6 دسر پرطرفدار برای شب یلدا



معرفی دسر های شب یلدایی

 

شب یلدا یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان است که خانواده‌ها دور هم جمع می‌شود تا از یک دقیقه طولانی‌تر بودنش، نهایت استفاده را ببرند . معمولا در این شب انواع دسر، شیرینی و غذاهای مخصوص تهیه می‌کنند ‌و میزهای زیبا با رنگ‌های متنوع و جذاب و ترکیبی از غذاهای خوشمزه می‌چینند . در این مطلب می‌خواهیم به معرفی چند دسر ساده و فوری مخصوص شب یلدا بپردازیم که می‌توانید آنها را با کمترین هزینه و مواد اولیه تهیه کنید.

 

6 دسر جذاب و ساده برای شب یلدا

برای درست کردن دسرهای یلدایی معمولا از میوه‌هایی استفاده می‌شود که مخصوص پاییز هستند . برای مثال بیشتر آنها را با انار، هندوانه، خرمالو و... درست می‌کنند . با این وجود می‌توان از ترکیبات متنوعی برای این کار بهره گرفت . از جمله پرطرفدارترین دسرهای در شب یلدا می‌توانیم به «دسر مگنولیا»، «ژله انار ویترینی»، «ژله در پوست هندوانه»، «دسر برفی»، «مسقطی انار» و «شکلات هندوانه» اشاره کنیم که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

 

دسر مگنولیا

مگنولیا یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین پودینگ‌های جهان است . برای درست کردن این دسر مجلسی و ساده باید شیر، تخم‌مرغ، نشاسته ذرت، آرد، شکر و وانیل را در قابلمه مخلوط کنید و سپس به آن خامه اضافه کنید . برای تنوع در طعم آن می‌توان پودر نسکافه یا شکلات را به آن اضافه کرد . این مواد و بیسکوییت پتی‌بور و میوه دلخواهتان را به صورت لایه‌لایه در ظرفی بچینید و درنهایت با بیسکوییت پودرشده، خامه یا میوه تزئین کنید . بهتر است دسر را قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم برود.

 

ژله انار ویترینی

طرز تهیه ژله انار سه لایه‌ای است؛ لایه اول با انار و ژله آلوئه‌ورا، لایه میانی با خامه و ژله آلوئه‌ورا و لایه زیری نیز با ترکیب ژله انار و خامه تهیه می‌شود . ترکیب خامه با ژله انار طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد و در عین‌حال ظاهر زیبایی در آن ایجاد می‌کند . پس از درست کردن هر لایه، آن را درون یخچال قرار دهید تا به‌طور کامل ببندد؛ سپس لایه بعدی را آماده کنید و به آرامی روی آن بریزید . کسانی که به خامه علاقه ندارند، می‌توانند به جای لایه خامه‌ای، از طرز تهیه ژله انار با بستنی استفاده کنند.

 

ژله در پوست هندوانه

دسر ژله در پوست هندوانه نیز ساده و خوشمزه و انتخابی مناسب برای شب یلداست . برای تهیه این دسر، نیاز به هندوانه با پوست، ژله هندوانه، آب گرم و آب سرد دارید . در شروع کار باید هندوانه را خالی کنید و پوست آن را با ژله‌ پر کنید . سپس آن را درون یخچال قرار دهید و پس از چند ساعت، برش بزنید . می‌توانید از تزئینات مختلفی مانند شکلات چیپسی یا کنجد سیاه برای زیباتر شدن آن استفاده کنید و درنهایت دسری ساده و ارزان قیمت را بر سر میز یلدایی خود قرار دهید.

 

ژله هندوانه ای

 

دسر برفی

دسر برفی نوعی دسر زمستانی ترکیه‌ای است که طعم بسیار جذابی دارد و با استفاده از پودر نارگیل تهیه می‌شود. ‌برای تهیه این دسر، باید آرد و نشاسته ذرت را با کره تفت دهید و سپس شیر و شکر را به آن اضافه کنید . پس از آن پودر خامه قنادی را در شیر حل و اضافه کنید . سپس ظرفی را انتخاب کنید، لایه‌ای از پودر نارگیل و سپس نصف مواد دسر را روی آن بریزید و با مخلوط پودر خامه و شیر پوشش دهید . روی این مواد را باید دوباره به‌طور کامل با پودر نارگیل بپوشانید.

 

اکنون دسر برفی آماده است و باید در یخچال قرار گیرد تا کاملا خودش را بگیرد . برای تزئین نیز می‌توانید از پودر نارگیل یا خامه قنادی استفاده کنید.

 

مسقطی انار

مسقطی انار یکی از خوراکی‌های نوستالژیک و محبوب در شب یلداست . این دسر با استفاده از آب انار، نشاسته مرغوب، گلاب و شکر تهیه می‌شود . کافی است نشاسته را در قابلمه بریزید و آب انار را به آن اضافه و سپس مخلوط کنید . پس از آن قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و اجازه دهید تا جوش بیاید . پس از این مرحله باید شکر را اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا غلظت مواد به سطح مطلوبی برسد.

 

در این مرحله باید گلاب و کره را به ترکیب اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید . اکنون مواد شما آماده است و باید شعله گاز را خاموش کنید . ترکیب مورد نظر خود را در سینی چرب‌شده بریزد و آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود . پس از چند ساعت آن را از یخچال خارج کنید، برش بزنید.

 

شکلات هندوانه

تهیه شکلات هندوانه برای شب یلدا یک ایده جذاب است . روش‌های مختلفی برای تهیه این شکلات جذاب وجود دارد؛ اما اصلی‌ترین آنها استفاده شکلات سفید، روغن مایع، رنگ ژله‌ای قرمز و سبز، و شکلات چیپسی یا رنگ ژله‌ای سیاه است . در این طرز تهیه باید ابتدا شکلات سفید را آب کرده و رنگ ژله‌ای را اضافه کنید . سپس لایه اول شکلات هندوانه را در قالب سیلیکونی قرار دهید و در فریزر قرار دهید تا سفت شود . سپس لایه‌های دیگری از شکلات سفید و در نهایت رنگ سبز را هم به همین ترتیب روی لایه‌های قبلی بریزید . در نهایت، شکلات‌ها را از قالب خارج کرده و با رنگ ژله‌ای سیاه یا شکلات چیپسی تزئین کنید . در نهایت نیز آنها را درون ظرفی چیده و در کنار چای یا قهوه میل کنید . طعم این شکلات به هیچ عنوان شبیه به هندوانه نیست و تنها رنگ‌هایی که دارد، باعث می‌شود تا شکلی شبیه به این میوه داشته باشد.

سفارش بهترین دسرها برای شب یلدا

 

کیک شب یلدایی

 

در این مطلب به معرفی پرطرفدارترین دسرها در شب یلدا پرداختیم که طرز تهیه‌شان بسیار ساده بود . اگر تمایلی به درست کردن این دسرها در منزل ندارید، می‌توانید اسنپ فود را برای سفارش انتخاب کنید . در این سامانه می‌توانید لیست انواع دسر ساده شب یلدا را با تنوع زیاد ببینید و درنهایت گزینه دلخواه خود را سفارش دهید . مطمئن باشید انتخاب شما در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید . همچنین با این روش خرید از تخفیفات ویژه مخصوص سفارش از اسنپ‌فود یا فروشگاه‌هایی که قصد خرید از آنها را دارید هم بهره‌مند خواهید شد.به این ترتیب به میزان زیادی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024