خانه داری و تمیز کردن منزل به سرعت برق و باد



نکاتی برای تمیزکاری, تمیز کاری سریع خانه

خود را در یک ریتم ساده از عمل تمیز كردن و نظم‌ بخشیدن به خانه قرار دهید

 

فصل تابستان زمان تفریح زیر آفتاب و استراحت فراوان است. درسته؟ اما، به هر حال كارهای خانه را باید انجام داد ،شاید كمی كم‌تر از همیشه. اما نیاز به تمیزكاری و خانه داری لزوما با فرارسیدن فصل تابستان به پایان نمی‌رسد. خب باید با این مسئله چه كاری كرد؟

 

۱. كارهای روتین تمیزکاری منزل خود را به طور روزانه انجام دهید.
اگر كارهای عادی روزانه خود را به طور مرتب انجام دهید، كارها از همان ابتدای امر از كنترل خارج نمی‌شود. خانه‌ نیز به قدر كافی تمیز و منظم باقی می‌ماند. روتین‌های مربوط به تمیز كردن خانه زندگی و دکوراسیون منزل شما را دگرگون می‌كند.

 

در این كار می‌توانید از عادات خود پیروی كنید. نكته مهم این است خود را در یك ریتم ساده از عمل تمیز كردن و نظم‌ بخشیدن به خانه قرار دهید.این از ویژگی کسانی است که خانه ای مرتب و منظم دارند. وقتی این كار را انجام دهید، دیگر كارهای مربوط به خانه‌داری به نظرتان سخت و دشوار نمی‌آیند و كل روز شما را نمی‌گیرند. این نكته واقعا مهم است.

تمیز کردن منزل,تمیزکاری خانه

خود را در یک ریتم ساده از عمل تمیز كردن و نظم‌ بخشیدن به خانه قرار دهید


۲. لباس مخصوص تمیز کاری به تن كنید.

آیا می‌خواهید در فعالیت‌های خانه‌داری شما تغییر عمده‌ای حاصل شود؟ لباسی كه برای این كار به تن می‌كنید تاثیر بسیار زیادی بر روی فعالیت‌های خانه‌داری شما می‌گذارد. تجربه صحت این ادعا را ثابت كرده است. من به شخصه خانه خود را وقتی لباس‌های راحتی به تن دارم به خوبی تمیز نمی‌كنم. می‌دانم كه این حرف ممكن است عاشقان لباس‌های راحتی را ناامید كند، اما در مورد من این نكته كاملا درست است. لباس‌هایم به من می‌گویند كه چه كاری را می‌توانم به درستی انجام دهم. لباس‌های راحتی و دمپایی به من می‌گویند كه به تنبلی خود ادامه بده و مرا به بازگشت به تخت‌خواب تشویق می‌كنند. من وقتی لباس‌ راحتی به تن دارم، لباس‌های زیادی را می‌توانم داخل ماشین لباس‌شویی بیاندازم اما به غیر این كار، هیچ كار دیگری در این حالت از من برنمی‌آید. كفش‌ها و لباس‌ها به من می‌گویند كه زمان آن رسیده كه به سر كار خود بروی و روزت را آغاز كنی. لباس‌های بیش از حد راحت به هیچ وجه ما را تشویق به انجام كارهای خانه نمی‌كنند. به طور كلی لباس‌ها نقش بسیار مهمی در انجام كارهای مختلف در زندگی ما بازی می‌كنند، هر كاری لباس مخصوص به خود را نیاز دارد.

نکات ریز خانه داری, تمیزکردن خانه

برای تمیزکاری از یک زمان سنج استفاده كنید تا هیچ گاه زمان از دست شما خارج نشود


۳. زمان برای تمیز کاری منزل تعیین کنید و تمركز خود را حفظ كنید.

وقتی شروع به تمیزكاری خانه خود می‌كنم گاهی اتفاق می‌افتد كه برای مثال ۱۵ دقیقه را صرف انجام كاری می‌كنم كه نباید زمان به این زیادی را وقت صرف آن كرد. اختصاص دادن زمانی مشخص برای انجام هر كار باعث می‌شود تا شما تمركز خود را بر روی انجام آن كار معین حفظ كنید و چیزی حواس شما را پرت نكند. برای انجام این كار از یک زمان سنج استفاده كنید تا هیچ گاه زمان از دست شما خارج نشود. زمان‌سنج شما دوست شما در هنگام انجام كارهای خانه است. حتما از آن استفاده كنید.

تمیزکاری منزل با تکنیک های سریع,انجام سریع کارهای خانه

قرار دادن تمام وسایل مورد نیاز در مكان مناسب خود


۴. وسایل مربوط به تمیزكاری را در یك مكان مناسب قرار دهید.

این نكته در مورد من بسیار صدق می‌كند. برای مثال وقتی در حال انجام كاری در طبقه بالا هستم به وسیله‌ای در طبقه پایین نیاز پیدا می‌كنم و این كار تمركزم را از روی كاری كه در حال انجام آن هستم از بین می‌برد. شاید در راه سری به اینترنت بزنم و ایمیل خود را چک كنم و در نهایت كلا از انجام كار صرف نظر كنم. اما اگر تمام وسایل مورد نیاز را در مكان مناسبی قرار دهم دیگر نیازی به طی مسافتی نیست و بدون حواس‌پرتی می‌توانم كارم را به سرعت انجام دهم.

نکات ریز خانه داری, تمیزکردن خانه

توصیه هایی برای انجام کارهای خانه و تمیزکاری


۵. در حین كارهای دیگر عمل تمیزكاری را انجام دهید.

انجام كارهای خانه‌داری و تمیزكاری در حین و یا بعد از كارهای دیگر باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. حتی اگر در نگاه اول به نظر برسد كه شما دائما در حال تمیزكاری هستید، اما این كار تبدیل به طبیعت ثانویه شما شده و دیگر به این مسئله فكر نمی‌كنید.

 



توصیه‌هایی پیرامون انجام كارهای خانه‌داری و تمیزكاری در حین و یا بعد از كارهای دیگر:

دوش را پس از دوش گرفتن تمیز كنید.
پس از شستن و مسواك زدن دندان‌ها، سینك دستشویی را تمیز كنید.
پیش از خوردن صبحانه، تمام لباس‌های كثیف را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.
زمان‌سنج خود برای زمانی كه قرار است لباس‌ها را داخل خشك‌كن بیاندازید و از آن دربیاورید تنظیم كنید.
لباس‌ها را سریعا از خشك‌كن درآورید و آن‌ها را آویزان كنید. لباس‌ها را بر روی هم كپه نكنید، بلكه دوباره تاكید می‌كنم آن‌ها را از رخت‌آویز آویزان كنید.
پیش از شروع به غذا پختن و یا غذا خوردن، ماشین ظرفشویی را خالی كنید.
به جای این‌كه ظرف‌ها را پس از غذا خوردن داخل سینك ظرفشویی قرار دهید، آن‌ها را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید.
قابلمه‌ها را سریعا پس از غذا پختن در آب قرار داده تا خیس بخورند.
پس از شام به سرعت میز غذاخوری را تمیز كنید.
پس از این‌كه ظرف‌ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دارید، دكمه استارت را زده و همه ظرف‌ها را بشویید.

 

تمیزکاری منزل با تکنیک های سریع, انجام سریع کارهای خانه

نظم و ترتیب در انجام كارهای خانه‌داری باعث می‌شود تا شما انرژی كم‌تری مصرف كنید


۶. كارهای تمیزکاری را طبق یك نظم منطقی انجام دهید.

اگر نیاز باشد كه كل یك اتاق یا كل یك خانه را از بالا تا پایین تمیز كنید، فكر كردن به یك نظم منطقی در انجام كارها بسیار سودمند و كمك‌كننده است. برای مثال، من همیشه قبل از گردگیری جاروبرقی می‌كشم. اگر این كار را به گونه‌ای دیگر انجام دهم، همه خانه دوباره پر از گرد و غبار می‌شود زیرا پس از كشیدن جاروبرقی دوباره گرد و غبار در فضا جمع می‌شود. در آشپزخانه، كارها را از بالا به پایین انجام دهید. وسایل برقی و پیش‌خان‌ها را تمیز كنید، و سپس كف آشپزخانه را بشویید. همیشه در پایان كار خود كف آشپزخانه را بشویید. نظم و ترتیب در انجام كارهای خانه‌داری باعث می‌شود تا شما انرژی كم‌تری مصرف كنید. اولویت‌بندی تقریبا در همه كارها ثمربخش است.

اصول تمیز کردن خانه,تکنیک های خانه داری

بهترین کار برای نظم بخشیدن به خانه خلاص شدن از شر وسایل اضافی است


۷. بار خود را سبک كنید.

 

وسایل كم‌تر به معنی زمان كم‌تر برای تمیزكاری و نظم‌بخشی به خانه و داشتن فضای بیش‌تر است. وقتی تمام كمدها و كابینت‌ها شما مملو از وسیله است، نظم‌بخشی به آن‌ها و تمیز كردنشان كار بسیار دشوار و طاقت‌فرسایی است. پس بهترین كار خلاص شدن از شر وسایل اضافی خانه است. با این كار هم بار خود را سبك می‌كنید و هم به افرادی كه به وسایل شما نیاز بیش‌تری دارند كمك می‌كنید. وقتی وسایل كم‌تری داشته باشید، زمان كم‌تری را صرف كارهای خانه می‌كنید و در نتیجه كارهای روزانه شما سریع‌تر انجام می‌شوند. سریع تمیز شدن خانه باعث می‌شود تا شما زندگی راحت‌تر و شادتری داشته باشید و هر روز زمان كمی را صرف تمیز كردن خانه خود كنید.

 

منبع : chidaneh.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین مطالب خانه داری(شستشو، نظافت، لکه گیری، نکات آشپزی، هنر در خانه، مهارتهای زندگی و...)

    سایر مطالب خانه داری

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------