سگ‌ها دنیا را این شکلی می‌بینند (+عکس)



 سگ‌ها ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
گیرنده‌های مخروطی که تشخیص رنگ را برای انسان ممکن می‌کنند سه نوع هستند که هر کدام به یکی از رنگ‌های قرمز، سبز یا آبی حساسیت نشان می‌دهند. 

آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که سگ‌ها دنیا و آنچه در آن است را چطور می‌بینند؟ دنیا در چشم آن‌ها چه رنگ است؟

 

به گزارش خبرآنلاین، یک ابزار تعاملی آنلاین جدید به شما امکان می‌دهد که دنیا را از دید حیوانات گوناگون تماشا کنید. از آنجا که سگ‌ها، گربه‌ها، پرندگان و خرگوش‌ها همگی چشم‌های متفاوتی نسبت به انسان دارند، میدان دید و طیف رنگی در دسترسشان با ما متفاوت است.

 

این ابزار جدید با آپلود عکس و انتخاب فیلتر مورد نظر، تصویر را به آنچه حیوان انتخابی شما می بیند تبدیل می‌کند.

 

گیرنده‌های نور چشم انسان در دو نوع استوانه‌ای و مخروطی هستند. گیرنده‌های مخروطی که تشخیص رنگ را برای انسان ممکن می‌کنند سه نوع هستند که هر کدام به یکی از رنگ‌های قرمز، سبز یا آبی حساسیت نشان می‌دهند.

 

 سگ‌ها ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

در مقام مقایسه چشم سگ‌ها فقط دو نوع گیرنده مخروطی دارد که به رنگ‌های آبی و زرد حساس است. به این ترتیب سگ‌ها فقط می‌توانند این رنگ‌ها و طیفی از رنگ خاکستری را ببینند. البته گیرنده‌های میله‌ای چشم آن‌ها از انسان بهتر عمل می‌کند و همین باعث می‌شود که در تاریکی بهتر از انسان ببینند و حرکت را بهتر تشخیص دهند.

 سگ‌ها ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

شکل قرار گرفتن چشم‌های سگ در سر نیز میدان دید بهتری به آن‌ها می‌دهد. در حالی که میدان دید انسان ۱۸۰ درجه است، سگ‌ها حدود ۲۴۰ درجه میدان دید دارند. البته همین باعث می‌شود که درک عمقشان نسبت به انسان پایین‌تر باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------