گوی‌های سنگی در ولگوگراد روسیه از کجا آمده‌اند؟



گوهای عجیب در روسیه،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
بی‌نظمی آتشفشانی، فرسایش عجیب و غریب، یا تخم‌های موجودات بیگانه؟! افسانه‌های محلی بر سر توضیح این گوی‌های عجیب با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش فرادید، از زمانی که این اشیاء کروی اسرارآمیز در روستای موکرایا اولخوفکا در ولگوگراد روسیه پیدا شدند، افسانه و رمز و راز آن‌ها را احاطه کرده است. 

 

نخستین نظریه در مورد منشاء آن‌ها این بود که آن‌ها تخم‌های یک دایناسور هستند. این ایده پس از یک مطالعه علمی ساده منتفی شد. نتیجه مطالعه این بود که آن‌ها از فلز، سیلیکون و ماسه تشکیل شده‌اند و نه از مواد ارگانیکی که تخم دایناسور باید حاوی آن‌ها باشد. 

 

افسانه دیگر این بود که ممکن است آن‌ها محصول یک آتشفشان منحصر به فرد باشند که نه تنها بخار، بلکه مواد معدنی را تولید کرده که به این اشکال غیرعادی درآمده‌اند، اما این ایده هم تبیین کافی و درستی از این گوی‌ها نبود. 

 

گوهای عجیب در روسیه،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

نکته‌ای که بر جذابیت این توپ‌ها می‌افزاید، این است که آن‌ها بسیار نزدیک به هم قرار داشتند و بسیار شبیه به هم بودند، هر کدام شکل و اندازه‌ی مشابه قبلی داشتند. این موضوع بدون شک منجر به همان پاسخ همیشگی برای هر چیزی شد که منشا روشنی ندارد: بیگانگان فضایی. تحقیقات بیشتر نشان داد برخی از این «تخم‌ها» در مناطق دورافتاده‌ی قزاقستان و نیوزلند نیز وجود دارند. اما در حالی که نظریه‌پردازان توطئه گاهی اصرار دارند که این گوی‌ها از سیاره دیگری هستند، در حقیقت وجود آن‌ها یک توضیح علمی دارد. 

 

اصطلاح علمی برای این «تخم‌های» باستانی «سنگال» یا concretions است و آن‌ها یک پدیده نسبتاً رایج در طبیعت هستند. آن‌ها زمانی شکل می‌گیرند که سیمان معدنی در فضاهای بین رسوبات نشست می‌کند. آن‌ها در لایه‌هایی از قشر رخ می‌دهند که از پیش رسوب کرده‌اند و در برابر فرسایش مقاومت می‌کنند. با گذشت قرن‌ها، این گودی‌های سیمانی سفت‌شدۀ کروی پس از شسته شدن نواحی کم‌استحکام‌تر اطرافشان، به شکل گوی‌هایی سنگی بجا می‌مانند.

 

گوهای عجیب در روسیه،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------