باید کلیه سطوح توسط مواد شیمیایی بدون حساسیت ضد عفونی شود. برای اطلاع از وضعیت بهداشتی هتل حتما قبل از رزرو، با سرپرست هتل صحبت کنید.

 

انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان,توجه به نظافت هتل

توجه به نظافت هتل

 

نکته پنجم: به نظرات گردشگران قبلی توجه کنید

یکی از راه هایی که می توانید از کیفیت و شیوه خدمات رسانی هتل اگاه شوید، توجه به نظرات گردشگران قبلی است. نظرات گردشگران نشان می دهد که آیا هتل مورد نظر شما از لحاظ خدمات با مواردی که در سایت به آن اشاره شده بوده یکسان است و یا در واقعیت تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد.

 

برای بررسی نظرات گردشگران به سایت های رزرو آنلاین هتل مراجعه کرده و هتل های مورد نظرتان را جستجو کنید. مسلما هر چه هتل مورد نظر شما هتل محبوب تری باشد، تعداد نظرات مثبت کاربران و ستاره های آن بیشتر است.

 

انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان, استفاده از نظرات مسافران قبلی هنگام انتخاب هتل در استانبول

استفاده از نظرات مسافران قبلی هنگام انتخاب هتل در استانبول

 

بهترین مناطق برای رزرو هتل در استانبول

برای اینکه بهتر بتوانید در خصوص رزرو هتل خود تصمیم بگیرید، در این قسمت از مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین و معروف ترین هتل های استانبول بپردازیم. با ما همراه باشید و با در نظر گرفتن این موارد، هتل مناسب خود را رزرو کنید.

 

هتل تایتانیک سیتی تکسیم استانبول (Titanic City Taksim)

هتل تایتانیک سیتی تکسیم به عنوان یکی از بهترین هتل های استانبول، با داشتن 13 شعبه در سراسر ترکیه و اروپا میزبان گردشگران مختلف است. این هتل دارای موقعیت جغرافیایی و دسترسی های بسیار عالی است.

 

به گونه ای که در 500 متری مهم ترین میدان شهر استانبول یعنی تکسیم قرار دارد. از لحاظ نوع خدمات هتل تایتانیک سیتی تکسیم دارای مزایا و خدماتی نظیر: رستوران قابل دسترسی با ویلچر در محل، استخر، سونا، امکانات بدنسازی، امکانات خشکشویی، حمل و نقل فرودگاهی، حمام ترکی، انبار چمدان و پیروی از شیوه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های WHO است.

آدرس هتل تایتانیک سیتی تکسیم: Kocatepe, Lamartin Cd. No:45-49, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

شماره تماس هتل: 902122389090+

 

انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان, هتل تایتانیک سیتی تکسیم

هتل تایتانیک سیتی تکسیم

 

هتل نیپون استانبول (Nippon Hotel)

هتل نیپون نیز تقریبا مشابه با هتل تایتانیک سیتی تکسیم در فاصله ی کوتاه با میدان تکسیم واقع شده. برای معماری این هتل زیبا از سبک ژاپنی پیروی شده. هتل نیپون دارای 165 اتاق است و خدماتی مانند: خدمات خشکشویی، انبار چمدان، رستوران، کافی شاپ، کارکنان چند زبانه، وای فای رایگان، حمل و نقل فرودگاهی، سالن کنفرانس، ضیافت و باشگاه ورزشی دارد. از لحاظ دسترسی جغرافیایی هتل نیپون استانبول تا موزه تاریخی مادام توسو استانبول 1.2 مایل (1.9 کیلومتر) و تا سالن کنگره استانبول 1.8 مایل (3 کیلومتر) فاصله دارد.

آدرس هتل نیپون استانبول: Kocatepe, Topçu Cd. No:6, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

شماره تماس هتل: 902123133300+

 

انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان, هتل نیپون استانبول

هتل نیپون استانبول

 

هتل آرتیسان استانبول ام گالری (The Artisan Istanbul MGallery)

هتل آرتیسان استانبول ام گالری کی از زیباترین هتل های 4 ستاره استانبول است که 136 اتاق دارد. از لحاظ موقعیت جغرافیایی هتل آرتیسان استانبول ام گالری تقریبا در مرکز شهر قرار دارد. یعنی با پیاده روی نسبتا تند حدود ۱۰ دقیقه تا کاخ دولما باغچه و میدان تقسیم فاصله خواهی داشت.

 

همچنین حدود 1.5 مایل (2.4 کیلومتر) تا مرکز خرید Nişantaşı و تقریبا 2.4 مایل (3.9 کیلومتر) تا مرکز خرید و تفریحی Cevahir استانبول فاصله دارید. مهم ترین امکانات هتل آرتیسان استانبول ام گالری شامل: رستوران قابل دسترسی با ویلچر در محل، کافی شاپ، سرویس اتاق، شاتل فرودگاهی رفت و برگشت، سالن کنفرانس، مرکز تجاری، مرکز تناسب اندام، مراقبت از کودکان و سالن کنفرانس است.

آدرس هتل آرتیسان استانبول ام گالری: Gümüşsuyu, Omer Avni Mah Inonu Caddesi, Taksim No:42, 34437 İstanbul, Türkiye

شماره تماس هتل: 902129242727+

 

انتخاب هتل در استانبول, رزرو هتل در استانبول ارزان, هتل آرتیسان استانبول ام گالری

هتل آرتیسان استانبول ام گالری

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------