این زن، پیرترین فردِ زنده در جهان است



پیرترین زن جهان موی سفید ندارد و علاقه زیادی به تخم مرغ و یک کیک برزیلی دارد. او عاشق گوشواره و دستبند است. 

به گزارش فرارو، زنی که تصور می‌شود مسن‌ترین فرد جهان است، تولد ۱۲۳ سالگی خود را در برزیل جشن گرفت.

 

آمانتینا دوس سانتوس دوویرگم، تولد ۱۲۳ سالگی خود را در ایالت پارانای برزیل، طی مراسمی که که توسط مقامات شهری ترتیب داده شده بود، جشن گرفت.

 

پیرترین زن جهان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

این مراسم در سالن کلیسای کوچک سائو سباستیائو برگزار شد و تاریخ تولد او به عنوان نقطه عطف کلیدی در تاریخ برزیل اعلام شد.

 

سوابق بازنشستگی خانم دوویرگم نشان می‌دهد که او در ۲۲ ژوئن ۱۹۰۰ به دنیا آمد و او را به پیرترین فرد زنده در جهان تبدیل کرد. اما ادعای او در حال حاضر توسط رکورد‌های جهانی گینس به رسمیت شناخته نشده است.

 

این پیرزن اولین بار زمانی که شروع به دریافت مستمری دولتی کرد، شناسنامه دریافت کرده است. گواهی تولد او تنها زمانی صادر شده است که او برای بازنشستگی خود درخواست داده است، و تاریخ دقیق در فرآیندی که شامل گرفتن اظهارنامه از چهار نفر بالای ۷۰ سال است، تأیید شده است. همین مساله باعث شده که ادعای او مورد تایید گینس قرار نگیرد.

 

آمانتینا، که با نام دونا جولیا نیز شناخته می‌شود، صحبت نمی‌کند، اما مطمئناً به لطف رژیم غذایی منحصر به فردش، خود را قوی نگه می‌دارد. غذا‌های مورد علاقه او تخم مرغ آب پز و Bolo de Polvilho، یک کیک معمولی برزیلی است که با آرد کاساوا درست می‌شود.

 

ماریا ادنیر لوسیو که حداقل ۲۰ سال با او بوده است از او مراقبت می‌کند. هلن گفت: او دیابت، سردرد یا فشار خون بالا ندارد. دونا جولیا دارو مصرف نمی‌کند و مو‌های سفید هم ندارد. او عاشق گوشواره و دستبند است.

 

رکورددار رسمی فعلی به عنوان مسن‌ترین فرد جهان برانیاس موررا شهروند آمریکایی-اسپانیایی است که در ۴ مارس امسال ۱۱۶ ساله شد. این پیرزن ۱۱۶ ساله پس از مرگ راهبه فرانسوی خواهر آندره ۱۱۸ ساله در سال جاری این عنوان را دریافت کرد. خانم موررا در سال ۱۹۰۷ در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و در کودکی به کاتالونیای اسپانیا نقل مکان کرد. او ۲۲ سال آخر عمر خود را در خانه سالمندان در آنجا گذرانده است.

 

خانم موررا که دارای سه فرزند، ۱۱ نوه و ۱۳ نتیجه است، عمر طولانی خود را به نظم، آرامش و دور بودن از افراد سمی نسبت می‌دهد. او علیرغم سنش، در شبکه‌های اجتماعی فعال است و به کمک دخترش بار‌ها در توییتر پست گذاشته است. او همچنین یک نوازنده پیانو است.

 

وی از همه گیری آنفلوانزای اسپانیایی، جنگ داخلی اسپانیا و هر دو جنگ جهانی جان سالم به در برده است. 

 

پیرترین زن جهان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

پیرترین زن جهان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------