عجیب‌ترین کلکسیون‌های گینسی



 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
از کلکسیون چیپس‌هایی شبیه صورت و 2500 کفش کتانی ،تا 80 کیلوگرم آدامس جویده‌شده، بطری سس تند و ...

 به  گزارش خراسان ؛ جمع‌آوری وسایل عتیقه، تمبر، سکه و ... یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های کلکسیونرهاست. گوشی، خودرو، نقاشی، پول قدیمی، مجسمه، مجله و ... هم جزو وسایلی است که جمع‌آوری‌شان باعث تعجب کسی نخواهد شد. در پرونده امروز زندگی‌سلام به مجموعه های خودکار، تفنگ آب پاش، چیپس‌هایی شبیه صورت، کفش‌کتانی و ... اشاره خواهیم کرد که شاید باورش برای‌تان سخت باشد.

 

3750 تیوپ خالی خمیردندان

چه کسی؟ رونان جردن از آمریکا

رکورد جهانی بیشترین تیوپ خالی خمیردندان‌ متعلق به «رونان جردن» از آمریکاست. درباره این‌که چرا او تا این حد علاقه‌مند بوده تیوپ‌های خالی خمیردندان را جمع کند، اطلاعاتی منتشر نشده اما در همین حد اشاره شده که این همه تیوپ‌ برای استفاده شخصی او و خانواده‌اش خالی نشده است! او در اکتبر سال 2013، بیش از 3750 تیوپ خالی خمیردندان از شرکت‌های مختلف در سراسر جهان داشت و توانست نامش را به همین دلیل در گینس ثبت کند.

 

هزاران سوپر ماریو در یک خانه

چه کسی؟ میتسو کیاکی از ژاپن

سوپر ماریو که در ایران با نام قارچ‌خور هم شناخته می‌شود، یک بازی ویدئویی است که در سال ۱۹۸۵ توسط شرکت ژاپنی «نینتندو» به بازار عرضه شد. برادران سوپر ماریو به همراه دنباله‌های خود با فروش نزدیک به بیش از ۷۵۰ میلیون نسخه از بازی به عنوان پرفروش‌ترین بازی در طول تاریخ شناخته می‌شود. در این بین، بزرگ‌ترین مجموعه سوپر ماریو متعلق به میتسو کیاکی از ژاپن است و بر طبق شمارش سال 2010، شامل 5441 قلم از چیزهای مربوط به سوپر ماریو می‌شود.

 

220 هزار خودکار از 146 کشور

چه کسی؟ آنجلیکا اونورها از آلمان

یک فرد آلمانی که از کودکی به خودکار علاقه زیادی داشته، صاحب یک رکورد در گینس هم شده است. او تا امروز حدود 220 هزار خودکار را از 146 کشور مختلف جمع‌آوری کرده است. «آنجلیکا» از کودکی به جمع‌آوری خودکارهای غیرعادی مشغول بوده اما از سال 1990 این سرگرمی‌اش را جدی گرفته است. او حتی کلوپی درست کرده که کسانی مثل خودش که خودکار جمع می‌کنند سالی دو بار دور هم جمع می شوند و خودکارهای‌شان را با یکدیگر عوض هم می‌کنند. او ادعا کرده خودکارهایی که در مجموعه اوست، از 146 کشور جهان به دستش رسیده است.

 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

علاقه افراطی به تفنگ‌های آب‌پاش

چه کسی؟   چریس رید از انگلیس

بسیاری از ما در کودکی با تفنگ‌های آب‌پاش بازی کردیم. به ویژه در فصل تابستان، یکی از تفریحات مورد علاقه بسیاری از بچه‌ها، گرفتن تفنگ آب پاش به سمت دوستان‌شان بود. فرق چریس با بقیه این است که او از همان کودکی، شروع به خرید تفنگ‌های آب پاش کرده و هیچ کدام از آن ها را دورنریخته است. او که بزرگ‌ترین مجموعه تفنگ‌ آب‌پاش جهان را دارد، برای ثبت شدن نامش در گینس، تا به امروز حدود 340 تفنگ آب‌پاش با شکل های متفاوت را جمع‌آوری و در انبار خانه‌اش نگهداری کرده است.

 

 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

8 هزار بطری سس تند

چه کسی؟   ویک کلینسو از ایتالیا

شاید توقع داشته باشید که وقتی درباره مجموعه سس تند سخن به میان می‌آید، به سراغ یک هندی برویم اما بزرگ‌ترین مجموعه بطری سس تند جهان در اختیار یک ایتالیایی است. گفته می‌شود که او تا امروز بیش از 8 هزار بطری سس تند از کشورهای مختلف جهان را جمع‌آوری کرده است. «ویک» علاقه زیادی به سس تند دارد و به همین دلیل از سال 2005 تصمیم به جمع‌آوری بطری‌های سس تند گرفته است. او قبل از ثبت رکوردش در گینس در شبکه‌های اجتماعی درخواستی را منتشر کرد تا مردم شهرش، بطری های سس تند خالی را به دست او برسانند اما بعد از چند روز، متوجه شد که از شهرها و کشورهای دیگر هم بسته‌های پستی دارد که حاوی چنین بطری‌هایی است!

 

 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

چیپس‌هایی شبیه صورت!

چه کسی؟ «میرتل یانگ» از هند

این خانم هندی یک شغل خاص داشته است که با کمی خلاقیت، باعث شده تا در کنار کار روزمره‌اش، راهکاری را برای ثبت نامش در گینس پیدا کند. «میرتل یانگ» از وقتی که به عنوان بازرس چیپس در هند و از سال 1987 مشغول به کار بوده، چیپس‌هایی را که شبیه صورت بوده‌اند جمع‌آوری کرده. در زمان فوت او در آگوست سال 2014، او حدود 350 تا 400 چیپس این چنینی در مجموعه اش داشته است.

 

 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

پاکت تهوع هواپیما، کشتی و ...

چه کسی؟   استیون سیلبرگ از آلمان

«استیون» که علاقه زیادی به سفر و گردش دارد، یک مشکل همیشگی هم داشته که البته باعث نشده تا او از سفر رفتن و تجربیات جدید، دست بردارد. او در سفر چه با هواپیما باشد، چه قطار و چه کشتی یا اتوبوس، دچار حالت تهوع می‌شود. همین اتفاق باعث شده تا جرقه تهیه یک مجموعه از پاکت‌های تهوع به سرش بزند و این ایده را از 21 سال پیش تا امروز، عملیاتی کرده است. او که نامش به‌عنوان صاحب بزرگ‌ترین مجموعه پاکت تهوع در بین رکوردداران گینس به چشم می‌خورد، تاکنون بیش از 2300 کیسه‌ تهوع هواپیما را جمع‌آوری کرده است. این مجموعه همچنین شامل کیسه‌های تهوع قطار،‌ اتوبوس و کشتی هم می‌شود که در طرح و اندازه‌های مختلف جمع‌آوری شده است.

 

 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

نقاشی روی درپوش توالت

چه کسی؟  برنی اسمیث از آمریکا

این هنرمند برای کشیدن نقاشی، عجیب‌ترین جای ممکن را انتخاب کرده است. او تقریبا از 30 سال پیش تصمیم گرفته تا موزه‌ای از نقاشی‌هایش روی درپوش‌های توالت‌های فرنگی برپا کند. «اسمیث» 74 ساله هم اکنون نزدیک به هزار و 500درپوش توالت فرنگی در پارکینگ خانه‌اش در معرض بازدید عموم قرار داده است که روی همه آن‌ها، طرح‌های منحصر به‌فردی نقش بسته است. او از سال 1992 و بعد از ثبت شدن رکوردش در گینس، موزه‌ روانداز درپوش توالت خود را که آن موقع شامل 437 روانداز می‌شد، افتتاح کرد. البته مشخص نیست که در این سال‌ها، چقدر از این موزه استقبال شده و افراد حاضر به بازدید از آن شدند!

 

 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

1300 قلم جنس متعلق به سوپرمن

چه کسی؟   هربرت چاوز از فیلیپین

سوپرمن یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کمیک آمریکایی است که تاکنون چندین فیلم، بازی ویدئویی، رمان و ... درباره او ساخته شده است. هربرت چاوز از فیلیپین، فردی است که تا امروز چندین بار نامش در کنار سوپرمن مورد توجه بوده است. او با جمع‌آوری 1300 قلم جنس متعلق به سوپرمن، بزرگ‌ترین مجموعه سوپرمن در جهان را دارد و نامش چند سال پیش به همین دلیل در گینس ثبت شد. اما علاقه زیاد او به سوپرمن، فقط به همین مجموعه ختم نمی‌شود. هربرت چاوز از چندین نقطه چهره‌اش را جراحی کرده تا بیشتر شبیه سوپرمن شود. او حتی بینی، گونه‌ها، چانه‌، پاها و رنگ پوستش را عمل جراحی کرده تا بیشتر شبیه سوپرمن به نظر برسد.

 

 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

توپی از آدامس‌های جویده‌شده

چه کسی؟   بری چاپل از آمریکا

«بری» که قبلا سیگاری بوده، شروع به جویدن آدامس نیکوتینی کرده تا این عادت را ترک کند اما به جای این که آدامس استفاده شده را در سطل زباله بیندازد، تصمیم گرفته که همه آن‌ها را نگه دارد! او در حدود 9 سال پس از شروع این عادت بیش از 9 هزار آدامس را جویده و آن‌ها را به هم چسبانده است. توپ تقریبا 80 کیلوگرمی که در تصویر مشاهده می‌کنید، حاصل کار 6 ساله‌ اوست! ظاهرا یک روز«بری» در پرواز از اروپا به آمریکا متوجه شده که جایی برای انداختن آدامس‌هایش ندارد و تصمیم گرفته که با آن‌ها یک توپ درست کند!

 

 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

پیاده‌روی با کفش کتانی تکراری، هرگز!

چه کسی؟   جوردن گلر از آمریکا

یک، دو یا درنهایت سه جفت کفش در جاکفشی خانه بیشتر ما وجود دارد اما تنها تفریح «جوردن گلر» از آمریکا، خرید کتانی برای خودش است. او که نامش به‌ دلیل داشتن بزرگ‌ترین مجموعه کتانی در جهان در گینس هم ثبت شده، معتقد است که هرگز به پیاده‌روی با کتانی تکراری نباید برود! او با داشتن 2500 جفت کتانی، بزرگ‌ترین مجموعه کتانی در جهان را به نام خودش ثبت کرده است. در خور ذکر است که «جوردن گلر» در سال 2013، به دلیل داشتن بزرگ‌ترین مجموعه خصوصی کفش کتانی، نامش در کتاب گینس ثبت شد.

 

 تیوپ خالی خمیردندان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------