برای یک سفر خارجی چه اقداماتی انجام دهیم



برای یک سفر خارجی چه اقداماتی انجام دهیم

 

سفرهای خارجی تفاوت‌های زیادی با سفرهای داخلی دارند و نکات متعددی وجود دارد که برای این سفرها باید رعایت شود. از مهم‌ترین این نکات وضعیت گذرنامه‌ی شما و دریافت ویزای کشور مقصد است. در یک سفر بین‌المللی، چه به قصد تجارت باشد و چه مهاجرت و گردشگری، باید اقدمات لازم انجام گیرد تا مسافران در طول سفر دچار چالش نشوند و تجربه‌‌ای به یادمادنی برایشان باقی بماند. در این نوشته به شما مهم‌ترین نکات برای یک سفر خارجی را توضیح خواهیم داد تا با به انجام رساندن این اقدامات، سفری مطمئن و با خیال راحت به مقصد موردنظرتان داشته باشید.

 

بررسی اعتبار گذرنامه‌

یکی از نکات اساسی در هر سفر خارجی، به همراه داشتن پاسپورت یا گذرنامه‌ی معتبر است. حتی اگر بخواهید به اندازه‌ی چند متر از مرز خارج شوید هم به گذرنامه نیاز دارید! مسافران برای سفر به برخی از کشورها نیاز به ویزا ندارند و تنها همراه داشتن یک گذرنامه‌ی معتبر کافیست. بنابراین بسیار مهم است که در صورتی نداشتن گذرنامه، حتما پیش از سفر خارجی خود، نسبت به دریافت آن اقدام کنید. همچنین در صورتی که اعتبار گذرنامه یا همان پاسپورت شما رو به اتمام است، اعتبار آن را تمدید کنید؛ زیرا در هر سفر خارجی به گذرنامه‌ای احتیاج دارید که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. توجه کنید مراحل آماده شدن گذرنامه برای افرادی که تاکنون گذرنامه نداشته‌اند 4 تا 6 هفته زمان خواهد برد، به همین دلیل حتما زودتر برای دریافت گذرنامه‌ی خود اقدام کنید.

 

گذرنامه‌

 

بررسی شرایط دریافت ویزا برای کشور مقصد

دریافت ویزا از دیگر نکات مهمی است که پیش از سفر خود، باید به بررسی شرایط و اقدامات لازم برای اخذ آن بپردازید. شرایط اخذ ویزا تا حد زیادی به کشور مقصد بستگی دارد. مسافران ایرانی برای سفر به برخی کشورها مانند ترکیه و مالزی نیازی به دریافت ویزا ندارند. برخی دیگر از کشورها مانند اندونزی و آذربایجان، ویزا را در فرودگاه مقصد برای مسافران خود صادر می‌کنند. برخی دیگر از کشورها ویزای الکترونیکی برای مسافران صادر می‌کنند. لازم به ذکر است که برای دریافت ویزای شینگن باید حداقل 30 روز پیش از سفر خود اقدام کنید. با توجه به این نکات بسیار مهم است که با توجه به کشور مقصدتان، شرایط دریافت ویزا را بررسی کنید و اقدام به دریافت آن نمایید.

 

تهیه‌ی بلیط و آماده‌سازی مدارک موردنیاز

پیش از سفر خارجی حتما باید مدارک خود را آماده کرده و به زبان کشور مقصد ترجمه کنید. توجه داشته باشید که پیش از ترجمه‌ی مدارک، حتما زبان کشور مقصد را بررسی کنید. همچنین برای اطمینان بیشتر بهتر است از مدارک خود کپی تهیه کرده و آن را در جای دیگری نگه‌داری کنید. همچنین می‌توانید مدارک خود را اسکن کنید و فایل آن را در تلفن همراه خود نگه دارید. این مساله خصوصاً زمانی اهمیت پیدا می‌کند که مدارک خود را در طول سفر گم کنید، در این صورت با ارائه‌ی کپی مدارک به راحتی می‌توانید برگه‌ی تردد دریافت کرده و به ادامه‌ی سفر خود بپردازید.

 

خرید بلیط هواپیما خارجی نیز از دیگر مسائل مهم پیش از سفر است. بسیاری از کشورها، برای مثال کشورهای حوزه‌ی شینگن، بدون وجود رزرو قطعی بلیط رفت و برگشت، ویزا صادر نمی‌کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که بلیط رفت و برگشت برای مقصد موردنظر خود را پیش از درخواست برای ویزا، تهیه کنید. در صورتی‌که ویزای شما ریجکت شد، می‌توانید ۵ روز پیش از موعد پرواز با در دست داشتن رسید ریجکت کنسولگری به ایرلاین مربوطه مراجعه کنید و تمام و یا بخش عمده‌ای از هزینه‌ی بليط هواپيما خود را پس بگیرید.

 

تهیه‌ی ارز و پرداخت عوارض خروج از کشور

یکی از کارهای ضروری که باید پیش از پرواز انجام دهید، پرداخت عوارض خروج از کشور است. بهتر است عوارض خروج از کشور را تا نهایتاً 48 ساعت قبل از پرواز پرداخت کنید، اما در صورتی‌که موفق به این کار نشدید و یا فراموش کردید، میتوانید در فرودگاه‌ها و با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز نیز این کار را انجام دهید. هزینه‌ی عوارض خروج از کشور برای سفر اول کمتر از سفرهای بعدی خواهد بود.

 

از دیگر اقدامات مهم پیش از یک سفر خارجی، دریافت پول رایج کشور مقصد است. درباره‌ی ارز کشور مقصد سفر خود تحقیق کنید و با مراجعه به بانک، با کارمزد کمتر، ارز کشور مقصد را دریافت کنید. همچنین می‌توانید پیش از سفر، پول مورد نیاز خود را به دلار و یورو تبدیل کرده و بعد از رسیدن به مقصد، آن را به ارز کشور مقصد تبدیل کنید؛ اما در صورتی‌که از این روش استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که حتما مقدار کمی از ارز آن کشور را برای هزینه‌ی تاکسی در بدو ورود یا خرید سیمکارت همراه داشته ‌باشید.

 

بررسی میزان بار مجاز و بستن چمدان

از آن‌جایی که ایرلاین‌های مختلف و همچنین کلاس‌های پروازی متفاوت، اجازه‌ی حمل میزان بار مجاز متفاوتی را به مسافران می‌دهند، بسیار مهم است که میزان بار قابل حمل مجاز مربوط به پرواز خود را بررسی کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافی برای بار خود نشوید. برای بستن چمدان سفر خود نیز به این نکته که وزن بار شما نباید از مقدار مشخصی فراتر برود، توجه کنید و سعی کنید از حمل وسایل اضافی و غیرضروری خودداری کنید. در بستن چمدان توجه به نکاتی مانند آب‌وهوای کشور مقصد و به همراه داشتن البسه‌ی مناسب نیز حائز اهمیت است.

 

کلام آخر

سفرهای خارجی، تجربه‌ی خوبی برای آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف هستند. رفتن به این سفرها همان‌طور که می‌تواند بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد، گاهی چالش‌هایی نیز به همراه دارد، به همین دلیل بسیار مهم است که پیش از سفر با اقدامات لازم برای یک سفر بین‌المللی آشنا شویم تا بتوانیم سفری راحت و بی‌دغدغه داشته باشیم. در این نوشته ما به مهم‌ترین نکاتی اشاره کردیم که رعایت آن‌ها در یک سفر خارجی ضروری‌ست. به جز این موارد ممکن است نکات دیگری نیز وجود داشته باشد که با توجه به کشور مقصد و یا نوع سفر شما متغیر باشد و به همین دلیل بسیار مهم است که پیش از سفر خود به بررسی قوانین و اقدامات لازم برای سفرتان بپردازید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024