کشف قدیمی‌ترین «پیرسینگ» جهان در گورهای ۱۱ هزار ساله



 کشف قدیمی‌ترین پیرسینگ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
زیورآلات سنگی کشف‌شده در گورهای ۱۱۰۰۰ ساله، نخستین مدرک پیرسینگ (سوراخ کردن بدن) در جنوب غربی آسیا هستند.

باستان‌شناسان ۱۰۰ زیورآلات گوشواره‌مانند را در گورهای ۱۱۰۰۰ساله در یک محوطه باستانی دوران نوسنگی به نام بونجوکلو تارلا در ترکیه کشف کردند. بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله Antiquity منتشر شده، از این زیورآلات برای سوراخ کردن بدن طی مراسمی برای جوانان تازه به بلوغ رسیده استفاده می‌شده است. 

 

به گزارش فرادید، این زیورآلات کنار گوش و چانه‌ی بقایای اسکلتی کشف شدند و بیشتر از سنگ آهک، آبسیدین یا سنگریزه رودخانه ساخته شده بودند. تنوع این زیورآلات نشان می‌دهد از آن‌ها برای استفاده در سوراخ‌های هر دو گوش و لب پایینی موسوم به لب‌آویز (یا لب‌آذین) استفاده میشده است. 

 

 کشف قدیمی‌ترین پیرسینگ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این حدس با یک تجزیه و تحلیل اسکلتی از بقایا پشتیبانی شد. در این تجزیه و تحلیل، الگوهای سایش روی دندان‌های پیش پایینی مطابق نمونه‌های تاریخی و معاصر پوشیدن لب‌آویز در فرهنگ‌های مختلف است. 

 

به گفته نویسندگان این مطالعه: «با بررسی بیشتر اسکلت‌ها دریافتیم که هم مردان و هم زنان پیرسینگ داشتند، اما این زیورآلات فقط مختص بزرگسالان بوده است. در هیچ یک از گورهای کودکان مدرکی از این زیورآلات یافت نشد.» 

 

 کشف قدیمی‌ترین پیرسینگ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این موضوع نشان می‌دهد پیرسینگ نه تنها اهداف زیبایی‌شناختی داشته، بلکه بازتاب اهمیت اجتماعی فرد هم بوده و شاید در آیین گذار کاربرد داشته که نماد گذار یک فرد به بزرگسالی بوده است. 

 

به گفته دکتر بایسال، دانشیار دانشگاه آنکارا: «این موضوع بیانگر این است که سنت‌هایی که امروزه هم بخشی از زندگی ما هستند، بیش از ۱۰۰۰۰ سال پیش، در زمان گذار مهمی که مردم برای نخستین بار شروع به اسکان در دهکده‌های دائمی در غرب آسیا کردند، توسعه یافته بودند.» 

 

 کشف قدیمی‌ترین پیرسینگ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

«آن‌ها تزئینات بسیار پیچیده‌ای داشتند که شامل مهره‌ها، دستبندها و آویزها می‌شد، از جمله دنیای نمادین بسیار توسعه یافته‌ای که تماماً از طریق بدن انسان بیان می‌شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------