بلیط هواپیما کدام ایرلاین را برای مسیر تهران مشهد بخریم؟



خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما

 

مشهد مرکز استان خراسان رضوی و پایتخت مذهبی ایران است. همه ساله گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر می‌کنند. البته راه‌های زیادی برای سفر به این شهر وجود دارد که هواپیما بهترین و سریع‌ترین آن‌ها است. ایرلاین‌های زیادی هم در این مسیر فعالیت می‌کنند. به همین دلیل بهتر است در هنگام خرید بلیط هواپیما هوشمندانه عمل کنید تا بتوانید بهترین بلیط را خریداری کنید. گاهی عده‌ای از گردشگران به دلیل عدم شناخت کافی از شرکت‌های هواپیمایی از خرید بلیط منصرف می‌شوند و راه‌های دیگری را برای سفر به مشهد انتخاب می‌کنند. در این مقاله به معرفی ایرلاین‌های مختلف در مسیر تهران مشهد می‌پردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم. 

 

شرکت‌های هواپیمایی مسیر تهران مشهد

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی زیادی در مسیر تهران مشهد فعال هستند. در ادامه به بررسی این شرکت‌ها می‌پردازیم:

• شرکت هواپیمایی وارش 

شرکت هواپیمایی وارش یکی از شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل هوایی در ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است. این شرکت در ابتدا با محوریت استان مازندران کار خود را آغاز کرد. اما پس از گذشت مدتی سطح کیفی آن ارتقا پیدا کرد و توانست گامی عظیم در صنعت هوایی کشور بردارد. به گونه‌ای که امروزه در بسیاری از خطوط هوایی فعالیت می‌کند. شرکت وارش از  هواپیما بوپینگ ۷۳۷ یا ۷۳۵ کلاس اکونومی در مسیر تهران مشهد استفاده می‌کند. میزان بار مجاز در این سفر معادل ۲۰ کیلوگرم است. 

 

• شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت ماهان یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی ایران است که همواره تلاش کرده خدمات مطلوبی ارائه دهد. همین موضوع سبب شده است تا در سطح استانداردهای بین‌المللی جایگاه خوبی داشته باشد. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ آغاز کرده است. اولین فعالیت این شرکت با پروازهای تهران کرمان و بلعکس آغاز شد و بعدها مسیرهای بیشتری را پوشش داد. هواپیمایی ماهان امکانات و خدمات بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال صندلی‌های راحت، سیستم‌های صوتی باکیفیت در طول پرواز، پذیرایی مناسب و پرسنل آموزش دیده از امکانات این هواپیما است. این امکانات سبب شده است تا بلیط هواپیما ماهان در یک روز و شرایط یکسان نسبت به دیگر بلیط‌ها گران‌تر باشد.

 

ماهان درواقع یکی از معروف ترین ایرلاین ها در ارائه بلیط هواپیما مشهد بوده که خدمات بسیار خوبی به مسافر خود ارائه می‌دهد. به همین دلیل در لیست بهترین هواپیمایی تهران مشهد جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. ماهان در مسیر تهران به مشهد از هواپیما ایرباس ای۳۲۰ استفاده می‌کند. این پروازها به صورت بیزینس و اکونومی هستند و میزان بار مجاز آن‌ها به ترتیب ۲۵ و ۲۰ کیلوگرم است. 

 

شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان

 

• شرکت هواپیمایی سپهران 

یکی از شرکت‌های هواپیمایی که در مسیر هوایی تهران مشهد فعال است، شرکت سپهران است. سپهران در سال ۱۳۹۰ به ثبت رسیده است و در مسیرهای متعددی مشغول است.

 

ایرلاین سپهران در مدت فعالیت خود توانسته رضایت بسیاری از مسافران را جذب کند. سپهران در تلاش است که با فراهم کردن امکانات مناسب مسافران بتوانند تجربه سفری ایمن و راحت داشته باشند. در حال حاضر سپهران در دو شهر مشهد و تهران دفتر دارد. سپهران در مسیر تهران مشهد از هواپیما بوئینگ ۷۳۷ استفاده می‌کند. پروازهای سپهران از تهران به مشهد نیز اکونومی (Y) است به همین دلیل میزان بار مجاز ۲۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است. 

 

• شرکت هواپیمایی ایران ایر یا هما 

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران، شرکت ایران ایر یا هما است که در مسیر تهران مشهد نیز فعالیت می‌کند. این شرکت در طول سال‌های مختلف توانسته در سطح بالای شرکت‌های هوایی ایران باشد. پروازهای هما امکانات متعددی نظیر سرویس‌های غذا و پذیرایی توسط کترینگ اختصاصی، کیف هدیه سفر، سرو غذا در ظروف چینی، صندلی‌های راحت و پرسنل حرفه‌ای دارد. این شرکت در سال ۱۳۴۰ تاسیس شده است و اولین خدمات مسافرت هوایی خود را نیز در مسیر تهران مشهد انجام داد. می توانید خرید بلیط هواپیما تهران مشهد شرکت هما را در دو کلاس بیزینس و اکونومی انجام دهید. میزان بار مجاز این پروازها نیز به ترتیب ۲۵ و ۲۰ کیلوگرم است. 

 

• شرکت هواپیمایی آسمان 

شرکت آسمان یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه حمل و نقل هوایی در ایران است. این شرکت از ادغام چهار شرکت هوایی ایرتاکسی، ایر سرویس، پارس ایر و هور آسمان تشکیل شده است. هواپیمایی آسمان شبکه پروازی وسیعی دارد و در اغلب مسیرهای هوایی تردد می‌کند. آسمان از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد. ناوگان این شرکت شامل هواپیماهای ایرباس، بوئینگ، ای تی آر و فوکر است. این شرکت در مسیر تهران مشهد از هواپیما بوئینگ ۷۳۷ و کلاس بیزینس (D) استفاده می‌کند. به همین دلیل قیمت آن بیشتر از سایر پروازها است. مسافران می‌توانند ۲۵ کیلوگرم بار با خود همراه داشته باشند. البته آسمان در همین مسیر پروازهای اکونومی با قیمت مناسب‌تر ارائه می‌دهد.

 

شرکت هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان

 

• شرکت هواپیمایی زاگرس 

هواپیمایی زاگرس در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در ابتدا از دو فروند هواپیمای توپولوف استفاده کرد و بعدها هواپیماهای دیگری همچون بویینگ و ایرباس را نیز به ناوگان خود اضافه کرد. اولین پرواز بین‌المللی این شرکت نیز در سال ۱۳۸۷ از تهران به دمشق انجام شد. شرکت هواپیمایی زاگرس از هواپیما بوئینگ مدل مک دانل X۸-MD و بوئینگ ۵۰۰-۷۳۷ استفاده می‌کند. تمامی این پروازها کلاس اکونومی (K) هستند و میزان بار مجاز برای هر نفر نیز به ترتیب هواپیماها ۱۵ و ۲۰ کیلوگرم است. 

 

• شرکت هواپیمایی آتا 

شرکت هواپیمایی آتا از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد. دفتر این شرکت در تبریز واقع شده و تهران و مشهد از شهرهای کانونی این شرکت هستند. آتا هواپیماهای زیادی دارد و خدمات خوبی به مسافران خود ارائه می‌دهد. بلیط هواپیما تهران مشهد و بلیط هواپیما مشهد به تهران اکثرا در کلاس پروازی اکونومی و میزان بار مجاز برای هر مسافر ۲۰ کیلوگرم است. 

 

قیمت بلیط هواپیما مسیر تهران مشهد

قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال طول مسیر، روز رزرو بلیط هواپیما، ساعت پرواز، فصل مناسب سفر به مقصد، مناسبت‌ها یا تعطیلی‌های خاص و دیگر موارد می‌تواند برروی قیمت بلیط اثرگذار باشد. فاصله هوایی تهران مشهد ۷۴۱ کیلومتر است و مدت زمان پرواز نیز ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. پروازهای تهران مشهد در تمامی روزهای سال از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به مقصد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد صورت می‌گیرد.  یکی از مهمترین موضوعات در قیمت بلیط هواپیما، نوع ایرلاین، خدمات و امکانات هواپیما است.

 

برخی از ایرلاین‌ها سابقه بیشتری دارند و مسیرهای بیشتری را پوشش می‌دهند. همچنین هواپیماهای این ایرلاین‌ها نیز پیشرفته‌تر، جدیدتر و امن‌تر هستند. به همین دلیل این ایرلاین‌ها بلیط‌های گران‌تری عرضه می‌کنند. همچنین خدمات و امکانات هواپیما نیز موضوع مهمی در تعیین قیمت بلیط هواپیما است. به عنوان مثال پروازهایی همچون ماهان، تابان، کیش ایر و آسمان به دلیل امکانات خوبی که دارند، گران‌تر از  دیگر پروازها هستند. پروازهای وارش، سپهران، ایران ایرتور، قشم ایر و آتا نیز بلیط‌های اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای دارند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024