انواع مدل‌های گاوصندوق های اداری و شرکتی



یکی از انواع گاوصندوق‌های موجود در بازار، گاوصندوق اداری و شرکتی است. باتوجه به اهمیت بیش‌از اندازه مدارک، اسناد و... در ادارات و شرکت‌ها، گاوصندوق‌های اداری با ایمنی بالاتری نسبت گاوصندوق خانگی عرضه می‌شوند. دلیل این تفاوت امنیت‌ها، به نحوه ساخت و طراحی متفاوت گاوصندوق‌های اداری برمی‌گردد. به‌عنوان مثال می‌توان به ضدسرقت و نسوز بودن گاوصندوق‌های اداری اشاره کرد که از لحاظ ظاهری نیز متفاوت از سایر گاوصندوق‌ها هستند.

 

ابعاد گاوصندوق‌های شرکتی، نوع سیستم قفل و میزان مقاومت، ازجمله عوامل موثر بر روی قیمت یک گاوصندوق محسوب می‌شوند. با این‌حال حتی در میان انواع گاوصندوق­های اداری و شرکتی نیز تفاوت‌هایی وجود دارد، که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اگر قصد خرید یک گاوصندوق برای شرکت و اداره خود را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

 

انواع مدل‌های گاوصندوق های اداری و شرکتی

 

گاوصندوق‌های اداری نسوز

باتوجه به اینکه یکی از آسیب‌هایی که گاوصندوق‌ اداری را تهدید می‌کند، آتش‌سوزی است؛ گاوصندوق‌های نسوز مانع از ایجاد آسیب در چنین شرایطی می‌شوند. از آنجایی‌که احتمال آتش‌سوزی 30 درصد بیشتر از احتمال سرقت اسناد است؛ اگر از گاوصندوق شرکتی نسوز استفاده نکنید، تمامی مدارک، پول‌های نقد و محتویات گاوصندوق در آتش‌سوزی به‌سرعت آسیب می‌بینند. علت این موضوع بالا رفتن دمای گاوصندوق‌های معمولی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

 

گاوصندوق‌های معمولی خیلی سریع داغ می‌شوند و بدنه آن‌ها آسیب می‌بیند، پس از آن نیز قفل آسیب دیده و تمامی محتويات می‌سوزند. از این‌رو افرادی که آشنایی کلی با گاوصندوق‌ها داشته باشند، استفاده از گاوصندوق­های شرکتی نسوز را در شرکت و محل‌کار ترجیح می‌دهند‌؛ چراکه امنیت اسناد، پول‌های نقد، مدارک و... آن‌ها که ممکن است در آتش‌سوزی از بین بروند، حفظ می‌شود. مقاومت گاوصندوق نسوز در برابر آتش و حرارت بدیهی است، اما باتوجه به نوع آلیاژ و مواد استفاده شده در آن نیز میزان مقاومت و مدت‌زمان آن متفاوت خواهد بود.

 

یک گاوصندوق شرکتی نسوز باکیفیت و مقاوم، می‌تواند همچون بانک از اموال، مدارک و اسناد شما محافظت کند. اگر قصد نگه‌داری پول نقد، طلا و جواهر، فلش، مدارک الکترونیکی و مغناطیسی، چک و... را دارید، گاوصندوق‌های اداری نسوز سدید، بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

 

گاوصندوق دیجیتالی اداری

گاوصندوق‌های دیجیتالی، به گاوصندوق‌هایی مجهز به قفل دیجیتالی گفته می‌شود. این نوع گاوصندوق‌ها نسبت به سایر مدل‌های دیگر امنیت بیشتری دارند و هک نخواهند شد. حفظ امنیت کامل اموال، مدارک، اسناد و دیگر دارایی‌های ارزشمند از سارقان کار بسیار دشواری است. به‌همین علت اکثر افراد به‌دنبال یک گاوصندوق‌ اداری با امنیت بسیار بالا هستند. با این‌حال باید توجه داشت که بنابر نوع کاربرد و هدف، گاوصندوق دیجیتالی موردنیاز هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

 

برای تشخیص گاوصندوق دیجیتالی مناسب خود، باید از مشخصات و کاربرد هرنوع از این گاوصندوق‌ها اطلاع داشته باشید. گاوصندوق‌های دیجیتالی دارای تنوع بسیاری هستند؛ بنابراین ممکن است افراد هنگام خرید دچار سردرگمی شوند. سیستم‌های رمز دیجیتال نیز در انواع مختلف گاوصندوق اثر انگشتی، گاوصندوق صفحه کلیدی، گاوصندوق‌ با قابلیت اسکن عنبیه چشم و گاوصندوق با سیستم قبل ترکیبی وجود دارند. در ادامه این مطلب به بررسی مزیت‌های گاوصندوق‌های دیجیتالی می‌پردازیم.

 

مزیت­ های گاوصندوق دیجیتال

یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای شماهم پیش بیاید، تفاوت گاوصندوق‌ دیجیتالی با گاوصندوق‌های معمولی است. به‌طورکلی گاوصندوق‌های اداری در دو نوع مکانیکی و دیجیتالی وجود دارند، اما نوع دیجیتالی از امنیت و ضریب ایمنی بالاتری نسبت به سایر موارد برخوردار است. همچنین قابلیت بروزرسانی قفل در سیستم قفل گاوصندوق‌های دیجیتالی وجود دارد؛ بنابراین برای حفظ دارایی‌های ارزشمند و گران‌بها مناسب است.

 

درواقع قفل این نوع گاوصندوق اداری‌ همراه با پیشرفت تکنولوژی سیستم‌های دیجیتالی ارتقاء می‌یابد، و درنتیجه قفل آن نیز قابلیت ارتقاء خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گاوصندوق‌های دیجیتالی کاربری آسان و ساده آن است. چنین ویژگی موجب شده تا به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین مدل‌های گاوصندوق تبدیل شود. نحوه استفاده و بازکردن قفل این مدل‌ها بسته به نوع آن از طریق صفحه کلید، اثرانگشت و... خواهد بود. تغییر رمز در مدل‌های دیجیتالی نیز بسیار ساده‌تر از مدل‌های مکانیکی است.

 

باتوجه به اینکه گاوصندوق‌های دیجیتالی، نسل جدید گاوصندوق‌ها با حساب می‌آیند‌؛ برخلاف گاوصندوق‌های مکانیکی که هر 6 ماه نیاز‌ به سرویس دارند، هیچ‌گونه نیازی به تعمیر و روغن‌کاری نخواهند داشت. به‌همین علت نیاز به صرف هزینه‌ای برای تعمیر، نگهداری و سرویس در گاوصندوق‌های دیجیتالی وجود ندارد. یک مزیت مهم دیگر گاوصندوق‌های دیجیتالی امکان تعریف چندین رمز مختلف است(گاوصندوق چندکاربره). در‌واقع فرایند کار به این صورت است که مدیر اداره یا شرکت می‌تواند، برای هر کارمند به‌صورت مجزا یک رمز تعریف کند و درصورت نیاز دسترسی افراد مختلف را برای مدت‌ زمانی لغو یا حذف کند.

 

در گاوصندوق‌ اداری دیجیتالی، اگر رمز خود را فراموش کنید، برخلاف گاوصندوق‌های مکانیکی نیازی به شکستن قفل نخواهید داشت. کافیست با نمایندگی تماس بگیرید و به‌صورت محرمانه از طریق کد مستر، شرکت تولید‌کننده، قفل را برای شما بازگشایی می‌کند.

 

گاوصندوق اثرانگشتی

گاوصندوق‌های اثر انگشتی، نوع خاصی از گاوصندوق‌های دیجیتالی محسوب می‌شوند. این نوع گاوصندوق‌ها در سال‌های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرد‌ه‌اند و جایگاه خوبی در بازار فروش دارند. این مدل دارای سنسورهای پیشرفته‌ای است که اجازه دسترسی به هر فردی را نمی‌دهد، تنها فردی که اثر انگشت او در سیستم گاوصندوق‌ ثبت شده باشد، اجازه دسترسی خواهد داشت. باتوجه به اینکه نمونه‌های تقلبی این گاوصندوق‌ها نیز در بازار وجود دارد، بهتر است برخی نکات را هنگام انتخاب یک گاوصندوق‌ دیجیتالی اثرانگشتی بدانید.

 

برند گاوصندوق، مهم‌ترین موردی است که باید به آن توجه کنید. از آن‌جایی که امروزه برندهای بسیاری در بازار وجود دارند، باید معایب و مزایای هر برند را‌ بررسی کنید و باتوجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. همچنین باتوجه به اینکه حساسیت سیستم‌های دیجیتالی بسیار زیاد است، باید به خدمات پس از فروش و پشتیبانی برند توجه کنید. یکی از مشکلاتی که ممکن است رخ دهد، ایجاد اختلال در سیستم‌های داخلی قفل گاوصندوق‌ دیجیتال است؛ در چنین مواردی اگر پشتیبانی لازم انجام نشود محصول خریداری شده به‌درستی عمل نخواهد کرد.

 

گاوصندوق دوطبقه

گاوصندوق دوطبقه

 

بسیاری از افراد هنگام خرید گاوصندوق اداری به فضای داخلی آن توجهی نمی‌کنند. باتوجه به اینکه اسناد و دارایی‌های ارزشمندی در گاوصندوق‌ها قرار می‌گیرد، توجه به فضای داخلی آن بسیار مهم است. گاوصندوق‌های طبقاتی یکی از بهترین فضاهای داخلی را دارند. این گاوصندوق‌های اداری برای نگهداری تعداد زیاد اسناد و مدارک و جداسازی آن‌ها کاربرد دارند. این امکان وجود دارد تا باتوجه به اهمیت اسناد، مدارک، چک‌ها و... آن‌ها را در طبقات و قسمت‌های مختلفی قرار دهید. این فاکتور متمایز‌کننده موجب شده تا گاوصندوق‌های دوطبقه به یکی از پرفروش‌ترین انواع گاوصندوق‌ شرکتی تبدیل شوند.

 

گاوصندوق مجهز به سیستم خواب یا تاخیر

معمولا اکثر افراد هنگام خرید گاوصندوق‌های اداری صرفا به ویژگی نسوز بودن و فضای داخلی آن توجه می‌کنند. این ویژگی ها برای گاوصندوق، بسیار حائز اهمیت هستند، اما امکانات امنیتی دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند. نحوه عملکرد سیستم خواب یا تاخیر به‌گونه‌ای است که با یک کد از پیش تعیین شده فعال می‌شود.

 

زمانی که سیستم خواب یا تاخیر فعال شود، سیستم قفل و رمز گاوصندوق برای زمان مشخصی غیرفعال خواهد شد. در چنین شرایطی حتی‌ اگر رمز درست را وارد کنید به دلیل فعال بودن سیستم تاخیر، قفل باز نخواهد شد. چنین سیستمی در گاوصندوق‌ اداری امنیت بسیاری را‌ ایجاد می‌کند. باتوجه به اینکه در ادارات و شرکت‌ها رمز گاوصندوق‌ها معمولا در اختیار چند نفر است، مدیر می‌تواند در صورت لزوم دسترسی سایر افراد را قطع کند. البته فردی که فعالسازی سیستم تاخیر را انجام می‌دهد، می‌تواند آن را نیز غیرفعال کند.

 

کمد بایگانی اداری یا بانکی

در ادارات، کمدهای نگهداری زونکن‌ها، اسناد و مدارک بسیار مهم، با نام کمد بایگانی اداری شناخته می‌شوند. باتوجه به اینکه اسناد مهم اداری و بانکی، برای بایگانی، در این کمدها آرشیو می‌شوند، برای امنیت آن‌ها قفل های دیجیتالی و لولا از داخل طراحی شده است. باتوجه به محیط اداره و شرکت می‌توان از انواع کمد فایل‌های بایگانی استفاده کرد.

 

کمد بایگانی اداری یا بانکی

 

از آن‌جایی‌که مدارک و اسناد مهمی در کمدهای بایگانی نگهداری می‌شود، امنیت آن‌ها مسئله بسیار مهمی خواهد بود. برای حفظ ایمنی باید از یک کمد بایگانی مناسب و خوب استفاده کنید که دارای قفل باشد، و دسترسی سایر افراد به مدارک محدود شود. پس از امنیت، میزان مقاومت کمد بایگانی در برابر ضربه و رطوبت مسئله بسیار مهمی است، که باید موردتوجه قرار دهید.

 

خرید گاوصندوق

 

فایل اداری فلزی

سازماندهی اسناد و مدارک در اداره و شرکت، منجربه تمرکز برای انجام درست کارها می‌شود. به‌همین علت استفاده از فایل اداری فلزی می‌تواند به مرتب‌سازی مدارک مهم و ضروری کمک کند. فایل‌های کشویی فلزی یک کشوی مناسب برای نگهداری مدارک مهم هستند و می‌توان مدارک را به‌صورت طبقه‌بندی شده نگهداری کرد.

 

شاید فکر کنید که با الکترونیکی شدن همه خدمات، دیگر نیازی به فایل‌های کاغذی نباشد؛ اما ممکن است برخی اطلاعات ذخیره شده توسط یک حمله ویروسی از بین بروند. به‌همین دلیل نیاز به یک نظم‌‌دهنده ساده مانند فایل کشویی فلزی داریم تا اطلاعات را در آن ذخیره کنیم.

 

ویژگی­های یک گاوصندوق اداری خوب

برای خرید یکی از انواع گاوصندوق‌ اداری باید براساس برخی معیارها اقدام به انتخاب کرد. اولین و مهم‌ترین ویژگی یک گاوصندوق‌ خوب داشتن امنیت است؛ بنابراین باید به‌سراغ گاوصندوق‌هایی بروید که امنیت‌ آن‌ها از هر لحاظی تامین می‌شود. همراه با حفظ امنیت یک گاوصندوق‌ خوب باید دسترسی ساده و کاربرپسندی نیز داشته باشد. مجهز بودن به سیستم‌های امنیتی همچون سیستم تاخیر یا سیستم خواب نیز جز مزایای یک محصول خوب به‌حساب می‌آید.

 

مقاومت جنس بدنه گاوصندوق شرکتی‌ دربرابر ضربه، حرارت و... نیز مورد مهمی دیگری است، که باید به آن توجه کنید. برند تولیدکننده محصول نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد؛ چراکه محصولات متنوعی با برندهای مختلف در بازار عرضه می‌شوند و شما باید بهترین برندها را همراه با بهترین خدمات پس‌از فروش انتخاب کنید.

 

خرید گاوصندوق اداری از سدید

همانطور که می­دانید یکی از مهم­ترین و اساسی­ترین دلایل برای خرید کمد، فایل یا گاوصندوق اداری، ایجاد نظم، سازماندهی و حفظ امنیت همه اسناد، چک، پول­های نقد و اوراق مرتبط با است. این اسناد از قراردادهای همکاران، مدارک شناسایی و اسناد مالی تا قراردادهای همکاری شرکت که منبع اصلی درآمد آن است را شامل می‌شود. علت اهمیت بالای نگهداری از این اسناد این است که در صورت مفقودی، سرقت یا وارد شدن هر نوع خدشه به اسناد شرکت، خسارتی بزرگ و غیرقابل جبرانی به شرکت وارد می‌شود.

 

با دوراندیشی و خرید یک فایل و گاوصندوق اداری مطمئن و باکیفیت، از تمام اتفاقات و خطرات گفته شده می‌توانید جلوگیری کنید. برند تولیدی سدید در گاوصندوق‌ها و فایل‌های اداری، شرایطی مانند قفل‌های کاربر، مدیر و همچنین امکان بررسی و تردد یک قفل خاص را فراهم می­کند. علاوه بر آن با استفاده از فولاد در تولید این فایل‌های بایگانی و گاوصندوق­ها، وزن قابل تحمل آن‌ها را به شدت افزایش داده است.

 

جمع ­بندی

به انواع مختلف گاوصندوق‌های اداری و شرکتی پرداختیم و با برخی از آن‌ها آشنا شدیم. بنابر نوع کاربرد، هدف و نیاز خود می‌توانید از انواع گاوصندوق‌ اداری همچون گاوصندوق‌های نسوز، دیجیتالی، اثرانگشتی، طبقاتی یا کمدهای بایگانی و فایل‌های کشویی فلزی استفاده کنید. همان‌طور که اشاره شد، هرکدام از این گاوصندوق‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند.

 

باتوجه به اینکه احتمال آسیب توسط آتش‌سوزی از سرقت اسناد بیش‌تر است، باید به داشتن این ویژگی بسیار توجه کرد. همچنین گاوصندوق‌های هوشمند، از امنیت بسیار بالایی برخوردارند؛ بنابراین احتمال نفوذ و دسترسی یه اطلاعات کاهش می‌یابد. گاوصندوق‌های طبقاتی نیز به جداسازی و سازماندهی اسناد بر اساس معیارهای مختلف کمک می‌کنند.

 

کمد بایگانی و فایل‌های کشویی فلزی نیز در نظم‌دهی و مرتب‌سازی اطلاعات کاغذی مفید خواهند بود. برای انتخاب یک گاوصندوق‌ اداری منطبق با خواسته‌های خود باید به ویژگی‌های همچون امنیت، مقاومت، جنس، برند تولیدکننده و... توجه داشته باشید. اگر قصد خرید یک گاوصندوق‌ مطمئن و با خدمات پس‌از فروش مناسب را دارید می‌توانید از برند سدید (Sadidsafe.com) خرید کنید. این برند محصولات امن و مناسبی را تولید می‌کند و با خرید گاوصندوق‌های سدید می‌توانید نسبت به نگهداری فایل‌های خود مطمئن باشید.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024