پیرمرد بی‌خانمان نخستین ساکن خانه ۳D شد



«امیدوارم تا آخرین روز‌های زندگی در اینجا بمانم» این جمله‌ای است که تیم شی ۷۰ ساله می‌گوید، پیرمرد آمریکایی که پس از سال‌ها زندگی به عنوان یک مرد بی خانمان و معتاد به هروئین، اکنون به دنبال یک زندگی آرام در خانه‌ای است که با تکنولوژی پرینت سه بعدی (۳D) ساخته شده است. 

به‌گزارش انتخاب، طبق گفته سازنده شرکت سازنده خانه (آیکون)، وی در حال حاضر اولین شخصی است که در یک خانه 3D زندگی می‌کند.

 

در حومه آستین، تگزاس، شی ۷۰ ساله در خانه جدید خود زندگی می‌کند. اما این خانه یکی از ده‌ها خانه‌ای است که برای افراد بی خانمان ساخته شده است. درواقع این خانه بخشی از مساحت ۵۱ هکتاری دهکده‌ای است که تاکنون بیش از ۵۰۰ خانه دارد و توسط شرکت آیکون طراحی شده است.

 

 پیرمرد بی‌خانمان,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

شی یکی از سالخوردگان بی خانمان در آمریکا است که برای یافتن مسکن ارزان قیمت تلاش کرده اند. شرکت آیکون تاکنون شش خانه سه بعدی مختلف را توسعه داده است، هر یک از خانه ها، طراحی منحصر به فرد خود را دارند.

 

 پیرمرد بی‌خانمان,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

خانه‌های سه بعدی، دارای یک اتاق خواب، یک حمام، یک آشپزخانه کامل، یک اتاق نشیمن و یک ایوان بزرگ با منظره چشمگیر غروب خورشید است. شی گفت که بهترین قسمت در مورد زندگی در خانه چاپ سه بعدی اش این است که چیزی فراتر از یک سقف بالای سرش است و همین موضوع نیز به او احساس امنیت می‌دهد.

 

 پیرمرد بی‌خانمان,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

آیکون، که تاکنون ۵۹ میلیون دلار سرمایه جمع کرده است، تاکنون دوازده ساختار چاپ شده 3D را در ایالات متحده و مکزیک تحویل داده است. در پروژه‌ای دیگر، این شرکت با ناسا برای توسعه سیستم‌های ساختمانی مبتنی بر فضا برای ساخت ماه، از جمله خانه‌ها، زیرساخت‌ها و موارد دیگر همکاری کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------