مهم‌ترین دلایل رد شدن ویزای کانادا و راه‌حل‌های رفع آنها



با مطالعه نکاتی از آقای دکتر محمدباقر سخی در مجموعه سفر خوب با مهم‌ترین دلایل رد شدن ویزای کانادا و راه حلهای‌ رفع آن ها آشنا شوید.

مهم‌ترین دلایل رد شدن ویزای کانادا و راه‌حل‌های رفع آنها

دانستن مهمترین دلایل رد شدن ویزای کانادا برای مهاجرت به کانادا ضروری است. برخلاف تصور عامه که شخص فکر می کند چنانچه ویزای کانادایش رد شود به مشکل جدی بر می خورد اما چنین چیزی نیست و طبق قانون مهاجرت کانادا (( هر کس ویزایش رد شود فردای همان روز می‌تواند با در دست داشتن مدارک جدیدتر، جهت دریافت ویزا اقدام نماید.)) پس هر زمان به فرد یا شرکتی مراجعه کردید که شما را از رد شدن ویزای‌تان ترساند با اطمینان به شما می‌گوییم برای پول شما جیب دوخته یا از قانون مهاجرت بی‌اطلاع است!

 

با پیروی از نکاتی که در ادامه از آقای دکتر محمدباقر سخی در مجموعه نسیم راه سفر خوب در زمینه برخی از جواب‎های سفارت هنگام رد شدن ویزا و رفع آنها به اشتراک می‌گذاریم، می‌توانید از بروز اشتباهاتی که اغلب منجر به رد درخواست ویزایتان می‌شود جلوگیری کنید.

 

مهم‌ترین دلایل رد شدن ویزای کانادا

 

مهم‌ترین دلایل رد شدن ویزای کانادا شامل موارد زیر است:

1)  تمکن مالی (سپرده بانکی ) نا مناسب یا نا متعارف

2)   ارائه مدارک نامطمئن و جعلی 

3)   عدم قانع شدن مسؤل پرونده 

4)   مدارک ارائه شده با هدف مسافر یکی نیست 

5)   ما قانع نشدیم که شما پس از اتمام ویزای‌تان کانادا را ترک می‌کنید

 

اکنون که با مهم‌ترین دلایل رد شدن ویزای کانادا و پاسخ فرد صادر کننده ویزا (آفیسر) هنگام ریجکتی آشنا شدیم، به ارائه راه‌حل‌های رفع آنها می‌پردازیم:

 

1) تمکن مالی (سپرده بانکی ) نا مناسب یا نا متعارف

یکی از مهم‌ترین دلایل رد شدن ویزای کانادا موضوع تمکن یا سپرده مالی است اما این بدین منظور نیست که اگر همیشه تمکن بانکی ما کم باشد ویزای ما رد می شود ، گاهی اوقات پیش می آید به دلیل زیاد بودن تمکن مالی ( سپرده بانکی ) ، ویزا رد می شود ! در این مورد ، رد شدن ویزا بر می گردد به زمانی که  شخص پول زیادی دارد اما منبع به دست آوردن آن را مشخص نکرده از کجا آمده ، زمانی که شخص در چند بانک حساب سپرده دارد اما به همه آنها اشاره نمی کند، ویزای وی رد می‌شود. در این مورد صادرکننده ویزا (در سفارت یا اداره مهاجرت) احتمال پولشوئی، اختلاس و پول سیاه را می‌دهد به همین دلیل ویزای شما را رد می‌کند.

 

دلیل دیگر در موارد مالی این می باشد که شخص در چند بانک دارای حساب بوده اما همه آنها را به سفارت اعلام نمی کند، در این حالت، سفارت می تواند از طریق اداره روابط بین المللی بانک‌ها استعلام حساب بانکی شما را بگیرد، گاهی این امر انجام می‌شود و زمانی که ببیند شما در ارائه حساب‌های بانکی خود صادق نبودید، ویزایتان رد می‌شود. درباره سفر خوب بیشتر بدانید

 

ردشدن ویزای کانادا به دلیل عدم داشتن تمکن مالی مناسب

 

ردشدن ویزای کانادا به دلیل عدم داشتن تمکن مالی مناسب

همچنین از مهم‌ترین دلایل رد شدن ویزای کانادا کم بودن سپرده ( تمکن ) بانکی است در این حالت مسؤل رسیدگی کننده به پرونده شما (آفیسر) پول شما را برای یک سفر یا زندگی در کانادا کم دانسته و روادید (ویزا) شما را رد می‌کند.

 

حال چگونه این مشکلات را رفع کنیم؟

 

اگر مبالغ بالایی در بانک دارید حتما منابع مالی و درآمد آن را ارائه دهید. مدارکی مانند، وام بانکی، ارثیه، قراردادکار، فروش، اجاره ملک یا هر آنچه که به واسطه آن پولی به دست شما رسیده و در بانک گذاشته اید و حتی اگر بعضی از حساب‌هایتان خالی است نسبت به ارائه آن بی‌تفاوت نباشید چون در صورت گرفتن استعلام از سوی سفارت، به بی صداقتی متهم می‌شوید. همچنین سعی کنید برای خود و هر نفر از همراهان بزرگسال حداقل مبلغ ۳ هزار دلار به بالا و برای هر نفر همراه زیر ۱۴ سال حداقل ۱۵۰۰ دلار به بالا در حساب بانکی‌تان داشته باشید، البته به شرط معرفی منبع مالی آن.

 

2) ارائه مدارک نامطمئن و جعلی

یکی  دیگر از مهمترین دلایل رد شدن ویزای کانادا ارسال مدارک جعلی است. گاهی دفاتر غیر مجاز یا اشخاص  با اطلاع یا بدون اطلاع شما مدارک یا سپرده بانکی را جعل کرده و برای سفارت ارسال می‌کنند تا به قول خودشان  برای شما ویزا بگیرند، در این صورت: اگرشانس بیاورید و آفیسر از مدارک حساب‌های بانکی شما، استعلام نگیرد احتمال دارد صاحب ویزا ‌شوید اما زمانی که آفیسر از مدارک شما استعلام بگیرد، جوابی که به شما می‌دهد این است: مدارک شما نامعتبر است این موضوع دو حالت دارد اگر به همین جمله اکتفا کرده باشد به این معنی است که  جواب استعلام دیر به دست سفارت یا اداره مهاجرت رسیده  و سفارت را دچار شک نموده است، اما اگر این جمله: ( ورود شما برای ۵ سال و بعضا تا ۱۰ سال به کانادا ممنوع می ‌باشد) این بدان معنی است که شما فریب‌کارید و هرگز نمی توانید به کانادا وارد شوید! 

 

3) عدم قانع شدن مسؤل پرونده (آفیسر)

از جمله مهمترین دلایل رد شدن ویزای کانادا  قانع نشدن آفیسر است. اگر آفیسر متقاعد نشود شما دقیقا برای همان کاری که در توجیه نامه سفارتی نوشته اید به کانادا سفر می‌کنید، حتی درصورتیکه شما مدارک مالی و وابستگی‌های تان در ایران را کامل ارسال کرده باشید ممکن است احتمال اعلام پناهندگی شما را بدهد.در این حالت ممکن است آفیسر اشتباه کرده باشد در این حالت ، تنها راه ، ارسال ایمیلی به سفارت و درخواست دریافت دلیل است (نت آفیسر) اما معمولا جوابی برایتان نمی‌آید. پس می‌توانید مجدداً از ابتدا اقدام کنید و فقط مدارک جدید را ارسال کرده و دیگرخودتان نیازی به رفتن به سفارت ندارید به این مورد سابمیت مدارک نیزگفته می شود.

 

همچنین گاهی این جواب  ممکن است در زمانی داده شود که شرایطی بر سفارت و اداره مهاجرت مسلط شده و صادر کننده ویزا در آن برهه زمانی باید ویزای درخواست کنندگان را رد کند، ولی به دلایل بین المللی و متهم شدن به راه ندادن اتباع یک کشور، موضوع را نمی‌تواند علنی بیان کند مانند زمانی که به علت درگیری‌های سیاسی و امتیازگیری از دولت ها از ندادن ویزا به درخواست کنندگان به عنوان اهرم فشار استفاده می‌شود به طور مثال، با شروع جنگ روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲، تا مدتی با ندادن ویزا به ایرانیان و اتباع کشور های بلوک شرق، آنها را تحت فشار قراردادند، پس در این مورد جواب سفارت را جدا از شرایط قبلی ای که گفته شد باید با تاریخ ورود به سفارت و زمان  تصمیم گیری در مورد ویزا و اتفاقات بین المللی یا شرایط حاکم بر سفارت و اداره مهاجرت سنجید.

 

درباره سفر خوب

 

دلایل رد شدن ویزای کانادا

 

4) مدارک ارائه شده با هدف مسافر یکی نیست

یکی دیگر از مهمترین دلایل رد شدن ویزای کانادا  زمانی است که شما مدارکی را ارائه داده‌اید تا نشان دهد برای چه کاری قصد سفر یا مهاجرت به کانادا را دارید، اما مدارک اشتباه باشد. همچنین از دیگر دلایل رد شدن ویزای کانادا آن است که احتمال دارد مدارک اشتباه نباشد، بلکه فقط دارای نقص باشد و یا ارائه مدارک کامل سبب اقناع آفیسر نشده باشد. در این صورت باید ایمیل درخواست نظر به مسؤل پرونده ارسال شود تا به درستی نظر وی را جویا شده و در صورت وجود نقص، مدارک کامل ارسال شود ، در چنین شرایطی اگر با ارسال ایمیل جوابی از سفارت دریافت نمودید ، اقدام به رفع نقص های مدارک نمائید و در صورت جواب نگرفتن ، می توانید مجدد اقدام نمائید ( سابمیت )

 

5) ما قانع نشدیم که شما پس از اتمام ویزایتان کانادا را ترک می کنید

 یکی دیگر از مهمترین دلایل رد شدن ویزای کانادا  آن است که مدارک شما پذیرفته شده و نقصی ندارد و مسؤل پرونده برای صدور ویزای شما قانع شده است، اما بنابر دلایل خاصی شک دارد که آیا پس از اینکه ویزایتان تمام شد به کشورتان باز می گردید یا خیر؟ در این حالت، صادرکننده ویزا گاهی احتمال می‌دهد شما روابط کاری یا خانوادگی ضعیفی در ایران دارید و گاها این موضوع را به صورت علنی و صریح اعلام می‌کند.

 

یا برخی اوقات شخصی دارای کار خوب در ایران یا دارای خانواده (همسر و فرزندان) است و آنها در ایران بوده و خودش قصد دریافت ویزای کانادا را دارد و با این جواب مواجه می‌شود! علت می تواند این دو موضوع باشد، اول اینکه؛ شخصی با نام خانوادگی مشابه شما در زمانی نزدیک، در کانادا اقدام به پناهندگی نموده و صادرکننده روادید بدون انجام تحقیقات دقیق با احتمال هم‌خانوادگی بودن شما اقدام به دادن چنین جوابی کرده است.

 

در این صورت با ارسال ایمیل، نظر تکمیلی مسؤل پرونده را جویا شوید، در حالت جواب گرفتن برای اثبات بازگشت به کشورتان مدرک جدیدتری ارائه دهید و یا اینکه منتظر گذشت زمان باشید تا نام شخص پناهنده شده از سیستم پناهندگی کانادا خارج شود ، حالت دوم ، همان حالتی است که در شماره 3 گفته شد ، یعنی شرایط حاکم بر سفارت و اداره مهاجرت است که مسئول پرونده شما درسفارت به دلایل سیاسی و امنیتی نمی تواند به شما ویزا دهد و مجبور است جمله : ما قانع نشدیم که شما پس از اتمام ویزایتان کانادا ، را ترک می کنید ، را به شما ارائه دهد !

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024