ترسناک یا زیبا؛ آشنایی با عجیب‌ترین بز دنیا / عکس



 عجیب‌ترین بز دنیا,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
انگار از دنیای افسانه‌ها بیرون آمده، نامش بز دمشقی است و با تمام بزهایی که دیده‌اید فرق دارد.

 به گزارش خبرآنلاین، صورت کوتاه، فک بیرون زده و پیشانی برآمده، چهره‌ای عجیب برای بز دمشقی ساخته است. این بز با نام‌های شامی و حلبی هم شناخته می‌شود.

 

شکل بینی بز دمشقی سبب شده که لقب بولداگ دنیای بزها را به این حیوان بدهند. شاید به نظر بسیاری قیافه بز دمشقی عجیب و حتی ترسناک باشد اما برای بسیاری معنای زیبایی است. یک بز دمشقی سال ۲۰۰۸ در یک رقابت در ریاض عنوان «زیباترین بز» را از آن خود کرد.

 

بزهای دمشقی پشم بلندی دارند که در اغلب موارد قهوه‌ای یا قهوه‌ای مایل به قرمز است. کت پشمی آن‌ها در فصل‌های سرد از گزند سرما حفظ می‌کند. گوش‌های بلندی هم دارند اما آنچه‌ بزهای دمشقی را متمایز می‌کند، صورت استثنایی آن‌ها است. پیشانی برآمده و صورتی کوتاه مشخصه اصلی این بزها است.

 

 عجیب‌ترین بز دنیا,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

در حقیقت بره‌های بز دمشقی ظاهری مثل دیگر بزها دارند و خبری از صورت عجیب‌ و غریب در آن‌ها نیست که دلیل خوبی هم دارد، چون اگر با پوزه کوتاه به دنیا بیایند، نوشیدن شیر مادر برایشان دشوار می‌شود.

 

به نظر می‌رسد که ظاهر فیزیکی منحصر به فرد بز دمشقی در بزرگسالی به او کمک می‌کند که در محیط‌های خشن زنده بماند.

 

این بزها که ساختار بدنی قوی و عضلانی دارند. قیمت بالایی دارند. قیمت یک بز اصیل دمشقی از 5000 تا 8000 دلار (بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان) متغیر است، البته که هیبریدها ارزان‌تر هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------