کشف اسکلت 4500 ساله در جریان ساخت فاضلاب زندان



 کشف اسکلت 4500 ساله ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان در حال بررسی مجرای فاضلاب جدید برای زندانی در فول ساتون در شرق یورکشایر انگلستان بودند که یک بنای تدفین حاوی بقایای انسانی کشف کردند.
باستان‌شناسان در حال بررسی مجرای فاضلاب جدید برای زندانی در فول ساتون در شرق یورکشایر انگلستان بودند که یک بنای تدفین حاوی بقایای انسانی کشف کردند که تصور می‌شود حدود ۴۵۰۰ سال قدمت داشته باشد. 

 

به گزارش فرادید، بخش‌هایی از یک جاده رومی و یک تپه سوخته نیز طی یک پروژه ۵ میلیون پوندی برای ساخت یک فاضلاب ۵.۲ کیلومتری نزدیک فول ساتون کشف شد. 

 

مکان جاده رومی که قبلاً ناشناخته بود، نزدیک اِستَمفورد بریج است که با خندق‌های زهکشی احاطه شده که نشان می‌دهد به شمال به سمت شهرک دِرونتیو بِریگانتوم نزدیک مالتون امروزی امتداد داشته است. 

 

نخستین مکان، یک بنای دفینه مدور کوچک بود که در مجاورت فول ساتون کشف شد. در این بنای یادبود فردی دفن شده که درون گودال در وضعیت جنینی یا خمیده قرار داشته است. 

 

به گفته‌ی تیم باستان‌شناسی، این سنت‌های ماقبل تاریخ در بناهای مشابه یا «تپه‌های گرد» یافت‌شده در سراسر بریتانیا دیده می‌شوند و نمونه فول ساتون ممکن است حدود ۴۵۰۰ سال قدمت داشته باشد. 

 

گَوین رابینسون که این تحقیقات را بر عهده داشته، می‌گوید: «این بنا به دلیل شخم زدن‌های بعدی بهم خورده است، اما با توجه به شرایط زمین، بقایای انسانی درون آن، به طرز شگفت‌آوری خوب حفظ شده‌اند.» 

 

 کشف اسکلت 4500 ساله ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

چاه نوسنگی یا عصر برنز می‌تواند سرنخ‌های مهمی را درباره تاریخ محیط زیست محلی ارائه دهد 

خاک این محل معمولاً برای سالم ماندن بقایای انسانی بیش از حد اسیدی است، با این حال، این گور با مخلوطی از سنگ سوخته و زغال چوب از «تپه سوخته» مجاور پر شده که ظاهراً همین موضوع به سالم ماندن استخوان‌ها کمک کرده است. 

 

هیچ دست‌سازه‌ای در گوری که نزدیک سومین یافته به نام تپه سوخته ساخته شده بود، کشف نشد. 

 

تخمین زده می‌شود این بنا مربوط به دوره نوسنگی پسین یا عصر برنز باشد و با تپه‌ای گنبدی شکل از جنس خاک یا سنگ پوشانده شده باشد. بقایای تپه سوخته شامل یک تنور خاکی کوچک و یک گودال عمیق میشد که شبیه چاه بود. بخشی از پوشش چوبی چاه به دلیل غرقاب شدن حفظ شده و همچنین لایه‌های پایینی که باستان‌شناسان از آن نمونه‌های خاک گرفتند. 

 

این یافته می‌تواند اطلاعات ارزشمند و کمیابی را در مورد کاربرد این مکان و بقایای احتمالی گیاهان و حشرات حفظ شده ارائه دهد. 

 

به گفته گروه کاوش، این سه مکان، نمایی اجمالی از گذشته اولیه و ماقبل تاریخ این منطقه هستند.


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------