کشف عجیب‌ترین «تابوت» باستانی در ژاپن



  کشف عجیب‌ترین  تابوت,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان ژاپنی در ادامۀ کاوش‌هایشان در منطقۀ باستانی یوشینوگاری، یک تابوت سنگی کشف کرده‌اند که نسبت به یافته‌های قبلی ویژگی‌های متفاوتی دارد. 

مقبره‌ای با یک تابوت سنگی به طول تقریبی ۲.۳ متر با قدمتی حدود ۱۸۰۰ سال به تازگی در استان ساگا در جزیرۀ کیوشوی ژاپن کشف شده است. این بزرگترین تابوت سنگی است که تا به حال در ویرانه‌های باستانی یوشینوگاری (Yoshinogari) کشف شده است.

 

به گزارش فرادید؛ باور باستان‌شناسان این است که تاریخ این قبر به زمان دولت یاماتای در اواخر قرن دوم میلادی یا اوایل قرن سوم برمی‌گردد.

 

  کشف عجیب‌ترین  تابوت,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

(مقامات دربارۀ این کشف تازه به خبرنگاران توضیح می‌دهند)

 

بر طبق اعلان دولت محلی استان ساگا، این تابوت دارای چهار درپوش سنگی است و عرض آن حدودا ۶۵ سانتیمتر است. اندازۀ این قبر حدودا ۱.۵ برابر قبرهایی است که قبلا در این سایت کشف شده بودند.

 

علامتی نیز بر روی این تابوت حکاکی شده است که تا حدی شبیه یک «ایکس» انگلیسی است. تصور می‌شود که از نظر مردمان باستانی ساکن این منطقه این علامت توانایی حفاظت از مرده در برابر اهریمن را داشته است.

 

  کشف عجیب‌ترین  تابوت,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

(علامت حک شده بر روی تابوت)

 

باستان‌شناسان حدس می‌زنند که این تابوت متعلق به فردی سرشناس و تاثیرگذار بوده باشد؛ زیرا علاوه بر اندازۀ قبر، جایگاه آن نیز در بالای یک تپه با چشم‌انداز باشکوه قرار دارد.

این تابوت هنوز بازگشایی نشده و دولت محلی پنجم ماه ژوئن را به عنوان روز باز کردن تابوت در نظر گرفته است.

  

  کشف عجیب‌ترین  تابوت,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

(علامت حک شده بر روی تابوت)

 

ویرانه‌های یوشینوگاری وسیع‌ترین آثار باستانی به جا مانده از دورۀ یایوئی هستند؛ دورۀ یایوئی مدت زمانی ۷۰۰ساله را از چند قرن قبل از میلاد تا چند قرن بعد از آن در بر می‌گیرد. در آن زمان یوشینوگاری به بزرگترین روستای ژاپن تبدیل شده بود که با خندقی در اطراف خودش حفاظت می‌شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------