اسب‌ها می‌توانند ایمیل‌های شما را بنویسند



 

تحقیقات دانشمندان هر روز پرده از یکی از واقعیت‌های دنیا برمی دارد، واقعیاتی که دانستن آن‌ها نگاه ما را به دنیای پیرامون مان به کلی تغییر می‌دهد. شاید بدانید که اختاپوس‌ها ۳ قلب دارند، اما این تنها یکی از بی شمار واقعیت جالب درباره‌ی دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم. پس بیایید نگاه دقیق تری به پدیده‌های شگفت انگیز پیرامون خود داشته باشیم.

 

با چند حقیقت جالب و عجیب همراه باشید.

 

۱- اسب‌ها می‌توانند ایمیل‌های شما را بنویسند

 حیوانات,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

با توجه به مسأله‌ی پیشرفت تکنولوژی که ما و زندگی مان را درگیر خود ساخته است، این روز‌ها مقوله‌ای به نام سم زدایی دیجیتال مطرح است، اما کسی انتظار ندارد خلوتگاهی وجود داشته باشد که مفهوم جدایی از تکنولوژی را واقعاً انعکاس دهد. در ایسلند می‌توانید همانطور که در طبیعت خارج از شهر وقت می‌گذرانید، از اسب‌های تایپیست حرفه‌ای در خصوص ایمیل‌های خارج از ساعات کاری که در روز‌های مرخصی تان دارید، کمک بگیرید.

 

این اسب‌ها یک کیبورد واقعی در اندازه‌ی بزرگ مخصوص به خود دارند که با راه رفتن روی آن، تایپ می‌کنند.

 

۲- وقتی توله سگ‌ها با یکدیگر بازی می‌کنند، توله‌های نر بیشتر اوقات اجازه می‌دهند توله‌های ماده بازی را ببرند

 حیوانات,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

توله سگ‌ها حیوانات بسیار اجتماعی هستند، به همین دلیل بازی کردن نقش مهمی در رشد آن‌ها دارد. طبق تحقیقات، توله سگ‌های نر هنگام بازی با توله سگ‌های ماده اغلب اجازه می‌دهند ماده‌ها بازی را ببرند، حتی اگر توله نر از برتری فیزیکی برخوردار باشد.

 

توله‌های نر با جوانمردی خود را در موقعیت ضعف قرار می‌دهند تا مطمئن شوند که همبازی ماده شان می‌تواند آن‌ها را ببرد. تحقیقات نشان داده توله‌های نر به این دلیل اینگونه رفتار می‌کنند که برای آن‌ها فرصت بازی کردن بسیار مهم‌تر از بردن بازی است.

 

۳- ژنوم گربه‌ها شبیه انسان‌ها است

 حیوانات,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

اگر تا به حال با خودتان فکر کرده اید که نقاط اشتراک زیادی با گربه تان دارید، علم تأیید می‌کند که حق با شما است. طبق تحقیقات جدید، شباهت قابل توجهی میان ژنوم گربه‌ها و انسان‌ها وجود دارد. به علاوه، تحقیقی در سال ۲۰۰۷ نشان داد ۹۰ درصد از ژن گربه‌های اهلی حبشی با ژن انسان‌ها یکی است.

 

۴- دلفین‌ها می‌توانند جنین زنان باردار را تشخیص دهند

 حیوانات,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

اینترنت مملوء از تصاویر بامزه‌ی دلفین‌هایی است که خود را به زنان باردار رسانده و شکم برآمده‌ی آن‌ها را لمس کرده اند. برخی دانشمندان معتقدند این امر تصادفی نیست. در حقیقت، آن‌ها فکر می‌کنند دلفین‌ها احتمالاً می‌توانند جنین در حال رشدی که درون شکم یک زن باردار وجود دارد را از روی صدا‌هایی که از مادر در محیط اطراف او پخش می‌شود و در بازگشت انعکاس می‌یابد، تشخیص دهند.

 

۵- گربه‌ها ویژگی‌های شخصیتی صاحب خود را تقلید می‌کنند

 حیوانات,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

  

تحقیقات می‌گوید گربه‌ی خانگی شما شاید بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید شبیه تان باشد. در حقیقت معلوم شده گربه‌ها ویژگی‌های شخصیتی صاحب خود را تقلید می‌کنند، به ویژه بلوغ عاطفی، روشنفکری و برونگرایی او را.

 

۶- زنان باردار می‌توانند دوباره باردار شوند

 حیوانات,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 

باورنکردنی به نظر می‌رسد، اما زنان باردار می‌تواند دوباره باردار شوند. به این پدیده‌ی نادر، بارداری مضاعف (Superfetation) گفته می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که یک زن در حین بارداری، از نو باردار می‌شود. وقتی بدن زن باردار، تخمک دیگری آزاد کند و این تخمک باورر و درون رحم کاشته شود، ۲ بارداری همزمان رخ می‌دهد. با این حال، فرزندان حاصل از بارداری مضاعف، دوقلو نخواهند بود.

 

۷- می‌شود یک چشم دو مردمک داشته باشد

 حیوانات,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 بیشتر افراد در هر چشم یک مردمک دارند، با این حال، همیشه هم اینگونه نیست. دومردمکی یا پلی کوریا (Polycoria) یک مشکل چشمی بسیار نادر است که مشخصه‌ی آن داشتن بیشتر از یک عدد مردمک در یک چشم است. مردمک اضافه معمولاً کوچک‌تر از حد معمول است و در جای دیگری از عنبیه قرار دارد.

 

۸- پاگ‌ها را می‌توان دیگر سگ حساب نکرد

 حیوانات,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

  

پاگ‌ها از حیوانات خانگی مورد علاقه‌ی بسیاری هستند. با این حال، این موجودات بامزه با مشکلات جسمانی جدی مواجه می‌شوند که دیگر در دسته‌ی مشکلات معمول سگ‌ها قرار نمی‌گیرند. بر اساس تحقیقات، پاگ‌ها با توجه به خطرات زیادی که مجرای تنفسی و بیانیی آن‌ها را تهدید می‌کند و می‌تواند برای سلامت کلی آن‌ها مضر باشد، تفاوت‌های اساسی با دیگر سگ‌ها پیدا کرده اند.

 

  روزیاتو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------