بررسی مزایای تحصیل در قبرس شمالی



تحصیل در قبرس به دلیل امکانات متعددی که در مدارس و کالج‌های آن وجود دارد، به رویای بسیاری از افرادی تبدیل شده که به دنبال تحصیل در کشورهای دیگر هستند.‌ دانشگاه‌های قبرس شمالی از سیستم آموزشی بسیار قدرتمندی برخوردارند. در کنار آن مزایای متعددی برای اقامت در این کشور تعریف شده که مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گرفته است.

 

محبوبیت اقامت در این کشور و مزایای تحصیل در قبرس به اندازه‌ای است که بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه بین‌ المللی قبرس را اتباع خارجی از کشورهای مختلف تشکیل داده‌اند. اگر به دنبال بهترین شرایط تحصیل در خارج از کشور هستید، قبرس شمالی انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل اهمیت این انتخاب بپردازیم.

 

بررسی مزایای تحصیل در قبرس شمالی

 

تحصیل در قبرس چه مزایایی دارد؟

معمولا افراد برای تحصیلات دانشگاهی به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند؛ بنابراین می‌توان دانشگاه‌های این کشور را از لحاظ سطح کیفی و سیستم آموزشی مورد بررسی قرار داد. دانشگاه‌های قبرس شمالی از لحاظ کیفیت آموزش از رتبه بالایی برخورداراند. تنوع در رشته‌های تحصیلی در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از مزایای قابل‌توجه تحصیل در این کشور است که مورد توجه دانشجویان سراسر دنیا قرار گرفته است. از آنجا که تمامی رشته‌های دانشگاهی در قبرس به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می‌شوند، به آزمون ورودی و مدرک زبان انگلیسی نیازی ندارید.

 

امکانات و تسهیلات متعدد در تمام دانشگاه‌های این کشور که به‌عنوان دانشگاه بین‌ المللی قبرس شناخته می‌شوند، شامل خوابگاه‌های خصوصی و دولتی، سیستم حمل و نقل رایگان برای دانشجویان، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و کافه‌ها، بیمه‌های دوران تحصیل و امکانات متعدد دیگر سبب شده که دانشجویان خارجی در حین تحصیل، زندگی مرفهی را تجربه کنند. با وجود تمام این مزایا، هزینه تحصیل در قبرس نسبت به سایر کشورها کمتر است.

 

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های قبرس شمالی

دانشگاه‌های این کشور آزمون ورودی ندارند؛ به همین خاطر نیازی به ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی نیست، اما بعد از پذیرش دانشجو و ورود او به دانشگاه برای تحصیل در قبرس، یک آزمون سنجش زبان انگلیسی برگزار می‌شود که در صورت کسب نمره قبولی، دانشجو می‌تواند مستقیما وارد دانشگاه مورد نظر خود شود، اما اگر نمره قبولی را در این آزمون کسب نکند، بر حسب نمره‌ای که کسب شده، دانشجو باید یک یا دو ترم دروس زبان انگلیسی را پشت سر بگذارد و بعد از گذراندن این دروس مجددا در آزمون شرکت کند. آموزش زبان انگلیسی نیز در دانشگاه‌های قبرس شمالی با کیفیت بالا مطابق با استانداردهای بین المللی انجام می‌شود.

 

اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

اگر هدف شما از مهاجرت به قبرس، ادامه تحصیل است، باید برای اخذ اقامت تحصیلی در این کشور اقدام کنید. شما دانشجویان می‌توانید بعد از پذیرش در دانشگاه مورد نظر و پرداخت قسط اول دانشگاه، ویزای دانشجویی را دریافت کنید. مدت زمان اعتبار این ویزا بر اساس سال ورود به دانشگاه از یک ترم تا یک سال است و باید هر سال آن را تمدید کنید. ویزای دانشجویی تا آخر دوره تحصیل قابل استفاده است؛ اما پس از اتمام دوره تحصیل در قبرس، دانشجو باید این کشور را ترک کند، مگر اینکه اقامت دائم این کشور را اخذ کند.

 

تنوع بورسیه تحصیلی در این کشور به دانشجویان کشورهای مختلف امکان می‌دهد که مدارک معتبر تحصیلی خود را با هزینه کم از دانشگاه بین‌ المللی قبرس به دست آورده و امکان اقامت تحصیلی در این کشور را داشته باشند. در مورد ویزای تحصیلی در قبرس شمالی یک نکته مهم وجود دارد. ایرانیان برای تحصیل قبرس به ویزای تحصیلی نیاز ندارند. تنها کافی است برای ورود به فرودگاه‌های قبرس یک ویزای ورود داشته باشند. این ویزا ۹۰ روزه طی یک مراحل اداری به ویزای تحصیلی یک ساله تمدید می‌شود.

 

تحصیل در قبرس

 

مدارک اخذ ویزای تحصیلی در قبرس شمالی

شرایط قبرس برای اخذ اقامت نسبت به کشورهای دیگر راحت‌تر است. از طرفی امکانات تحصیل در قبرس و تسهیلات زندگی در این کشور سبب شده که ویزای تحصیلی بیشترین آمار ویزای اقامتی این کشور را به خود اختصاص دهد. برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور کافی است کپی پاسپورت یا گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار، چند قطعه عکس، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش دانشگاه، گواهی تحصیلی آخرین مدرک و فرم درخواست ویزا را در اختیار داشته باشید.

 

خرید ملک در قبرس

خرید ملک یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به قبرس است؛ اما اگر شما از تمکن مالی کافی برخوردار باشید، می‌توانید در زمان تحصیل در قبرس یک ملک مناسب در اطراف دانشگاه تحصیل خود خریداری کنید. به این ترتیب می‌توانید اقامت دائم خود را دریافت کرده و پس از اتمام دوره تحصیل برای زندگی در این کشور دغدغه‌ای نداشته باشید. خرید ملک و سرمایه‌گذاری در قبرس شرایط بسیار ایده‌آلی دارد. شما می‌توانید ۳۵ درصد ارزش ملک را خریداری کرده و مابقی آن را به صورت اقساط چند ساله پرداخت کنید. تصور کنید که شما می‌توانید با خرید ملک در قبرس، ضمن دریافت اقامت دائم خود و اعضای خانواده‌ و زندگی در رفاه، آرامش و امنیت، سرمایه‌گذاری پرسودی را تجربه کنید.

 

در خرید املاک گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر به دنبال خانه‌های لوکس هستید، خانه‌های مدرن و مجلل در پروژه‌های جدید مسکن قبرس با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و چشم‌اندازهای متعدد انتخاب ایده‌آلی برای شما هستند.

 

نکته: خرید ملک در قبرس با هر هدفی که باشد، نیازمند شناخت دقیق پروژه‌های مسکن در این کشور است. شما می‌توانید در مدت زمان تحصیل در قبرس از مشاورین متخصص در این زمینه کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق موسسات حقوقی معتبر با شرایط اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک آشنا شوید.

 

تحصیل در قبرس

 

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به مزایای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی صحبت کردیم. مزایای متعددی برای تحصیل در این کشور برای دانشجویان کشورهای مختلف تعریف شده است و متقاضیان ایرانی تحصیل در خارج از کشور نیز می‌توانند با اخذ ویزای تحصیلی به ادامه تحصیلات عالی در قبرس بپردازند.

 

نزدیکی قبرس به ایران، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی در این کشور، برخورداری از بهترین دانشگاه‌ها با سیستم آموزشی فوق‌العاده، بیمه‌های دوران تحصیل، پتانسیل بالای این کشور در جذب دانشجو و همچنین پتانسیل بالای قبرس در زمینه‌های اقتصادی و آبادانی سبب شده که آمار متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل در قبرس یا راه‌‌های دیگر افزایش یابد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024