کشف اسناد 1700 سالۀ چین باستان در یک «چاه»



اسناد باستانی در چین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
یک چاه باستانی که با خاک پوشیده شده و در اثر گذشت زمان فراموش شده بود همراه با گنجینه‌های پنهان در خود، قرن‌ها در مرکز چین به حال خود رها شده بود.

به گزارش فرادید، مؤسسه باستان‌شناسی آکادمی علوم اجتماعی چین و شبکه باستان‌شناسی چین اعلام کردند که باستان‌شناسان در حال حفاری یک مکان باستانی در چانگشا بودند که این چاه آب متروکه را کشف کردند. 

 

باستان‌شناسان داخل چاه صدها سند دولتی را از حداقل ۱۷۰۰ سال پیش پیدا کردند. این نوع اسناد رسمی به دلیل موادی که روی آن‌ها نوشته شدند و شکل نازک و نی‌مانند آن‌ها به «نوارهای بامبو» معروف هستند. 

 

شین‌هوآ نیوز، خبرگزاری دولتی گزارش داد: «این نوارها که معمولاً از جنس چوب یا بامبو بودند، قبل از اختراع و رایج شدن کاغذ، به عنوان وسیله اولیه برای نوشتن میان مردم چین باستان عمل می‌کردند.» 

 

اسناد باستانی در چین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

به گفته‌ی باستان‌شناسان، نوارهای بامبوئی که در چانگشا یافت شدند دارای علائم رسمی بودند که نشان می‌داد بخشی از آرشیو رسمی دولت در دوران سلسله‌های چین و هان بودند. به گفته‌ی بریتانیکا، سلسله چین سال ۲۲۱ قبل از میلاد آغاز شد و پس از آن، سلسله هان به قدرت رسید که سال ۲۲۰ پس از میلاد به پایان رسید. 

 

مجموعه مشابهی از نوارهای بامبو ۱۷۰۰ ساله نیز اخیراً در یک جفت چاه متروکه در یکی دیگر از شهرهای باستانی چین پیدا شدند. این نوارها شامل سوابق مالیات، ثبت‌نام خانوار و سایر اطلاعات اقتصادی یا اداری می‌شدند. 

 

حفاری‌ها در سایت چانگشا از ژوئن ۲۰۲۲ همچنان ادامه دارند. باستان‌شناسان ویرانه‌های یک ساختمان رسمی یا به سبک اشرافی، ویرانه‌های یک تاسیسات آبی در مقیاس بزرگ و آثاری مانند سفال و اشیاء برنزی را یافته‌اند. 

 

چانگشا (Changsha) شهری در استان هونان و در حدود ۵۵۰ مایلی جنوب غربی شانگهای است.

 

اسناد باستانی در چین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------