تخت کینگ سایز چیست و چه تفاوتی با تخت کویین دارد؟



تخت کینگ سایز

 

اگر تجربه خرید تخت دو نفره را داشته باشید، احتمالا تخت‌های کینگ و کویین اسامی آشنایی برای شما هستند. به‌طور‌کلی تفاوت بین این دو تخت در اندازه آن‌هاست. تعیین اندازه مناسب گام مهمی در انتخاب تخت است. بنابراین باید نسبت به ابعاد تخت‌های مختلف آگاهی کاملی داشته باشید تا براساس فاکتورهایی مانند میزان فضای در دسترس، تعداد افرادی که روی تخت می‌خوابند و همچنین میزان راحتی تصمیم درستی بگیرید. در این مقاله توضیح می‌دهیم تخت کینگ سایز چیست و چه تفاوتی با تخت کویین دارد. همچنین راهنمایی‌تان می‌کنیم با‌توجه‌به چه مواردی بین تخت کینگ و کویین انتخاب کنید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله کاربردی همراه ما باشید.

 

تخت کینگ سایز چیست؛ تخت‌هایی برای آسایش بیشتر

تخت‌های کینگ سایز تخت‌های بسیار بزرگی هستند که معمولا بزرگ‌ترین اندازه ممکن را دارند و به اندازه دو تخت دو نفره هستند. تشکی که باید برای این تخت‌ها تهیه کنید حداقل باید ابعادی برابر با 200 * 180 سانتی‌متر داشته باشد. به این ترتیب دو نفری که روی چنین تخت‌هایی می‌خوابند، هر کدام حداقل 96 سانتی‌متر فضا دارد. با‌این‌وجود به‌دلیل ابعاد بزرگتر تخت کینگ سایز، قیمت تخت خواب بیشتر از تخت‌خواب‌های دو نفره استاندارد خواهد بود. 

 

تاریخچه تخت خواب کینگ سایز؛ طراحی تخت‌های کینگ‌ سایز در دهه 90 میلادی

پس از بررسی سوال تخت کینگ سایز چیست؛ بد نیست درمورد تاریخچه آن نیز گفته شود. در اواخر دهه 1940 میلادی، نژاد آمریکایی از نظر هیکل نسبت به سال‌های گذشته بزرگ‌تر شده بودند. برای مثال در سال 1900 فقط 4 درصد مردان آمریکایی قدی بلندتر از 6 فوت داشتند اما تا سال 1959 این عدد تا 20 درصد افزایش یافته بود. زنان هم همین نسبت بلندقدتر شده بودند و در‌نتیجه برای خواب به فضای بیشتری نیاز داشتند.

 

از طرف دیگر در دوران رونق اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها به خرید خانه‌های بزرگ در حومه شهرها روی آورده بودند و ترجیح می‌دادند مبلمان و تخت‌های بسیار بزرگی تهیه کنند. در مجموع همه این موارد منجر به ظهور تخت‌های کینگ سایز شد. 

 

کاربرد و مزایای استفاده از تخت کینگ سایز

تخت‌های کینگ سایز برای زوج‌هایی که به هر دلیلی فضای بیشتری می‌خواهند یا افرادی که همراه با کودک یا حیوانات خانگی‌شان می‌خوابند، ایده‌آل است. البته توجه داشته باشید که چنین تخت‌هایی، برای اتاق خواب‌های بسیار بزرگ استفاده می‌شود. زیرا تخت کینگ سایز برای اتاق خواب‌هایی با متراژ پایین، بیش از حد بزرگ است و فضای بیشتری را اشغال می‌کند. 

 

با بررسی کاربرد این تخت، شاید از خود بپرسید که مزایای استفاده از تخت کینگ سایز چیست؟ به‌طور‌کلی، مزایای استفاده از تخت کینگ سایز عبارتند از:

فضای بزرگ‌تر باعث می‌شود که خون بهتر در بدن جریان یابد.

احتمال بیدار شدن به دلیل فضای تنگ تخت خواب کمتر می‌شود. 

به راحتی می‌توان روی این تخت‌ها همراه با حیوان خانگی یا فرزندتان بخوابید.

با تخت‌های کینگ سایز مشکلی برای غلت زدن و برخورد با هم نخواهید داشت. 

به‌طور‌کلی می‌توان گفت، هرچقدر سایز تخت بزرگتر باشد، افرادی که روی آن دراز می‌کشند، خواب راحت‌تر و بهتری خواهند داشت. با‌این‌حال برای خرید تخت خواب دو‌نفره، باید به متراژ فضای اتاق نیز توجه شود. 

 

تفاوت بین تخت کینگ سایز و تخت کویین

 

تفاوت بین تخت کینگ سایز و تخت کویین؛ بهترین سایز تخت دو نفره کدام است؟

نکته مهم هنگام خرید تخت خواب دو نفره این است که درک درستی از تفاوت‌های بین تخت کینگ و کویین داشته باشید. در واقع تخت کویین به تختی گفته می‌شود که کوچکتر از تخت کینگ اما بزرگ‌تر از تخت دو نفره معمولی است. در حالی که تخت کینگ بزرگ‌ترین اندازه تخت دونفره ساخته‌شده محسوب می‌شود. انتخاب هر کدام از این تخت‌ها به عوامل متعددی مانند راحتی شما بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود برای اینکه بدانید سایر تفاوت‌های تخت کویین و تخت کینگ سایز چیست، ادامه مطلب را مطالعه کنید. 

 

مزایای استفاده از تخت کینگ سایز

 

ابعاد تخت کینگ و کویین؛ مهم‌ترین تفاوت در سایز تخت کویین و کینگ

معمولا تخت‌های کویین در ابعاد 160 در 200 سانتی‌متر طراحی و ساخته می‌شوند؛ در‌صورتی‌که ابعاد تخت‌های دو نفره کینگ و سوپر کینگ به ترتیب برابر با 180 در 200 سانتی‌متر و 200 در 200 سانتی‌متر است. بر‌اساس این تفاوت اندازه، مساحتی که هنگام خوابیدن در اختیار هر کسی قرار می‌گیرد، متفاوت خواهد بود. علاوه‌بر این، باید تشک خریداری شده نیز متناسب با سایز تخت خریداری شود. خوشبختانه کلیه برند‌های محبوب تشک در ایران، برای تخت کینگ، کویین و دو‌نفره استاندارد، تشک طبی طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند. 

 

جابه‌جایی تخت کینگ سایز نسبت به کویین

تخت‌های کویین برای افراد مجردی که به فضای بیشتری نیاز داشته یا زوج‌هایی که اتاق خواب کوچک یا متوسطی دارند، ایده‌آل هستند. در‌حالی‌که تخت‌های کینگ برای زوج‌هایی که بچه یا حیوان خانگی دارند، گزینه مناسب‌تری است. در واقع تخت‌های کویین را می‌توان در فضاهای کوچک قرار داد؛ اما برای خرید تخت کینگ حتما باید اتاق خواب بزرگی داشته باشید تا بعد از گذاشتن تخت در اتاق، همچنان فضای کافی برای رفت‌و‌آمد وجود داشته باشد. همچنین جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل تخت‌های کویین نسبت به کینگ آسان‌تر است.

 

خرید تخت از سایت بلج

 

قیمت تخت خواب دو نفره سلطنتی کینگ سایز و کویین

آخرین تفاوت بین این دو مدل تخت به قیمت آن‌ها برمی‌گردد. البته نمی‌توان عدد مشخصی برای قیمت تخت کینگ سایز یا کویین تعیین کرد. به‌طور‌کلی تخت‌های کویین نسبت به تخت‌های کینگ قیمت کمتری دارند. با این حال قیمت تخت متاثر از فاکتورهای مختلفی شامل متریال به‌کار رفته در ساخت تخت، کشور و برند سازنده و به‌طور‌کلی کیفیت آن است. به عبارتی هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست و لزوما هر چیز گرانی هم کیفیت بالاتری ندارد. به‌همین دلیل، فارغ از قیمت و نوع تخت خواب، خرید از فروشگاهی معتبر حرف اول را می‌زند.

 

بلج؛ خرید آسان انواع سایز تخت خواب‌های دونفره با زیبا‌ترین طراحی‌های روز دنیا

در این مقاله توضیح دادیم که تخت کینگ سایز چیست و چه تفاوتی با تخت کویین دارد. همچنین گفتیم چه مواردی را هنگام انتخاب این دو نوع تخت پرطرفدار در نظر بگیرید. مهم‌ترین نکته موقع خرید انواع تخت خواب خرید از فروشگاهی است که محصولات باکیفیتی با طول عمر بالا و البته قیمت مناسب عرضه کند. پیشنهاد ما خرید محصولات چوبی و دکوراسیون اتاق خواب از گروه تولیدی بلج است.

 

خبر خوب اینکه گروه تولیدی بلج با بیش از 30 سال سابقه درخشان در زمینه تولید محصولات چوبی، امکان خرید مستقیم محصولات باکیفیت را از تولیدی و بدون هیچ واسطه‌ای را به‌صورت آنلاین فراهم کرده است. شما می‌توانید برای مشاهده محصولات چوبی بلج اعم از انواع تخت‌های کینگ و کویین به وبسایت این فروشگاه به نشانی bolej.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02153138 تماس بگیرید. همچنین به‌منظور رفاه حال شما عزیزان، امکان مشاوره تخصصی رایگان با کارشناسان بلج نیز وجود دارد. به این منظور همین حالا به وب‌سایت بلج مراجعه کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024